U

ž jste slyšeli o Freelu? Tahle česká služba aktuálně patří mezi nejoblíbenější nástroje pro týmovou spolupráci. V dnešním článku se na Freelo podrobně podíváme. Mrkneme se na to, jak ve Freelu funguje správa projektů a úkolů, kolik Freelo stojí, nebo jestli se vyplatí pořídit si ho do vaší firmy. Pojďme na to!

🛡️ Důvěryhodnost služby Freelo - 10/10

Freelo ja na trhu už od roku 2015. Založila ho trojice podnikatelů Karel Dytrych, Honza Kulda a Karel Borkovec. Cíl Freela byl od začátku jasný: nabídnout firmám přehledný nástroj, který by usnadňoval týmovou spolupráci a zefektivnil práci na projektech.

Tato vize se ukázala jako úspěšná. Nástroje pro projektový management umějí být totiž pořádně složité a Freelo, které vsadilo na jednoduchost a uživatelskou přívětivost, si rychle získalo oblibu.

Dnes Freelo používá více než 46 000 uživatelů a tisícovky firem, mezi kterými najdeme i velká jména jako například CZC, Bushman, Nikon nebo Člověk v tísni. Freelo je tedy důvěryhodná služba s dlouholetou tradicí.

Existuje nějaký další důvod, proč je Freelo tak úspěšné? Freelo nabízí kvalitní produkt, který se hravě vyrovná dravé zahraniční konkurenci. Zároveň je Freelo skvěle přizpůsobené pro český trh a rozumí potřebám lokálních firem.

VYZKOUŠEJTE FREELO ZDARMA

📊 Funkce - 10/10

Základní funkcí Freela je projektový management. V tomto nástroji můžete spravovat vaše firemní projekty a úkoly. U každého úkolu můžete nastavit termín dokončení a prioritu. K úkolům můžete také přidávat různé poznámky a soubory. Do Freela můžete přizvat i vaše kolegy a jednotlivé úkoly na ně delegovat.

Zavedení Freela ve vaší firmě by mělo přispět tomu, že bude týmová práce lépe organizovaná a více efektivní. S Freelem totiž získáte větší přehled o tom, na kterých úkolech se aktuálně pracuje, a co všechno je ještě potřeba udělat. Díky delegování navíc bude naprosto jasné, který člen týmu je za úkol zodpovědný, a do kdy ho má splnit.

Vedle toho Freelo nabízí doplňkové funkce, které vám ještě více usnadní celý proces projektového managementu. Patří mezi ně například:

  • Kanban board - úkoly si budete moct rozdělit do přehledných kategorií, jako například “Nové úkoly”, ”Rozpracované úkoly” a “Dokončené úkoly”. 
  • Notifikace - díky upozorněním získáte kompletní přehled o tom, co se ve vaší firmě děje. Notifikace vás upozorní na dokončené úkoly, komentáře vašich kolegů a na další důležité věci.
  • Nastavení práv - ve Freelu můžete na pár kliknutí nastavit různá uživatelská práva. Pokud například spolupracujete s freelancery, můžete jim dát přístup jen k těm úkolům, které se jich týkají.
  • Karta uživatele - karta uživatele slouží jako jakási nástěnka, na které najdete seznam všech úkolů i posledních aktivit, které se týkají nějakého konkrétního kolegy.
  • Plánovací kalendář - v kalendáři uvidíte seznam všech úkolů, které na vás čekají.
  • Štítky - konkrétní úkoly můžete opatřit štítky a mít tak nad nimi ještě větší přehled. Štítky mohou označovat například oblast, které se úkol týká (štítek “sociální sítě” nebo “PPC reklama””). Anebo mohou označovat status, ve kterém se úkol nachází (štítek “probíhající” nebo “hotové”).
  • Týmové poznámky - poznámky, které můžete sdílet s kolegy z týmu. Týmové poznámky se hodí například při psaní různých briefů nebo cenových nabídek.
  • Měření času - díky této funkci můžete ve Freelu změřit čas, který vy a vaši kolegové strávíte nad konkrétními úkoly.
  • Přehledy nákladů - u projektů si můžete nastavit rozpočet a v uživatelském rozhraní Freela pak najdete celkovou částku, kterou utratíte za vaše projekty.

Jak hodnotíme funkce Freela? Freelo obsahuje všechny důležité základní i doplňkové funkce pro projektový management. Žádná klíčová funkce nechybí. Při testování tohoto nástroje se nám líbilo, že Freelo nabízí i funkci měření času. Tato funkce je velmi pokročilá a konkurenční nástroje ji většinou nabízejí jen u nejdražších tarifů. U Freela je tato funkce dostupná i u základního tarifu, což považujeme za výhodu.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Uživatelské prostředí Freela je přehledné a velmi dobře se v něm pracuje.

Uživatelské rozhraní služby Freelo. Menu je rozděleno na Dashboard, Projekty, Uživatele, Reporty, Kalendář a Měření času.

Freelo je rozděleno na několik základních částí - na Dashboard, Projekty, Uživatele, Reporty, Kalendář a Měření času.

  • Dashboard - Dashboard slouží jako jakási úvodní stránka. Najdete v něm seznam vašich úkolů. V Dashboardu také najdete přehled aktivity a diskuzí, které se týkají konkrétních projektů.
  • Projekty - v této části najdete všechny aktivní projekty. Jedním kliknutím zde můžete vytvořit nový projekt, nebo můžete kliknout na existující projekt a zobrazit si tak jeho detail.
  • Uživatelé - v této části najdete přehled všech uživatelů z vaší firmy, kteří používají Freelo. Můžete zde také do Freela pozvat kolegy kliknutím na tlačítko “Přizvat uživatele”.
  • Reporty - zde si můžete vytvořit nejrůznější reporty. Najdete tu také přehled aktivity všech uživatelů nebo výkazy odpracované práce.
  • Kalendář - tady uvidíte seznam všech vašich úkolů přehledně zobrazený v kalendáři.
  • Měření času - zde najdete přehled vašich odpracovaných hodin, u kterých jste si s Freelem měřili čas. Samotné měření času se dá ve Freelu aktivovat tlačítkem “▶".

Jak funguje přidávání a správa úkolů ve Freelu? Pro přidání úkolu si ve Freelu stačí otevřít konkrétní projekt a kliknout na tlačítko “Přidat úkol”. Poté zadáte název úkolu, popis, informace o tom, kdo úkol řeší a jaká je deadline, a úkol uložíte. Přidat také můžete prioritu, štítky a různé soubory.

Velkou výhodou uživatelského prostředí Freela je, že je kompletně v češtině. V mateřském jazyce jsou jak webové stránky Freela, tak i uživatelské rozhraní. To je velká výhoda oproti konkurenčním nástrojům pro projektový management, které většinou nabízejí jen ty nejpoužívanější světové jazyky a česky neumí.

Mimochodem, Freelo umí i slovensky a anglicky, což se může hodit třeba v případě, kdy máte v týmu zahraniční kolegy.

Na jakých platformách je možné používat Freelo? Freelo je online aplikace, která běží na stránkách Freelo.cz. Pro používání Freela vám tedy bude stačit počítač s internetem, nemusíte si nic stahovat. Pokud byste chtěli, tak Freelo nabízí i mobilní aplikaci. Ta je dostupná pro operační systémy Android a iOS. Při testování se nám mobilní aplikace líbila, musíme ale říct, že se nám s Freelem daleko pohodlněji pracovalo na notebooku v internetovém prohlížeči.

💪 Jednoduchost používání - 10/10

Používání Freela je velmi jednoduché. Podle našich zkušeností zvládne tento nástroj ovládat každý, kdo umí alespoň trochu zacházet s počítačem a internetem. Hned po registraci na Freelu se vám ukáže krátké video, které vám představí základní funkce a vysvětlí, jak aplikace funguje.

Pak už to bude na vás - rozhodně ale z používání Freela nemusíte mít žádné obavy. Správa projektů a úkolů je velmi jednoduchá a stejně jednoduché je i používání konkrétních funkcí. Uživatelské rozhraní Freela je intuitivní a přehledné a Freelo vás nikdy nebude zahlcovat zbytečnými informacemi.

Uživatelské prostředí Freela, ve kterém je otevřen projekt Reklamní kampaně. Na stránce je seznam úkolů a jejich status.

Pokud byste při používání Freela potřebovali pomoct, můžete se obrátit na zákaznickou podporu. Je dostupná na emailu i na telefonu a ověřili jsme si, že zvládne mile a ochotně pomoct každému nováčkovi, který s Freelem začíná.

Mimochodem, na webových stránkách Freela najdete vedle kontaktů na zákaznickou podporu i užitečnou sekci Školení. V té najdete další informace, které vám pomůžou s používáním Freela. V této sekci na vás čekají například články o jednotlivých funkcích a také spousta propracovaných webinářů. Mrknout se můžete také na YouTube, kde najdete spoustu videí a tutoriálů.

💰 Cena - 10/10

Nástroj Freelo si můžete vyzkoušet zdarma, a to po dobu 14 dní. Po uplynutí zkušební doby můžete buď pokračovat s bezplatnou verzí, a nebo můžete přejít na placené předplatné.

FREEFREELANCETEAMBUSINESS
CENAzdarma590 Kč měsíčně990 Kč měsíčně2 900 Kč měsíčně
POČET AKTIVNÍCH PROJEKTŮaž 2až 20až 50neomezeně
POČET UŽIVATELŮmaximálně 2neomezeněneomezeněneomezeně
DATOVÝ PROSTOR222 MB10 GB30 GB100 GB
NAPOJENÍ NA OBLÍBENÉ APLIKACE
NASTAVENÍ UŽIVATELSKÝCH PRÁV

Pojďme se nyní na jednotlivé tarify podívat zblízka.

FREE

  • cena: zdarma
  • S tarifem Free můžete ve Freelu spravovat až 2 aktivní projekty a můžete k nim pozvat maximálně 2 uživatele. K dispozici budete mít úložný prostor o velikosti 222 MB.

FREELANCE

  • cena: 590 Kč měsíčně
  • S tímto tarifem můžete na Freelu provozovat až 20 aktivních projektů. Do projektů můžete pozvat neomezené množství uživatelů. Také získáte 10 GB pro vaše data a možnost propojit si Freelo s vašimi oblíbenými aplikacemi.

TEAM

  • cena: 990 Kč měsíčně
  • S tarifem TEAM můžete na Freelu spravovat až 50 aktivních projektů. Pozvat do nich můžete neomezené množství uživatelů. Vedle toho získáte 30 GB pro vaše data, možnost napojení na aplikace třetích stran a možnost nastavování uživatelských práv.

BUSINESS

  • cena: 2 900 Kč měsíčně
  • Nejvyšší varianta předplatného nabízí neomezený počet aktivních projektů a neomezený počet uživatelů. S tímto tarifem získáte 100 GB pro vaše data a všechny výhody, které nabízejí nižší tarify.

Další informace o jednotlivých tarifech najdete na webu Freela. Pokud byste si zakoupili placené předplatné a nebyli z jakéhokoli důvodu spokojeni, Freelo vám do 30 dnů od zaplacení vrátí peníze.

Jak hodnotíme ceny služby Freelo? Ceny Freela jsou velmi přívětivé. U této firmy totiž neplatíte za přístup pro každého uživatele. Stačí vám jeden tarif pro celou firmu a uživatelů můžete pozvat, kolik jen chcete. To je obrovská výhoda proti konkurenčním nástrojům, kde je zvykem platit za přístup pro každého uživatele. Další výhodou je, že všechny funkce Freela jsou dostupné i u těch nejlevnějších tarifů.

A jak si Freelo cenově stojí v porovnání s konkurencí? 

  • Konkurenční Monday.com (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 10, 12 nebo 20 dolarů měsíčně za jednoho uživatele. Tarif za 12 dolarů měsíčně nabízí všechny prémiové funkce kromě funkce měření času, která je dostupná pouze u nejdražšího tarifu za 20 dolarů měsíčně.
  • ClickUp (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) nabízí tarif za 9 dolarů měsíčně za jednoho uživatele (5 dolarů, pokud zaplatíte za celý rok). Za tyto peníze získáte přístup ke všem funkcím včetně funkce trackování času a funkci Gantt Charts.
  • Nástroj Paymo (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 11,95 dolarů měsíčně nebo na 18,95 dolarů měsíčně za jednoho uživatele. Funkce měření času je dostupná u obou tarifů.

V porovnání s konkurenty je tedy Freelo výrazně levnější.

VYZKOUŠEJTE FREELO ZDARMA

🌄 Šablony - 9/10

Pokud budete chtít, můžete na Freelu využít jednu z předpřipravených šablon.

Jak to celé funguje? Vyberete si šablonu, která nejvíce vyhovuje vašim potřebám. Pokud například pracujete jako Event Manager, vyberete si šablonu “Úspěšný event”. Zkopírujete ji do Freela a tím vytvoříte nový projekt, který v sobě bude obsahovat úkoly a checklisty pro plánování eventu. Tím, že projekt nebudete muset vytvářet od nuly, můžete ušetřit čas.

Vedle šablony pro eventy najdete na Freelu i šablony pro další příležitosti, například:

  • šablonu pro tvorbu PPC kampaní
  • šablonu pro SEO analýzu
  • šablonu pro tvorbu nového webu
  • šablonu pro A/B testování
  • šablonu pro přípravu webináře
  • šablonu pro kontrolu před spuštěním eshopu
  • šablonu pro instalaci WordPress magazínu
  • šablonu pro obsahový kalendář
  • šablonu pro analýzu klíčových slov

Nabídka šablon na Freelu je dostatečně široká a Freelo se v této disciplíně hravě vyrovná svým konkurentům.

🤖 Možnosti propojení - 8/10

Freelo si můžete propojit s aplikacemi třetích stran. V tuto chvíli je v nabídce několik (převážně tuzemských) aplikací. Freelo si můžete propojit se službami:

  • Supportbox - po propojení budete moct z emailů v Supportboxu vytvářet úkoly ve Freelu.
  • Raynet - díky propojení obou služeb získá váš tým ještě větší přehled nad jednotlivými úkoly a projekty.
  • Gmail - po propojení budete moct z vašich emailů v Gmailu vytvářet úkoly ve Freelu.
  • Basecamp - pokud používáte Basecamp a chcete přejít na Freelo, můžete všechna vaše data pohodlně přesunout z jedné platformy na druhou.
  • Trello - nástěnky z Trella můžete po propojení přesunout do Freela.
  • iDoklad - vykázané hodiny z Freela můžete jednoduše poslat do iDokladu a vytvořit z nich fakturu.
  • Fakturoid & Vyfakturuj - stejným způsobem funguje i propojení s nástroji Fakturoid a Vyfakturuj.
  • Google kalendář - váš Google kalendář můžete propojit s Freelem. Všechny vaše úkoly a deadliny z Freela se pak objeví i ve vašem Google kalendáři.

Nabídka propojení se službami třetích stran je na Freelu uspokojivá. Líbí se nám především to, že Freelo podporuje propojení s tuzemskými službami jako Raynet nebo Supportbox. Zároveň musíme říct, že na trhu existují nástroje, které jsou v této disciplíně silnější, a které je možné napřímo propojit s desítkami různých aplikací.

Ve Freelu aktuálně pracují na nasazení služby Integromat. Po jejím implementování bude možné Freelo propojit s dalšími nástroji a službami.

🕹️ Zábavnost - 10/10

Freelo je velmi zábavný nástroj a jeho testování nás upřímně bavilo. Freelo je jednoduché, přehledné a velmi dobře se v něm pracuje. Líbí se nám také vize firmy, která za Freelem stojí. Tým kolem zakladatelů Freela postavil smysluplnou a kvalitní službu, která svým uživatelům prokazatelně šetří čas.

Velmi nás také bavil positioning Freela - firma vás jako majitele firmy oslovuje slovem “kapitán” a její námořnické naladění dýchá z celého webu. Slogany jako “ručíme za rychlé nalodění jakékoli posádky” nebo “14denní testovací plavbu máš zdarma” nás upřímně bavily a dokazují, že lidé ve Freelu mají smysl pro humor.

📧 Zákaznická podpora - 10/10

Zákaznická podpora Freela je dostupná na emailu a také na telefonu. Zákaznickou podporu jsme vyzkoušeli a musíme říct, že je velmi kvalitní. Na email nám z Freela odpověděli ještě ten samý pracovní den. Odpověď byla vstřícná a pokryla všechno, co nás zajímalo.

Také zákaznická podpora na telefonu je ve Freelu velmi ochotná a se vším vám poradí. Klidně i s těmi nejzákladnějšími věcmi - zeptat se můžete úplně na cokoliv, včetně toho, jak Freelo funguje nebo jak se používají jednotlivé funkce.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj Freelo

Freelo je perfektním pomocníkem pro správu projektů a úkolů. Hodí se do malých i velkých firem, včetně startupů a korporací.

Podle našich zkušeností Freelo nejlépe využijí především majitelé reklamních agentur a různých konzultantských firem, které často pracují na projektech pro své klienty. Díky Freelu a jeho funkci měření času snadno získáte přehled o tom, kolik toho váš tým odpracoval, a kolik si máte vyfakturovat.

Neradi bychom ale hodnotu Freela omezovali pouze na tyto firmy. Freelo je podle nás užitečný univerzální nástroj, který najde využití úplně všude, kde probíhá týmová spolupráce.

Závěrečné hodnocení - 9/10

Freelo patří mezi nejlepší nástroje pro projektový management na českém trhu. Nabízí bezkonkurenční ceny, velmi jednoduché a přehledné uživatelské rozhraní a také spoustu funkcí. Freelo si můžete propojit s aplikacemi třetích stran a při jeho používání si můžete vybrat ze široké nabídky šablon. Vedle toho Freelo nabízí velmi kvalitní zákaznickou podporu, která ochotně vyřeší jakýkoli požadavek. Žádné nevýhody jsme během testování Freela neobjevili, a tak vám tento nástroj můžeme upřímně doporučit.

VYZKOUŠEJTE FREELO ZDARMA

Bonus: Q&A s Janem Kuldou, spoluzakladatelem Freela

Připravili jsme si pro vás krátký rozhovor s jedním ze spoluzakladatelů Freela, Janem Kuldou.

Jeden ze spoluzakladatelů služby Freelo Jan Kulda pracující na notebooku v kanceláři firmy.

Jaká je dlouhodobá vize Freela a v čem vidíte jeho největší výhody pro vaše zákazníky?

Kurz, kterým se Freelo od začátku ubírá, z velké části ovlivňují právě uživatelé a existuje spoustu míst, kde se se zákazníky bavíme a nasáváme jejich problémy, které Freelem chceme a můžeme řešit. Klademe velký důraz na přidanou hodnotu, kterou Freelo pro týmy má.

Hlavní přínosy jsou:

  • zjednodušení týmové spolupráce
  • zpřehlednění toku informací
  • snadné dohledání čehokoliv pracovního
  • je jasné, kdo na čem dělá a co bude kdy hotové
  • víme, kolik co stálo nebo kolik co zabralo času

Usilujeme o to, abychom nejen my, ale i naši uživatelé, dosahovali velkých věcí. Dlouhodobá rovnováha mezi pracovním a osobním životem je pro nás důležitá. Věříme, že pouze odpočatý a zdravý tým dokáže něco velkolepého.

Na co jste ve vaší firmě nejvíc pyšný?

Asi na dlouhodobě udržitelnou firemní kulturu, která všem členům naší posádky nebrání žít smysluplný a bohatý osobní život.

Jak vznikl váš "námořnický positioning", kde majitele firem označujete jako kapitány? :)

Asi to vyplynulo z té naší námořnické bílomodré „vlající vlajky", kterou máme v logu. Nebyl to prvotní záměr, ale spíš se to před námi zjevilo a docvaklo nám, že „to je ono“ :-). Postupem času jsme si v duchu vyobrazili tu naši malou českou loďku, která pluje vstříc velkým zahraničním flotilám z Trella, Asany, Basecampu apod. Tak nějak nás tato myšlenka drží ve střehu a pomáhá nám i v maličkém týmu vyvíjet konkurenceschopný nástroj světové úrovně.

Máte nějaké obecné tipy pro co nejefektivnější komunikaci ve firmě?

  1. Domluvit se společně na jednoduchých pravidlech napříč firmou/týmem a ty dodržovat.
  2. Mít jedno místo, kde se sdružují všechny informace, soubory, termíny, odpovědnosti, apod. a všichni k němu mají přístup.
  3. Udržovat posádku informovanou a zbytečně nezatajovat důležité skutečnosti – možná budete překvapení, jak moc by vám mohl pomoct kolega skladník nebo kolegyně ze zákaznické péče.