P

okud podnikáte a chcete vybudovat, a hlavně si udržet komunitu zákazníků, klíčová je komunikace s nimi. A na to je nejlepším nástrojem CRM systém neboli Custom Relationship Management (řízení vztahů se zákazníky). Jak splňuje jednotlivá kritéria Anabix CRM, najdete v této recenzi.

🛡️ Důvěryhodnost služby Anabix 7/10

Anabix CRM je jeden z pěti programů pocházejících z tzv. Platformy Firmy 2.0 podnikatele Davide Kirše. Připomeňme další programy ze stejné platformy: Smart Emailing, FAPI, Mioweb a Affilbox. Na počátku vzniku se prodával pouze celý balíček programů, později došlo k jejich rozdělení. V roce 2017 se prodaly podíly Davida Kirše původním tvůrcům (programátorům) systému – Lukáši Jelínkovi a Markovi Šudákovi.

Anabix zaznamenal i jeden z mnoha úspěchů – redakce BusinessIT.cz ho označila za pozoruhodných produkt roku 2021.

VYZKOUŠEJTE ANABIX ZDARMA

📊 Funkce - 9/10

Hlavní funkcí CRM systému Anabix je budovat a udržovat vztah se zákazníky. Jde vlastně o sběr dat, která vám následně pomohou předvídat přání zákazníků a tím pádem i jejich nákupní chování. Systém nabízí i další funkce:

  • Úložiště dat o zákaznících - v CRM můžete uchovávat adresy a další kontakty, e-mailovou komunikaci, informace o proběhlých schůzkách a jiné poznámky. Ale také přidávat úkoly a nahrávat dokumenty. Vše pak vidíte na jednotlivých kartách zákazníka a sbíráte takové informace, jaké uznáte za vhodné, např. počet zaměstnanců ve firmě, jejich narozeniny či svátky apod.
  • Třídění informaci - zákazníky můžete v CRM segmentovat podle různých kritérií - koupené služby či produktu nebo cesty zákazníka. Přizpůsobíte tak komunikaci s nimi třeba podle toho, v jaké fázi procesu se zákazník v danou chvíli nachází.
  • Vyhledávání údajů o firmách - firmy můžete snadno zakládat pomocí IČ. To zadáte do systému, který vám ho automaticky vyhledá. Do karty pak doplní fakturační údaje, případně ukáže další informace (počet zaměstnanců firmy, vlastníka apod.).
  • Úkoly - v CRM lze udržovat přehled o všech úkolech spojených se zákazníky (schůzky, nabídky, fakturace). Úkoly si také můžete propojit s kalendářem.
  • Týmová práce - výhodou je, že komunikaci mezi vámi a zákazníkem může sledovat celý tým. Jednotliví členové jsou schopni dohledat všechny potřebné informace bez odesílání zbytečných e-mailů. (přístup k datům mají podle své uživatelské role)
  • Reporty - díky reportům můžete sledovat výkon vašeho týmu: tzn. kolik uzavřel obchodů, kolik absolvoval telefonátů, schůzek atd.
  • Automatizace - v systému si sami definujete, jak na sebe dané úkony mají navazovat. Úkoly mohou být automaticky generovány například posplnění určité podmínky. Systém také hlídá termíny a upozorňuje na případnou neaktivní komunikaci se zákazníkem.
  • Formuláře - v systému si můžete vytvořit webové formuláře, které umístíte na své webové stránky nebo sociální sítě. Využití formulářů je i ve smyslu dotazníků pro sběr zpětné vazby od klientů či obchodních partnerů.  
  • Ucelená karta - CRM nabízí i ucelenou kartu kontaktů, díky které nebudete muset proklikávat na desítky záložek.
  • Automatizace procesů (triggery) - tzv. triggery nabízí velmi široké možnosti, jak interně řešit akvizici klientů, realizaci zakázek či následný zákaznický servis.

Anabix nabízí všechny podstatné funkce proaktivní komunikaci s vašimi zákazníky a budování komunity. Ve vašem účtu si o nich uložíte všechny informace a zaznamenáváte veškerou aktivitu s nimi spojenou. Všichni členové tak mají přístup k těmto záznamům a sami mohou přidávat svoje interakce. Nemůže dojít k tomu, že by zákazníci komunikovali s více zaměstnanci najednou na stejné téma.

⚙️ Uživatelské prostředí - 8/10

Uživatelské prostředí je dostupné v češtině a v angličtině a jeho design není příliš přitažlivý, platforma se soustřeďuje spíše na funkčnost než na atraktivitu.

V pravé části nahoře jsou různé záložky pro nastavení, ať už jde o nastavení účtu (tedy vašeho profilu) nebo nastavení služby (přidělení uživatelských rolí, propojení s jinými platformami – např. účetními, GDPR nebo nastavení webových formulářů). Také tam najdete odkaz na nápovědu.

Hned po přihlášení uvidíte uvítací stránku s videem, které vás provede funkcionalitami Anabixu. Po levé straně najdete pole pro vyhledávání a hlavní menu. V menu je databáze kontaktů, které tam můžete i importovat a vyhledávat v nich pomocí filtrů. Když si kontakt rozkliknete, uvidíte nejen všechny kontaktní informace, ale můžete také ukládat poznámky a informace ke schůzkám či hovorům. Ke kontaktům také přidáváte úkoly, třídíte do seznamů a na tyto seznamy můžete navázat i automatizace.

Stejně jako záložku na kontakty tam najdete i záložku pro firmy a obchodní případy. Můžete si zaznamenávat aktivitu (poznámka, hovor, schůzka, e-mail nebo SMS), ke které připojíte datum, konkrétní kontakt nebo případ. A také tam najdete seznam vašich úkolů.

Největší část obrazovky zabírá pracovní plocha, kde pak s jednotlivými kategoriemi pracujete. Zajímavá je však nástěnka, na které najdete přehled všeho podstatného – poslední aktivita, nedávno přidané kontakty, faktury, úkoly, synchronizace apod. Svoji nástěnku si můžete upravit tak, aby se vám zobrazovalo to, co se vám nejvíce hodí.

Uživatelské prostředí lze otevřít jen v prohlížeči, a to jak v počítači, tak na mobilu. Na mobilu se vám služba zobrazí v responzivním režimu. Anabix sice nemá mobilní aplikaci ke stažení, ale disponuje mobilní verzí pro prohlížeče – to není to stejné jako responzivní design. Je to samostatná verze, která se nabízí při otevření systému na mobilu či zařízení s menším rozlišením, viz. Jak funguje mobilní verze Anabix CRM

💪 Jednoduchost používání- 9/10

Uživatelské prostředí je přehledné a vzhledem k tomu, že slouží převážně ke komunikaci se zákazníky a k zaznamenávání této komunikace pro účely práce v týmu, nevyžaduje tolik funkcí. V menu uvidíte všechny typy záznamů, které si můžete ukládat (kontakt, firmu, úkol atd.) a po rozkliknutí k nim přidáte poznámky, informace o telefonátech a schůzkách a podobně.

Zřízení účtu je také velmi jednoduché. Pro aktivaci 30 dní zdarma vyplníte jen několik informací – e-mailovou adresu, jméno, telefonní číslo a heslo. Účet je pak okamžitě aktivován a vy máte k dispozici úvodní online konzultaci, sedm návodných e-mailů a návody pro snadnou orientaci v platformě, které vám pomohou si Anabix optimálně nastavit.

‍💰 Cena - 7/10

Po vypršení testovacího období již potřebujete placený účet. Cena se odvíjí od dvou kritérií – počtu uživatelů, kteří budou systém používat a počtu kontaktů, které máte ve své databázi. V jednoduché kalkulačce na webu si zadáte počet kontaktů i uživatelů a podle toho se vám ihned zobrazí výsledná cena. Vybrat si můžete mezi roční či čtvrtletní platbou, měsíční platba možná není.

Kromě roční ceny, uvidíte také okamžitě přepočet ceny na jednoho uživatele za měsíc. Obecně platí pravidlo, že čím více uživatelů máte, tím bude cena nižší, ale čím více potřebujete kontaktů, tím se cena za uživatele zase zvyšuje.

Pro srovnání – pokud se vejdete do 1000 kontaktů a Anabix CRM využijete sami, celková roční cena za účet bude 4000 bez DPH, což vychází na 307 korun za uživatele na měsíc. Když budete systém při 1000 kontaktech využívat 3, roční cena bude 7000 bez DPH, ale v přepočtu na uživatele zaplatíte jen 179 korun měsíčně. A v případě, že vaše databáze dosahuje 5000 kontaktů a jste 3 uživatelé, účet vyjde na 11000 bez DPH, tedy přepočtem na 282 Kč/uživatel/měsíc.

U roční platby dostanete měsíční bonus, výsledná cena je tedy za 13 měsíců. U čtvrtletní platby se základní roční cena dělí čtyřmi. Zvýšit či snížit počet uživatelů či kontaktů můžete kdykoliv, stačí požádat e-mailem nebo přímo v systému.

Ve výsledku lze konstatovat, že cena za Anabix CRM je nejvýhodnější, pokud je vás v týmu více, ale nemáte příliš velkou databázi kontaktů.

VYZKOUŠEJTE ANABIX ZDARMA

🤖 Bezpečnost - 10/10

Veškerá vaše data jsou uložena na cloudu a máte k nim přístup 24 hodin denně. Anabix se stará o vaše data ve svých datových centrech a jejich úkolem je zajistit jim bezpečí.

V první řadě jde o fyzické bezpečí, tzn. kamerový systém v areálu, záložní zdroje energie, zajištění ideálních provozních podmínek pro servery.

V druhé řadě jde samozřejmě o kybernetické bezpečí. Data jsou zálohovaná, a to vícevrstevně (každodenní zálohy a dlouhodobější zálohy na serverech mimo standardní infrastrukturu). Komunikace je zašifrovaná stejným způsobem, jakým to dělají banky, a servery jsou samozřejmě chráněny antivirem a firewallem. A nakonec je každý účet chráněn unikátním uživatelským jménem a heslem.

📧 Zákaznická podpora - 8/10

Anabix nabízí také podporu pro stav nouze. Kontaktovat ji můžete na e-mailu nebo telefonu. Na webových stránkách je také kontakt přímo na obchodního ředitele, pokud váš dotaz míří na jiné téma, než je technická podpora.

Kromě těchto možností nabízí Anabix na svém webu také informace, jak službu co nejefektivněji využívat. Jde například o znalostní bázi neboli nápovědu, kde najdete návody a články na různá témata. Ve znalostní bázi můžete také vyhledávat pomocí klíčových slov. Dalším zdrojem informací je záložka nazvaná inspirace. Tam už nenajdete konkrétní návody a tipy, jak se vypořádat s účtem u Anabixu, ale spíše různé inspirativní rady ohledně podnikání (investice, webové stránky nebo reklama na Facebooku).

A pak je tu samozřejmě blog Anabixu, kde najdete různé novinky, videa, tipy nebo zajímavosti – například rozhovory s kolegy podnikateli, kteří také využívají Anabix, jaké jsou nové funkce, které můžete využívat apod. Jde tedy spíše o zdroj inspirace.

Anabix navíc nabízí ke každému nově založenému účtu online konzultace, při kterých vám zaměstnanci pomohou s úvodním nastavením účtu.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj Anabix

Tento nástroj je pro vás vhodný, pokud vám záleží na budování komunity s vašimi zákazníky, používáte spoustu excelových tabulek a dalších souborů, s kolegy si neustále vyměňujete e-maily a některé informace vám proklouzávají mezi prsty. Čím větší tým máte, tím výhodnější to pro vás finančně bude, a zároveň budete mít větší potřebu najít jeden prostor, kam uložíte všechny informace týkající se vašich zákazníků.

Závěrečné hodnocení - 8,2/10

Anabix nabízí možnost komunikovat s vašimi zákazníky, aniž byste si museli s kolegy neustále volat, scházet se a složitě se domlouvat, kdo co udělá. Všechny tyto detaily totiž snadno dopíšete k jednotlivým kontaktům v CRM systému. Ulehčí vám to práci a zajistí pořádek v podnikání. Výhodou této služby je, že je českého původu, takže komunikace s podporou je jednodušší. Zároveň ale nabízí uživatelské prostředí i v angličtině, což se vám může hodit, pokud máte mezinárodní tým. Nevýhodou této služby je ne příliš přitažlivý design, absence měsíční platby a zvyšující se cena při nárůstu databáze kontaktů. Pokud máte pocit, že je vaše komunikace se zákazníky někdy zmatečná, tato služba rozhodně stojí za zvážení.

VYZKOUŠEJTE ANABIX ZDARMA