M

áte vlastní webový projekt a hledáte nástroj, ve kterém byste mohli analyzovat chování vašich uživatelů? V dnešním článku pro vás máme tipy na 7 nejlepších služeb, které vám s analýzou návštěvnosti pomůžou. Najdeme mezi nimi třeba český Smartlook, ale i jiné hojně používané zahraniční nástroje.

Které služby se umístily v našem seznamu? Pojďme se na ně podívat!

1. Smartlook

  • cena: 716 až 1 592 Kč měsíčně
  • jednoduchost používání: velmi jednoduché
  • čeština: ❌ ne (Smartlook češtinu přestal podporovat v květnu 2021)
Dashboard nástroje Smartlook, ve kterém je otevřená sekce "heatmaps".

VYZKOUŠEJTE SMARTLOOK ZDARMA

Smartlook je nástroj původem z Brna, který se z České republiky postupně rozšířil do celého světa. Dnes ho používají například firmy v Německu, ve Francii nebo ve Spojených státech. Silnou uživatelskou základnu má Smartlook samozřejmě i v Česku - používají ho tu například firmy jako Alza, O2 nebo Home Credit.

Smartlook vám pomůže s detailní analýzou vaší návštěvnosti. Díky Smartlooku se můžete na chvíli ocitnout v kůži samotného uživatele - Smartlook totiž zaznamená nahrávku toho, jak se uživatel pohybuje na vašem webu, a umožní vám si nahrávku pustit. Vy tak uvidíte, kam uživatel kliká nebo jak dlouho se na webu zdrží. Vedle toho vám Smartlook o uživateli zjistí zajímavé informace - například to, z jakého je města, jaké používá zařízení nebo prohlížeč.

V jakých případech se vyplatí používat Smartlook? Smartlook se hodí například, pokud na webu zavádíte novou funkcionalitu a chcete si ověřit, jak na ni uživatelé reagují. Smartlook ale můžete používat i v případě, kdy se chcete jen dozvědět více informací o vašich uživatelích. Přeci jen není nad to, když vaše uživatele lépe poznáte a pochopíte, jak váš web používají.

Ceny Smartlooku začínají na 716 Kč měsíčně a končí na 1 592 Kč měsíčně. Případně můžete využít i enterprise tarifu pro ty největší firmy. Ceny tohoto tarifu jsou neveřejné.

U základního předplatného s názvem Startup za 716 Kč měsíčně nahraje Smartlook každý měsíc až 100 000 nahrávek. Pustit si budete moct až 7 500 z nich. K dispozici budete mít také 10 heatmap a další funkce jako eventové definice či UTM a API filtrování. U druhého tarifu nazvaného Business za 1 592 Kč pro vás Smartlook nahraje až 200 000 nahrávek. Přehrát si budete moct až 25 000 nahrávek. S tímto tarifem získáte navíc přístup k některým prémiovým funkcím.

STARTUPBUSINESS
CENA716 Kč měsíčně1 592 Kč měsíčně
NAHRÁVKYaž 7 500až 25 000
HEATMAPY
UTM A API FILTROVÁNÍ
SPOJENÉ EVENTY

Více informací o jednotlivých tarifech a funkcích si můžete přečíst v naší aktuální recenzi. Rádi bychom upozornili na to, že ceny Smartlooku patří na trhu k těm nejnižším, a že právě nízká cena je hlavním tahákem tohoto nástroje.

Jaké jsou naše zkušenosti s používáním Smartlooku? Službu Smartlook vám můžeme upřímně doporučit. Dokáže odhalit spoustu zajímavých insights a postřehů. Pokud například řešíte, proč vaše stránky málo konvertují, nebo proč někteří uživatelé nedokončili platbu, Smartlook je nástroj, díky kterému rychle odhalíte příčinu problému.

2. Google Analytics

  • cena: zdarma
  • jednoduchost používání: jednoduché, pro pokročilé funkcionality je však potřeba trochu cviku a praxe
  • čeština: ✅ ano
Dashboard nástroje Google Analytics, ve kterém se ukazuje, že na webu je aktuálně 5 návštěvníků.

VYZKOUŠEJTE GOOGLE ANALYTICS ZDARMA

Google Analytics jsou těžkou váhou webové analýzy - v tomto nástroji se dá změřit téměř všechno. V Google Analytics zjistíte, odkud přišli návštěvníci vašeho webu, kolik jich bylo, jak dlouho na webu zůstali nebo jaký používali prohlížeč. Vedle toho Google Analytics umí zjistit kompletní demografii vašich uživatelů - včetně věku nebo pohlaví. Nadto Google Analytics nabízejí měření konverzí a další funkce, které se hodí, pokud provozujete internetový obchod.

Velmi užitečná je také funkce Realtime Report, která vám ukáže, kolik lidí je na vašem webu právě v tuto chvíli, a jaké stránky si aktuálně prohlížejí.

“GÁčka”, jak se jim lidově přezdívá, zvládnou opravdu téměř vše - neporadí si pouze s nahráváním chování uživatelů. Pro tuto funkci je potřeba využít jiné nástroje, jako třeba výše zmíněný Smartlook.

Google Analytics jsou zdarma. Existuje sice i placená enterprise verze, ta je ovšem určená jen pro ty největší firmy. Na běžné používání vám bude bohatě stačit základní bezplatná verze.

GOOGLE ANALYTICS
CENAzdarma

Používání Google Analytics je dnes v internetovém světě standardem a pokud tento nástroj ještě nemáte nasazený na vašem webu, rozhodně byste to měli napravit. Díky Google Analytics získáte velmi cenné informace o vaší návštěvnosti, které můžete dále využít třeba při přípravě reklamních kampaní nebo při tvorbě obsahu.

3. Hotjar

  • cena: od 99 do 989 dolarů měsíčně
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • čeština: ❌ ne
Dashboard nástroje Hotjar, ve kterém probíhá vytváření formuláře pro sbírání zákaznického feedbacku.

VYZKOUŠEJTE HOTJAR ZDARMA

Hotjar patří mezi nejpopulárnější nástroje pro analýzu webové návštěvnosti. Tato služba vznikla už v roce 2014 a aktuálně nabízí své služby ve více než 180 zemích z celého světa.

Hotjar nabízí svým uživatelům čtyři hlavní funkce:

  • heatmapy - díky heatmapám si můžete prohlédnout místa na webu, na která vaši zákazníci nejvíce klikají.
  • nahrávky - s nahrávkami se můžete ocitnout v kůži vašich uživatelů a podívat se na to, jak uživatelé web používají.
  • feedback - pokud potřebujete získávat zpětnou vazbu od návštěvníků vašeho webu, nabízí Hotjar své vlastní řešení. Funguje to jednoduše: vygenerujete si formulář pro sbírání zpětné vazby a ten umístíte na váš web.
  • průzkumy - pokud se potřebujete vašich uživatelů zeptat na nějakou konkrétní věc (třeba na to, jak se jim líbí nový web), můžete si na vaše stránky nasadit řešení od Hotjaru.

Hotjar má výhodu ve své komplexnosti. Zatímco ostatní nástroje se většinou zaměřují jen na jednu hlavní funkci, Hotjar nabízí hned čtyři klíčové featury. Tyto featury se navíc dobře doplňují: pokud například nasazujete novou verzi webových stránek, můžete se s Hotjarem podívat na to, na jaká místa vaši uživatelé klikají, zeptat se jich na feedback a případně i udělat průzkum o tom, jestli se jim nové stránky líbí víc než ty minulé.

Ceny Hotjaru pro firmy začínají na 99 dolarech měsíčně. Za tuto cenu si můžete prohlédnout až 500 uživatelských nahrávek a heatmap každý den. Také získáte neomezené množství widgetů pro zákaznický feedback a zákaznické průzkumy. Pokud budete chtít nejvyšší variantu předplatného, Hotjar si pro vás připravil tarif za 989 dolarů měsíčně. S ním si můžete každý den prohlédnout až 15 000 nahrávek a heatmap.

500 NAHRÁVEK2 500 NAHRÁVEK4 000 NAHRÁVEK15 000 NAHRÁVEK
CENA99 dolarů měsíčně289 dolarů měsíčně389 dolarů měsíčně989 dolarů měsíčně
HEATMAPY
FEEDBACK
PRŮZKUMY

4. Crazy Egg

  • cena: od 24 do 249 dolarů měsíčně
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • čeština: ❌ ne
Dashboard nástroje Crazy Egg, ve kterém je otevřen seznam všech zaznamenaných snapshotů.

VYZKOUŠEJTE CRAZY EGG ZDARMA

Crazy Egg je americká firma, kterou k analýze návštěvnosti využívají například společnosti DELL, Zendesk nebo Etsy. Crazy Egg aktuálně nabízí tři hlavní funkce:

  • snapshoty - funkce snapshotů vám vygeneruje 5 jednoduchých reportů o tom, kam uživatelé vašich stránek nejčastěji klikají.
  • nahrávání - s touto funkcí si budete moct nahrát a následně přehrát chování uživatelů na vašich stránkách.
  • A/B testování - pokud potřebujete otestovat například to, které varianty textů na vaší stránce nejlépe konvertují, můžete vyzkoušet řešení od Crazy Egg.

Při pohledu na funkce bychom se na chvíli rádi zastavili u A/B testování. Tuto funkci většina ostatních nástrojů nenabízí. A/B testování je většinou hodně složitý a náročný proces, který zabere spoustu času. Proto je příjemné vědět, že nástroje pro A/B testování, které nabízí Crazy Egg, jsou jednoduché a dobře se s nimi pracuje. Funguje to tak, že si ve webovém editoru navolíte různé varianty - například dvě různé varianty banneru. Crazy Egg pak sbírá data a sleduje, na kterou variantu je lepší odezva. Až nasbíráte dostatečné množství dat, budete se moci rozhodnout, kterou variantu použijete.

Co se týče funkcí nahrávání a heatmap (této funkci se u Crazy Eggu říká “snapshoty”), tak ty u tohoto nástroje fungují podobně jako u nástrojů Smartlook nebo Hotjar. Práce s heatmapami a nahrávkami je snadná - služba nabízí přehledný dashboard, ve kterém najdete všechny výstupy, a ve kterém si můžete na pár kliknutí procházet všechna data.

Ceny služby Crazy Egg patří k průměru. Firma nabízí celkem pět cenových tarifů za 24, 49, 99 a 249 dolarů měsíčně. Ceny nejvyššího enterprise tarifu jsou neveřejné. S nejnižším tarifem za 24 dolarů měsíčně služba trackuje až 30 000 pageviews každý měsíc. Prohlédnout si můžete až 25 snapshotů a až 100 nahrávek.

U vyšších tarifů počet snapshotů a nahrávek roste:

BASICSTANDARDPLUSPRO
CENA24 dolarů měsíčně49 dolarů měsíčně99 dolarů měsíčně249 dolarů měsíčně
NAHRÁVKY A HEATMAPYaž 100až 500až 1 000až 5 000
SNAPSHOTYaž 25až 50až 75až 100
A/B TESTOVÁNÍ

Na závěr bychom vás u služby Crazy Egg chtěli upozornit na jednu důležitou věc. Pokud se rozhodnete využít zkušební předplatné, budete muset zadat detaily vaší platební karty. Služba vám ale poté v dashboardu nenabídne možnost zrušení předplatného, a zkušební předplatné je potřeba složitě rušit přes zákaznickou podporu.

Crazy Egg nabízí kvalitní produkt pro analýzu návštěvnosti, ale jeho přístup k zákazníkům se nám v tomto ohledu vůbec nelíbil. Proto vám spíše doporučujeme jiné služby z našeho seznamu, u kterých není potřeba pro vyzkoušení zadávat údaje k platební kartě - a pokud ano, tak je poté možné předplatné kdykoli jednoduše zrušit.

5. UXcam

  • cena: ceny jsou neveřejné
  • jednoduchost používání: jednoduché, ale některé pokročilé funkce vyžadují cvik
  • čeština: ❌ ne

VYZKOUŠEJTE UXCAM ZDARMA

UXcam je populární nástroj pro analýzu návštěvnosti, který používají firmy jako Vodafone, Delivery Hero nebo Virgin Mobile. Vedle klasické funkce nahrávání návštěvníků má UXcam i několik doplňkových funkcí:

  • heatmapy - s heatmapami uvidíte místa, na která se na vašem webu nejvíce kliká.
  • analýza chování uživatelů - s touto funkcí můžete sledovat například průměrný čas strávený na stránce nebo konkrétní akce konkrétního uživatele (jako je například kliknutí na banner).
  • funnel analýza - s UXcam můžete pozorovat, kolik procent uživatelů si prohlédlo konkrétní produkt, kolik z nich si produkt přidalo do košíku a kolik z nich si produkt reálně koupilo. Data budete mít přehledně rozdělená do několika různých “funnelů” (záměrně používáme anglický výraz, protože smysluplná varianta v češtině neexistuje).
  • detekce technických chyb - řešení od UXcam vás upozorní na různé technické chyby a bugy, se kterými se musejí potýkat vaši uživatelé.

UXcam je k dispozici buď zdarma v rámci tarifu FREE, anebo si můžete zaplatit tarif PREMIUM. Pro ty nejnáročnější zákazníky je pak k dispozici i varianta ENTERPRISE.

Bezplatná varianta nabízí celkem 5 000 sessions za měsíc (počítají se sem uživatelské nahrávky, heatmapy, funnel analýzy i další věci). S bezplatnou verzí může službu UXcam používat maximálně jeden uživatel.

Předplatné nazvané PREMIUM pak nabízí přístup až pro pět uživatelů a celkem 250 000 sessions za měsíc. Ceny tohoto tarifu jsou neveřejné a tým UXcam vám je vždy ušije přímo na míru - stačí vyplnit jednoduchý formulář na webových stránkách služby.

FREEPREMIUM
CENAzdarmaneveřejná
SESSIONSaž 5 000 měsíčněaž 250 000

Byť není UXcam v Čechách tak známé, podle našich zkušeností se jedná o spolehlivou a užitečnou službu. Velkou výhodou tohoto nástroje je, že se dá v základu používat zdarma.

Co se týče jednoduchosti používání, tak nám služba přišla o něco složitější než nástroje Smartlook nebo Hotjar. Po několika hodinách používání si ale na nástroj bez problému zvyknete.

6. Mouseflow

  • cena: zdarma až 399 euro měsíčně
  • jednoduchost používání: vyžaduje cvik
  • čeština: ❌ ne
Dashboard nástroje Mouseflow, ve kterém právě probíhá přidání stránky, u které se bude analyzovat návštěvnost.

VYZKOUŠEJTE MOUSEFLOW ZDARMA

Dalším nástrojem, který slouží k analýze návštěvnosti, je americký Mouseflow. Ten se zaměřuje hned na několik funkcí. Vedle hlavní featury, kterou je nahrávání chování uživatelů, nabízí Mouseflow také heatmapy, funnel analýzu, uživatelský feedback, průzkumy a analýzu webových formulářů.

U poslední funkce bychom se rádi zastavili. Analýza webových formulářů je totiž poměrně unikátní záležitostí a na světě existuje jen několik nástrojů, které se jí věnují. Díky této funkci si můžete změřit, jak vaši uživatelé reagují na webové formuláře umístěné na vašich stránkách. Mouseflow vám řekne, kolik lidí formuláře používá, kolik lidí je správně vyplňuje a další zajímavé informace. Pokud tedy hodně pracujete s webovými formuláři, může vám tato funkce hodně pomoct.

Zbylé featury fungují tak, jak jsme na to zvyklí u ostatních nástrojů. Dashboard Mouseflow je poměrně přehledný, musíme ale poznamenat, že se nám s tímto nástrojem zacházelo o něco hůře než například se Smartlookem nebo s Hotjarem.

Cenově patří Mouseflow mezi ty levnější nástroje. Je možné ho využívat i zdarma - s bezplatným plánem si můžete nahrát až 500 nahrávek každý měsíc. U vyšších tarifů je počet nahrávek větší. U nejvyššího tarifu za 399 euro měsíčně je možné pořídit až 150 000 nahrávek.

FREESTARTERGROWTHBUSINESSPRO
CENAzdarma29 euro měsíčně99 euro měsíčně199 euro měsíčně399 euro měsíčně
NAHRÁVKYaž 500až 5 000až 15 000až 50 000až 150 000
HEATMAPY
FUNNEL ANALÝZY13102030
PRŮZKUMY13102030

Sympatické je, že například počet heatmap je u všech tarifů neomezený, a heatmapy tak můžete bez omezení používat i u bezplatného plánu. Ostatní funkce jako funnel analýzy či uživatelské průzkumy jsou omezeny. Každý měsíc jich můžete udělat několik jednotek či desítek - záleží přitom na tom, jaký tarif používáte.

7. Livesession

  • cena: 44 až 269 euro měsíčně
  • jednoduchost používání: vyžaduje cvik
  • čeština: ❌ ne
Dashboard nástroje Livesession, ve kterém je otevřený seznam všech zaznamenaných sessions.

VYZKOUŠEJTE LIVESESSION ZDARMA

Pokud hledáte aplikaci zaměřenou čistě na nahrávání chování uživatelů a funnel analýzu, Livesession může být žhavým kandidátem. Tento nástroj má obě tyto funkce dotažené k dokonalosti. Při testování nás zaujalo hlavně jeho pokročilé filtrování, kdy si můžete například zobrazit všechny sessions, během kterých se váš uživatel potkal s nějakým bugem, nebo sessions, které se týkají pouze nových uživatelů. Možnosti filtrování jsou široké a přispívají k tomu, že se Livesession snadno používá, a že se s ním dobře pracuje.

Ceny nástroje Livesession jsou bohužel vyšší - služba aktuálně nabízí celkem čtyři cenové tarify za 38229 euro měsíčně. S nejnižším tarifem si každý měsíc můžete pořídit až 5 000 nahrávek měsíčně, s nejvyšším tarifem pak pořídíte až 50 000 nahrávek měsíčně.

MICROSTARTERSTARTUPBUSINESS
CENA44 euro měsíčně89 euro měsíčně179 euro měsíčně269 euro měsíčně
NAHRÁVKYaž 5 000až 10 000až 25 000až 50 000

Uživatelský dashboard služby Livesession má velmi moderní design a nám se v něm velmi dobře pracovalo. Livesession sice nenabízí doplňkové funkce a soustředí se pouze na své hlavní featury, díky tomu je ale také velmi přehledný a jednoduchý.

Pokud bychom se zaměřili čistě na funkci nahrávek a funnel analýzu, patří Livesession spolu se Smartlookem mezi nejsilnější nástroje z našeho seznamu.

Věříme, že vám náš přehled nejlepších nástrojů pro analýzu webové návštěvnosti pomohl. Pokud byste ještě potřebovali pomoct s výběrem nebo se nás chtěli na něco zeptat, klidně nám napište.