M

áte pocit, že se některé vaše projekty táhnou, komunikace vázne a necítíte se tak organizovaní, jací byste chtěli být? Na našich stránkách najdete recenze na několikero aplikací pro projektový management. Basecamp je jednou z nich. Pojďme si projít, co všechno nabízí.

‍🛡️ Důvěryhodnost služby Basecamp - 10/10‍

Basecamp je na světě už 22 let, ale původně se společnost jmenovala 37 signals a věnovala se webovému designu. Zakladatelé Jason Fried (CEO) a David Heinemer Hansson (CTO) popisují, že Basecamp vznikl vlastně jako interní nástroj právě pro jejich designovou firmu. Začali tento organizační nástroj používat v roce 2003 a jelikož se jich někteří klienti začali dotazovat, co používají za nástroj, aby udržovali společnost v chodu, uvedli v roce 2004 Basecamp na trh. Když po nějaké době viděli, že mají víc příjmů a úspěchů z Basecampu než ze své původní firmy, rozhodli se na něj zaměřit a 37 signals zrušit.

Kromě neustálého vylepšování svého nástroje se lidé z Basecampu zúčastnili i mnoha konferencí, napsali několik knih zabývajících se tím, jak řídit podnik, vytváří také podcast, kde dávají rady, jak pracovat s jejich softwarem a dříve publikovali některé informace i na blogu, kam mohli přispívat všichni zaměstnanci. Blog v tuto chvíli není aktivní, ale pořád na něm dohledáte staré články. V roce 2006 do firmy dokonce investoval Jeff Bezos. Dnes už mají 3,5 milionu přihlášených uživatelů a Basecamp používá například také NASA, Shopify nebo Quartz.

Tato společnost je na trhu už dlouho, zakladatelé se věnují mnoha dalším aktivitám a snaží se své know-how předat dál. Figurují jako odborníci na téma projektového managementu a organizace podnikání. Proto tuto službu považujeme za důvěryhodnou.

VYZKOUŠEJTE BASECAMP ZDARMA

📊 Funkce - 9/10

Hlavní funkcí Basecampu je organizace projektů a týmů ve vaší firmě. Můžete komunikovat se změstnanci a kolegy, koordinovat se, vytvářet úkoly apod. K úkolům můžete přidat zodpovědnou osobu, termín splnění, můžete u nich diskutovat a dávat si s kolegy zpětnou vazbu a také si můžete nastavit, kdo bude upozorněn při splnění úkolu (například nadřízený či kolega, který na to čeká kvůli svým vlastním úkolům). U jednotlivých projektů se můžete rozhodnout, jaké ze sekcí a funkcionalit chcete aktivovat.

Jaké další funkce Basecamp nabízí? 

  • Campfire - jde o skupinový chat, ve kterém můžete probírat s kolegy, co se zrovna děje, můžete požádat o rychlou pomoc, když jste v úzkých nebo se podělit o vtip, abyste kolegům zvedli náladu. 
  • Automatický check-in - jde funkci, která má zjednodušit a zefektivnit statusové porady. Pro každý projekt, tým i pro centrálu firmy můžete vytvořit sadu otázek pro zaměstnance, které musí buď denně, týdně nebo měsíčně zodpovědět a tím udržovat kolegy v obraze o tom, co dělají. 
  • Work-life balance - díky této funkci si vaši zaměstnanci mohou přepnout Basecamp do jakéhosi letadlového režimu, pokud na něčem pracují, a tím pádem se jim pozastaví notifikace a budou se moct nerušeně věnovat svým úkolům. To samé platí pro pozastavení notifikací po skončení pracovního dne. Zaměstnanci si v Basecampu mohou nastavit, od kdy do kdy pracují - a mimo tyto hodiny se jim žádné notifikace zobrazovat nebudou.
  • Forwards - pokud vám přijde nějaká důležitá zpráva týkající se jednoho z projektů do e-mailu, můžete ji přeposlat přímo konkrétnímu projektu v Basecampu, jelikož každý z projektů má speciální e-mailovou adresu, která je založena s jeho vytvořením. Budoucí odpovědi v daném e-mailovém vlákně pak budou chodit přímo do Basecampu, kde je budete moci s kolegy probrat. 
  • Hey - Hey v podstatě funguje jako e-mail, který je ale přímo zabudovaný do Basecampu. Když si rozkliknete upozornění, uvidíte nejen od koho zpráva je a jaký má předmět, ale také u jakého projektu nebo týmu je publikovaná. Díky této funkci budete mít tedy upozornění týkající se projektů, zprávy a nově přidané komentáře na jednom místě. 
  • Client Access - můžete svým klientům dávat přístup ke konkrétním částem projektů, které potřebují vidět a na které potřebujete znát jejich názor. To, co váš klient může vidět, je dobře označené, takže snadno uvidíte k čemu přístup má a k čemu ne.
  • Hill Charts - jde o grafy, které ukazují, k jakému pokroku dochází v daném projektu. Tento graf je rozdělen na dvě části - na tu, kdy se snažíme přijít na řešení nebo možnou realizaci projektu a na tu, kdy už na ní pracujeme. Tyto grafy si můžete zobrazit u všech projektů a vidět tak, v jaké fázi se nachází. 
  • Direct messages - pokud potřebujete něco probrat s kolegou soukromě, Basecamp nabízí také možnost poslat soukromou zprávu komukoliv ve vaší firmě. 
  • Reports - z Basecampu samozřejmě můžete vyčíst různé informace, jako například jaké úkoly už jsou po termínu, jaké musíte dodělat v nejbližší době, kolik úkolů bylo splněno v posledním týdnu/měsíci apod. Můžete si také vyfiltrovat úkoly jednotlivých zaměstnanců a podívat se, kdo už toho má hodně a kdo má ještě volnou kapacitu.

Basecamp nabízí funkce potřebné pro projektový management. Jeho velkou výhodou je, že místo důrazu na propojení s aplikacemi třetích stran se snaží zabudovat vše, co mohou týmy potřebovat k efektivní práci, přímo do Basecampu. Aplikace přesto (možná právě proto) zůstává přehledná a jednoduchá na používání.

Dashboard služby Basecamp, kde jsou vidět konkrétní přidané a dokončené úkoly. Vidíme text úkolu a jméno.

⚙️ Uživatelské prostředí - 10/10

Uživatelské prostředí Basecampu je poměrně jednoduché a intuitivní. Jejich cíl není zaměřit se na propojení s aplikacemi třetích stran, jako je to u jiných nástrojů (i když propojení jsou samozřejmě k dispozici), ale Basecamp se snaží nabídnout všechny funkce přímo v jejich rozhraní. Basecamp můžete používat buď v prohlížeči nebo si můžete stáhnout aplikaci na plochu (Mac, Windows) či do mobilu (iOS, Android).

Po přihlášení se vám zobrazí základní obrazovka, kde uvidíme seznam všech projektů a týmů, jichž jste součástí. Tato domovská záložka je zorganizována podle toho, jací členové firmy jsou zapojeni.

Jako první tam je firemní “headquarters”, neboli centrála. Tam můžete přidat všechny zaměstnance. Tento prostor je ideální pro celofiremní oznámení, můžete tam plánovat firemní akce nebo vkládat nové směrnice a manuály.

Další sekce jsou týmy. Týmy můžete vytvářet pro lidi, kteří mají ve firmě stejnou pozici. Můžete tam mít například tým markeťáků, nebo ajťáků. Tito zaměstnanci se pak spolu mohou radit, sdílet novinky a dokumenty potřebné k plnění úkolů.

Poslední záložkou jsou projekty. V projektech pracují spíše lidé na různých pozicích, kteří spolu zrovna sdílejí nějaký dlouhodobější úkol, neboli projekt.

Když rozkliknete jakoukoliv z těchto skupin, uvidíte pět funkcionalit, které vám pomohou úkoly zdárně plnit.

  • Message Board - tato sekce částečně nahrazuje e-mail, díky ní můžete mít všechny zprávy týkající se jednotlivých projektů na jednom místě. Pokud kdokoliv publikuje zprávu, můžete k ní přidávat odpovědi a budete tak mít tematická vlákna, kde bude snadné dohledat veškeré informace. 
  • To-dos - zde můžete vytvářet jednotlivé úkoly a určovat, kdo z členů týmu je má na starosti, můžete také ale vytvářet úkoly, i když ještě nevíte, kdo se o ně postará. Budete tak mít jistotu, že na ně nezapomenete.
  • Schedule - díky kalendáři uvidíte, jaké termíny se vám blíží a nezapomenete na žádné důležité schůzky. Jednotliví členové si mohou kalendář prohlédnout u konkrétního projektu, nebo si mohou události a termíny vložit do svého soukromého kalendáře a pojistit si tak, že na nic nezapomenou. 
  • Docs & Files - zde si můžete nahrát veškeré dokumenty a soubory, které souvisí s vaším projektem, týmem nebo celou firmou.
  • Group Chat - v této sekci si můžete posílat krátké zprávy, můžete nadhazovat témata a poptávat zpětnou vazbu na vaše nápady. Výhodou také je, že chat pomáhá vytvořit ve virtuálním prostoru přátelskou a příjemnou atmosféru. 

Jednotlivé sekce si můžete přejmenovat, jak chcete. Můžete použít termíny, které jsou v souladu s firemním nastavením, nebo takové, které více odpovídají tomu, čím se jako firma zabýváte.

Uživatelské prostředí je intuitivní a jednoduché na používání. Nenabízí přehnané množství funkcí, a tak je jednoduché se v něm zorientovat.

💪 Jednoduchost používání- 9/10

Vytvořit účet u Basecampu je jednoduché. Nejdříve zadáte vaše jméno a e-mailovou adresu, pak si vytvoříte heslo. E-mailovou adresu nemusíte nijak ověřovat, což je trochu zarážející a působí to trochu nebezpečně. U většiny dalších služeb k ověřování e-mailové adresy dochází.

Po vytvoření účtu si ho musíte nastavit. Je třeba zadat jméno vaší firmy a pozice, kterou v ní zastáváte. Dále můžete zadat další informace o vašem týmu a projektech, na kterých pracujete. Nakonec můžete přidat všechny vaše kolegy a začít pracovat.

Ze všech nástrojů na projektový management, které jsme testovali, řadíme Basecamp mezi ty nejjednodušší a nejpřehlednější.

Dashboard služby Basecamp s úkoly. Vidíme daný úkol a checkboxy, které vedou ke splnění úkolu.

‍💰 Cena - 8/10

V současné době Basecamp nabízí už třetí verzi. Ti, kteří mají účet ve starší verzi, ho mohou migrovat na tu nejnovější.

PERSONALBUSINESS
CENAzdarma99 dolarů měsíčně za celý tým
UŽIVATELÉmaximálně 20neomezeně
PROJEKTYmaximálně 3neomezeně
ÚLOŽIŠTĚ1 GB500 GB
PRIORITNÍ PODPORA

Basecamp nabízí dva cenové tarify:

Basecamp Personal 

  • Tento plán je zadarmo a je vhodný pro osobní projekty, pro studenty, rodiny a lidi na volné noze. 
  • S tímto plánem můžete vytvořit tři projekty, můžete zapojit 20 uživatelů a využít 1 GB úložiště. 

Basecamp Business 

  • cena: 99 dolarů měsíčně za celý tým (při platbě předem na celý rok dostanete slevu).
  • Tento plán nabízí neomezený počet projektů i uživatelů, 500 GB úložiště, prioritní podporu, rozdělení na centrálu, týmy a projekty apod. 

Basecamp nabízí také speciální nabídku pro vzdělávací a neziskové organizace. V případě vzdělávacích organizací se nabídka vztahuje od školek po střední školy a univerzity. Pokud potvrdíte, že budete Basecamp používat pouze ve třídě, budete mít Basecamp úplně zadarmo. V případě neziskových organizací dostanete za stejných podmínek (pokud se prokážete) slevu 10 %. Více informací o slevách najdete zde

Jak si Basecamp stojí ve srovnání s konkurencí? 

Ačkoliv existují levnější služby než je Basecamp, jeho velká výhoda je, že platíte jednu částku za celý tým. U většiny služeb cena narůstá podle počtu členů týmu. Čím větší tým máte, tím výhodnější pro vás Basecamp je v porovnání s ostatními službami.

VYZKOUŠEJTE BASECAMP ZDARMA

🌄 Šablony - 7/10

Basecamp nenabízí předem připravené šablony, ze kterých můžete vybírat, jako je tomu zvykem u jiných nástrojů. Můžete si ale vytvořit vlastní šablony, pokud pracujete s projekty, které se vám opakují.

Zadáte pouze jméno a popis šablony a můžete tvořit. Až budete později pracovat na projektu s podobnou strukturou, nemusíte začínat úplně od začátku a ušetříte si tím čas.

Hodně jiných nástrojů vám kromě možnosti vytvářet vlastní šablony nabízí i možnost vybrat si z jimi připravených šablon. Tyto předpřipravené šablony vám mohou pomoct převážně pokud s tímto typem nástroje teprve začínáte a nejste si jisti, jak projekty efektivně budovat. To, že u Basecampu připravené šablony chybí, považujeme za menší minus.

🤖 Možnosti propojení - 7/10

Cílem zakladatelů tohoto nástroje je dát uživatelům možnost používat software bez toho, aby si museli platit účty u dalších aplikací. Snaží se tedy nabídnout všechny funkce v rámci Basecamp účtu (například úložiště souborů, chat, nebo e-maily).

Přesto však nabízí i možnost propojení s aplikacemi třetích stran: 

  • Zapier - tato aplikace uživatelům umožňuje propojit účet u Basecampu s mnoha dalšími aplikacemi.
  • Clockify, Toggl, Timly, Everhour - díky těmto propojením si můžete měřit čas, který strávíte na jednotlivých projektech a pak s těmito informacemi pracovat, abyste fungování vašeho týmu zefektivnili. U spolupracovníků na volné noze pak tyto měřiče času můžete použít při fakturaci úkonů na jednotlivé projekty. 
  • Proposify - díky tomuto propojení můžete vzít nabídky smluv, které v aplikaci tvoříte a vytvořit z nich projekty nebo úkoly. 
  • Easy Insight, Tracked, Klipfolio - tyto aplikace vám pomohou s vytvářením reportů, můžete díky nim dostat veškeré potřebné metriky do jedné tabulky a dále s nimi pracovat. 
  • Akita, Evanto Desk, Support Bee - tyto aplikace vám pomohou přetvořit zpětnou vazbu od zákazníků na úkoly. 
  • TestLodge, Userback - v tomto případě můžete zase přetvářet všechny nahlášené technické problémy softwaru a stížnosti v konkrétní úkoly. 

Ačkoliv Basecamp nenabízí tolik možností propojení jako jiné služby (například ClickUp), najdete tam všechny potřebné aplikace. Navíc, sama aplikace Zapier vám umožní propojení s velkým množstvím aplikací.

📧 Zákaznická podpora - 9/10

Basecamp na svých stránkách představuje všechny způsoby, jak podporuje své zákazníky. Jsou to různá návodná videa, kde jsou popsány jednotlivé funkcionality nebo manuály a návody týkající se jak práce na projektech, tak i nastavení účtu a placení. V návodech můžete také vyhledávat pomocí klíčových slov.

Pokud tam své odpovědi nenajdete, můžete vyplnit formulář, kde vyplníte ze seznamu téma, jichž se vaše otázka týká, pak podrobně popíšete problém (můžete také přidat soubory a screenshoty), nakonec přidáte e-mailovou adresu a URL vašeho účtu. S otázkami je můžete také kontaktovat přes e-mailovou adresu uvedenou webových stránkách Basecampu.

Zákaznická podpora funguje od pondělí do pátku, a to od osmi ráno do půl sedmé večer. Basecamp garantuje odpověď do sedmi hodin. Podpora je v angličtině, jelikož jde o americkou firmu, což může pro některé firmy představovat komplikaci. Pokud byste se necítili dobře v anglicky nastaveném pracovním prostředí, doporučujeme vybrat jeden z českých nástrojů, nebo nástroj, který nabízí verzi v českém jazyce. Nejvíce doporučujeme českou službu Freelo (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma).

‍✏️ Pro koho je vhodný nástroj Basecamp

Tato služba je díky své struktuře a způsobu placení nejvhodnější pro velké týmy. Můžete vytvořit jeden prostor pro všechny zaměstnance, jiný pro jednotlivé týmy a další pro konkrétní projekty. Tím, že se platí za celý tým, a ne za jednotlivé uživatele, platí, že čím větší tým máte, tím výhodnější pro vás cena je.

Naopak služba nemusí být výhodná pro týmy, které nezvládají komunikaci v angličtině, jelikož služba nemá podporu ani uživatelské prostředí v češtině.

Závěrečné hodnocení - 9/10

Basecamp je velmi přehlednou a intuitivní aplikací, která vám nenabízí pouze možnost vytvářet seznamy úkolů, ale vytvoření virtuálního prostoru pro vaše zaměstnance. V tomto prostoru budou moci spravovat celé projekty a koordinovat se v rámci týmu vždy na jednom místě. Aplikace má také příjemný design.

Pokud máte ve firmě více různých týmů a pracujete na více projektech, je toto aplikace pro vás. Navíc, jak už je zmíněno výše, čím více členů chcete do vašeho Basecampu pozvat, tím výhodnější pro vás bude. Tuto službu vám můžeme doporučit.

VYZKOUŠEJTE BASECAMP ZDARMA