R

ozhodli jste se vsadit na e-mail marketing, ale trochu se ztrácíte v záplavě českých i zahraničních e-mailingových nástrojů? Nejste sami. Nabídka je opravdu veliká a může být obtížné vybrat ten pravý nástroj právě pro vás. Abychom vám rozhodování trochu usnadnili, připravili jsme si pro vás přehledné srovnání nejlepších nástrojů na e-mailing v roce 2024.

Proč zrovna e-mail marketing?

Než se pustíme do hodnocení konkrétních nástrojů, chvíli se zastavme u samotného e-mail marketingu a jeho mnohých výhod. Pokud patříte mezi ostřílené markeťáky, nejspíš vám ho nijak zvlášť představovat nemusíme, ale jak se říká, opakování je matkou moudrosti. 

Důvodů, proč je škoda opomíjet e-mailing, je skutečně mnoho. V prvé řadě se jedná o velice efektivní metodu propagace vašeho projektu, jelikož se jedná o tzv. přímý marketing. E-mailové kampaně můžete velmi přesně cílit na konkrétní skupiny potenciálních zákazníků na základě demografických údajů, zájmů nebo předchozího chování. Navíc umožňuje do velké míry personalizovat obsah, což dále zvyšuje efektivitu komunikace.

Nemalou výhodou je také fakt, že e-mail marketing jako takový je jedním z nejlevnějších marketingových nástrojů, a je tak ideální formou propagace zejména pro malé a střední podniky. Úspěch e-mailových kampaní lze navíc velice snadno sledovat pomocí statistik, jako jsou míra otevření, kliknutí na odkazy či konverze. Díky tomu můžete skutečně efektivně analyzovat výkon a optimalizovat budoucí kampaně.

V neposlední řadě je e-mailing poměrně časově nenáročný. Díky automatizaci můžete rychle, snadno a bez zbytečných nákladů oslovit obrovské množství zákazníků po celém světě. Zkrátka a dobře, e-mailing se vyplatí!

Šablona nástroje MailerLite

Co by měl nástroj na e-mail marketing umět?

Aby se vše výše zmíněné stalo skutečností i ve vašem případě, je třeba vybrat vhodný e-mailingový nástroj. V úplném základu vypadají všechny mailingové nástroje zhruba stejně a proces rozesílání e-mailů se v nich nijak zvlášť neliší. Zásadní rozdíly však můžeme najít zejména v uživatelské přívětivosti a intuitivnosti používání, ale také dodatečných funkcí, které celý proces významně usnadní a rozšíří vaše marketingové možnosti.

Jaké funkce jsou tak u e-mailingových nástrojů významným plusem? 

  • Ověření platnosti e-mailových adres,
  • Skloňování jmen zákazníků,
  • Vytváření seznamů příjemců,
  • Nástroje umělé inteligence,
  • Propojení se sociálními sítěmi,
  • Automatizace,
  • Dobrá zákaznická podpora.

Jak vybrat ten pravý pro vás?

Zároveň je třeba dodat, že ne každý všechny tyto (a mnohé další) funkce skutečně využije. Při výběru ideálního nástroje tak berte v potaz primárně své vlastní požadavky a představy. Jinak bude vypadat ideální e-mailingový nástroj pro malý e-shop provozovaný jedinou osobou, a jinak pro obrovskou společnost, kde se na celém procesu podílí více lidí. Množství funkcí navíc souvisí také s cenou, a pokud není e-mailing vaší primární formou marketingu, možná se vám do něj nechce investovat zbytečně vysoké částky.

Zároveň mějte na paměti, že časem se mohou vaše požadavky změnit. Příkladem budiž situace, kdy váš e-shop roste a mění se vaše marketingová strategie. Abyste se vyhnuli náročnému přechodu na jiný nástroj, ujistěte se, že vámi zvolený nástroj umožňuje i propracovanější kampaně, než momentálně využijete. 

Nejlepší e-mailingové nástroje

Teď už se však pojďme podívat na konkrétní nástroje. Do našeho výběru jsme zařadili jak ty původně české a slovenské, tak zahraniční, aby byl výběr skutečně rozmanitý. 

Ecomail

  • Cena od 150 Kč měsíčně
  • Čeština ano
  • Zdarma pro prvních 200 kontaktů
  • Skvělá zákaznická podpora

Jako první přichází na řadu původně český marketingový nástroj Ecomail. Jeho velkou výhodou je tak nepřekvapivě zejména rozhraní i podpora v českém jazyce. Pochválit musíme také demo verzi a bezplatné použití v případě, že počet kontaktů nepřesahuje 200. Následně se cena odvíjí od počtu kontaktů, a pokud počet vašich kontaktů přesáhne 40 000, společnost vám připraví individuální nabídku.

VYZKOUŠEJTE ECOMAIL ZDARMA

Šablona nástroje Ecomail

Tarif Profi nabídne neomezené posílání e-mailů, praktický drag & drop editor šablon, statisticky kampaní, skloňování jmen a pohlaví, svátky, skupiny kontaktů, základní automatizaci, formuláře pro sběr kontaktů a základní personalizaci. Pokud stojíte o více funkcí, stačí zvolit o něco dražší tarif Marketer+. Ten nabídne navíc také:

  • integraci s e-shopy, 
  • funkci opuštěný košík, 
  • slevové kupony, 
  • sledování nákupů,
  • pokročilou segmentaci a automatizaci,
  • dynamický obsah, 
  • sběr kontaktů z Facebooku,
  • A/B testování,
  • Webtracking,
  • a mnoho dalšího.
PROFIMARKETER+
5000 kontaktů650 Kč / měsíc975 Kč / měsíc
15 000 kontaktů1 400 Kč / měsíc2 100 Kč / měsíc
30 000 kontaktů2 500 Kč / měsíc3 750 Kč / měsíc
40 000 kontaktů3 000 Kč/ měsíc4 500 Kč / měsíc

SmartEmailing

  • Cena od 160 Kč měsíčně
  • Čeština ano
  • Bezplatná zkušební verze na 14 dnů pro 1 000 e-mailů 
  • Skvělá zákaznická podpora

Dalším původně českým nástrojem, na který se dnes podíváme, je nástroj SmartEmailing. Ten sice nenabízí čistě bezplatnou verzi, nechybí však zkušební verze na 14 dní, v rámci které můžete bezplatně odeslat až 1000 e-mailů. Ceník je velice podobný Ecomailu, cena se opět odvíjí od počtu kontaktů. 

VYZKOUŠEJTE SMARTEMAILING ZDARMA

Ani tentokrát nechybí skvělá zákaznická podpora v češtině, editor šablon a rozmanité množství funkcí. Tentokrát je k dispozici pouze jeden tarif, který však zahrnuje i řadu pokročilých funkcí, jako je automatizace, A/B testování, segmentace, Facebook a Sklik audience, vlastní Wordpress plugin či pokročilá integrace s dalšími nástroji (affiliate, CRM apod.). Pochválit musíme také důraz, který společnost klade na vzdělávání - zúčastnit se můžete celé řady workshopů či si domluvit školení. 

Cena za měsíc
500 kontaktů160 Kč
1 000 kontaktů300 Kč
5 000 kontaktů1 200 Kč
10 000 kontaktů2 400 Kč
20 000 kontaktů3 550 Kč
40 000 kontaktů4 950 Kč

MailChimp

  • Cena od 13 dolarů  měsíčně
  • Čeština ne
  • Zdarma pro prvních 1 000 kontaktů
  • Zákaznická podpora v angličtině
Funkce nástroje MailChimp

Pokud vám nevadí chybějící rozhraní a podpora v češtině, dobrou volbou bude také zahraniční e-mailingový nástroj MailChimp. Jeho velkou výhodou je zejména poměrně vysoký limit kontaktů v bezplatné verzi - hned 1000, což není na nulové náklady nijak malé číslo. Opět se můžete těšit na celou řadu užitečných funkcí, ačkoliv je na místě dodat, že některé jsou dostupné pouze u dražších tarifů.

  • Responzivní formuláře,
  • Správa kontaktů,
  • Tvorba landing page,
  • A/B testování,
  • Segmentace,
  • Propojení se sociálními sítěmi,
  • Vyhodnocení kampaní,
  • mnoho dalších.
EssentialStandardPremium
500 kontaktů13 $ / měsíc20 $ / měsícod 350 $ / měsíc
1500 kontaktů26 $ / měsíc45 $ / měsíc od 350 $ / měsíc
5 000 kontaktů75 $ / měsíc100 $ / měsícod 350 $ / měsíc
10 000 kontaktů 110 $ / měsíc135 $ / měsícod 350 $ / měsíc
20 000 kontaktů230 $ / měsíc285 $ / měsícod 350 $ / měsíc
40 000 kontaktů 340 $ / měsíc 410 $ / měsícod 750 $ / měsíc

SmartMailer

  • Cena od 167 Kč měsíčně
  • Čeština ano
  • Zkušební verze na měsíc zdarma
  • Skvělá zákaznická podpora

Pokud nejsou zahraniční nástroje nic pro vás, máme pro vás další tip na českou alternativu. Přestože SmartMailer nepatří mezi nejznámější e-mailingové nástroje, rozhodně má co nabídnout. Zejména nízkou cenu, která začíná na příjemných 167 Kč měsíčně, zkušební verzi zdarma, slevu na dvouleté předplatné a celou řadu praktických funkcí i šablon. 

Bohužel však nenabídne některé automatizované funkce, oželet musíme také A/B testování. Vzhledem k trochu omezenější nabídne pokročilých funkcí je tak ideální zejména pro všechny, kteří s e-mailingem teprve začínají a nemají nijak velké požadavky. Přestože je nástroj naprosto intuitivní a jeho obsluhu zvládne skutečně každý, nechybí podpora na telefonu.

Ceník SmartMailer

MailerLite

  • Cena od 9 dolarů měsíčně
  • Čeština ne
  • Zdarma až pro 1 000 kontaktů
  • Podpora pouze v angličtině

Velice podobnou zahraniční alternativou SmartMaileru je MailerLite, který obdobně nabídne ideální nástroj pro všechny, kteří nevyžadují pokročilejší funkce, ale záleží jim především na snadné obsluze a nízké ceně. Navzdory absenci některých pokročilejších funkcí či omezenými možnostmi úprav šablon se můžete těšit na bezplatný tarif pro až 1000 kontaktů, příjemné ceny placených tarifů a přehledné uživatelské prostředí. Nechybí některé funkce automatizace a možnost tvorby landing pages. Pochválit musíme také podporu, ačkoliv je na místě dodat, že dostupná je pouze v angličtině.

Celkem nabídne čtyři tarify, přičemž jeden z nich je základní zdarma a jeden na poptávku pro velké společnosti. Zbývající dva tarify se od sebe neliší ani tak počtem funkcí (ačkoliv pár bonusových funkcí Advanced tarif přece jen nabídne), jako spíše množstvím uživatelů a úrovní zákaznické podpory.

Growing businessAdvanced
500 kontaktů9 $ / měsíc18 $ / měsíc
1 000 kontaktů13 $ / měsíc27 $ / měsíc
5000 kontaktů35 $ / měsíc45 $ / měsíc
10 000 kontaktů65 $ / měsíc99 $ / měsíc
20 000 kontaktů125 $ / měsíc162 $ / měsíc
40 000 kontaktů224 $ / měsíc252 $ / měsíc

Slovo závěrem

Jak je vidět ze srovnání výše, e-mailingové nástroje se od sebe příliš neliší. Přesto je potřeba věnovat pozornost detailům a vybrat takový, který bude nejvíce sedět vám, vašemu podnikání i zákazníkům. Přestože vás možná lákají výhodné bezplatné verze zahraničních nástrojů, dobře zvažte, zda pro vás nebude představovat problém podpora a rozhraní pouze v angličtině, nemluvě o absenci skloňování jmen. Na druhou stranu je třeba zvážit, zda vůbec použijete pokročilé funkce dražších nástrojů a tarifů. Zkrátka a dobře, klíčem je najít rovnováhu mezi funkcionalitou, cenou a uživatelským komfortem.