U

ž jste slyšeli o Freelu? Tahle česká služba aktuálně patří mezi nejoblíbenější nástroje pro týmovou spolupráci. V dnešním článku se na Freelo podrobně podíváme. Mrkneme se na to, jak ve Freelu funguje správa projektů a úkolů, kolik Freelo stojí, nebo jestli se vyplatí pořídit si ho do vaší firmy. Pojďme na to!

🛡️ Důvěryhodnost služby Freelo - 10/10

Freelo ja na trhu už od roku 2015. Založila ho trojice podnikatelů Karel Dytrych, Honza Kulda a Karel Borkovec. Cíl Freela byl od začátku jasný: nabídnout firmám přehledný nástroj, který by usnadňoval týmovou spolupráci, komunikaci a zefektivnil práci na projektech.

Tato vize se ukázala jako úspěšná. Nástroje pro projektový management umějí být totiž pořádně složité a Freelo, které vsadilo na jednoduchost a uživatelskou přívětivost, si rychle získalo oblibu.

Dnes Freelo používá více než 100 000 uživatelů a tisícovky firem, mezi kterými najdeme i velká jména jako například Kärcher, Stavebniny DEK, CZC, nebo Člověk v tísni. Freelo je tedy důvěryhodná služba s dlouholetou tradicí.

Existuje nějaký další důvod, proč je Freelo tak úspěšné? Freelo nabízí kvalitní produkt, který se hravě vyrovná dravé zahraniční konkurenci. Zároveň je Freelo skvěle přizpůsobené pro český trh a rozumí potřebám lokálních firem.

VYZKOUŠEJTE FREELO ZDARMA

📊 Funkce - 10/10

Freelo má usnadňovat týmovou komunikaci a spolupráci. Můžete v něm dělat i jednodušší  projektový management. V tomto nástroji spravujete  firemní projekty a úkoly. U každého úkolu nastavujete termín dokončení a prioritu. K úkolům přidáváte různé poznámky a soubory. Na Dashboardu máte přehled o všech úkolech napříč projekty a v reportech zase vidíte čas strávený na úkolech. Do Freela můžete přizvete i svoje kolegy a jednotlivé úkoly na ně delegujete.

Zavedení Freela ve vaší firmě by mělo přispět tomu, že bude týmová práce lépe organizovaná a více efektivní. S Freelem totiž získáte větší přehled o tom, na kterých úkolech se aktuálně pracuje, a co všechno je ještě potřeba udělat. Díky delegování navíc bude naprosto jasné, který člen týmu je za úkol zodpovědný, a do kdy ho má splnit.

Vedle toho Freelo nabízí doplňkové funkce, které vám ještě více usnadní celý proces projektového managementu. Patří mezi ně například:

  • Kanban board - úkoly si budete moct rozdělit do přehledných kategorií, jako například “Nové úkoly”, ”Rozpracované úkoly” a “Dokončené úkoly”.
V kanbanu přesouváte kartičky z úkoly mezi sloupečky pomocí Drag&Drop.
  • Timeline - úkoly si zobrazíte na přehledné časové ose. Vidíte tak, které úkoly na sebe navazují, které se blokují a jak dlouho bude celý projekt trvat. Snadno v něm celý projekt přeplánujete. 
  • Mind mapa - zobrazení pro vizuálně zaměřené lidi. Rozdělíte si každou činnost na menší kousky a najednou vidíte, co vše je potřeba. 
  • Notifikace - díky upozorněním získáte kompletní přehled o tom, co se ve vaší firmě děje. Notifikace vás upozorní na dokončené úkoly, komentáře vašich kolegů a na další důležité věci.
  • Nastavení přístupů a rolí- ve Freelu můžete na pár kliknutí nastavit různá uživatelská práva. Pokud například spolupracujete s freelancery, můžete jim dát přístup jen k těm projektům, které se jich týkají. Případně jim vytvořit samostatnou roli, kde jim povolíte jen určité akce. 
  • Dashboard - slouží jako jakási nástěnka, na které najdete seznam všech úkolů. Pomocí filtrů si tvoříte různé pohledy, třeba na úkoly, které jste přiřadili ostatním. 
Na první pohled vidíte, kterému úkolu se máte věnovat.
  • Plánovací kalendář - v kalendáři uvidíte seznam všech úkolů, které na vás čekají. Pomocí drag&drop je rozplánujete do jednotlivých dní. 
  • Štítky - konkrétní úkoly můžete opatřit štítky a mít tak nad nimi ještě větší přehled. Štítky mohou označovat například oblast, které se úkol týká (štítek “sociální sítě” nebo “PPC reklama””). Anebo mohou označovat status, ve kterém se úkol nachází (štítek “probíhající” nebo “hotové”).
  • Týmové poznámky - poznámky, které můžete sdílet s kolegy z týmu. Týmové poznámky se hodí například při psaní různých briefů nebo cenových nabídek.
  • Měření času - díky této funkci můžete ve Freelu změřit čas, který vy a vaši kolegové strávíte nad konkrétními úkoly. Díky tomu víte, kolik jste do úkolu investovali a spočítáte si, zda se vám aktivita vyplatila.
Měření času je přímo v aplikaci. Dá se zapnout i klávesovými zkratkami.
  • Přehledy nákladů - u projektů si můžete nastavit rozpočet a v uživatelském rozhraní Freela pak najdete celkovou částku, kterou utratíte za vaše projekty. Abyste nepřešvihli rozpočet.

Jak hodnotíme funkce Freela? Freelo obsahuje všechny důležité základní i doplňkové funkce pro projektový management. Žádná klíčová funkce nechybí. A postupně přibývají další. Letos například odhady času k úkolům. Při testování tohoto nástroje se nám líbilo, že Freelo nabízí i funkci měření času přímo v aplikaci. Tato funkce je velmi pokročilá a konkurenční nástroje ji většinou nabízejí jen u nejdražších tarifů. U Freela je tato funkce dostupná i u základního tarifu, což považujeme za výhodu.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Uživatelské prostředí Freela je přehledné a velmi dobře se v něm pracuje.

V menu se naučíte velmi rychle orientovat. Domeček a zvoneček se stanou vašimi parťáky.

Freelo je rozděleno na několik základních částí - na Dashboard, Projekty,  Reporty, Měření času, Notifikace, Hledání, Kalendář a Uživatele.

  • Dashboard (domeček) - Dashboard slouží jako jakási úvodní stránka. Najdete v něm seznam vašich úkolů. V Dashboardu také najdete přehled aktivity a diskuzí, které se týkají konkrétních projektů.
  • Projekty - v této části najdete všechny aktivní projekty. Jedním kliknutím zde můžete vytvořit nový projekt, nebo můžete kliknout na existující projekt a zobrazit si tak jeho detail.
  • Reporty - zde si můžete vytvořit nejrůznější reporty. Najdete tu také přehled aktivity všech uživatelů nebo výkazy odpracované práce.
  • Měření času - zde najdete přehled vašich odpracovaných hodin, u kterých jste si s Freelem měřili čas. Samotné měření času se dá ve Freelu aktivovat tlačítkem “▶".
  • Notifikace (zvoneček) - je místo, kam vám chodí upozornění na nové úkoly, komentáře a termíny. Sami si nastavíte, o čem a jak chcete být notifikovaní, aby vás to nerušilo při práci. 
  • Hledání (lupa) - vyhledávání podle textu. Dohledáte úkoly podle názvu i podle slov v komentáři. Nesrovnatelně lepší než dohedávání třeba v e-mailu. 
  • Kalendář - tady uvidíte seznam všech vašich úkolů přehledně zobrazený v kalendáři.
  • Uživatelé - v této části najdete přehled všech uživatelů z vaší firmy, kteří používají Freelo. Můžete zde také do Freela pozvat kolegy kliknutím na tlačítko “Přizvat uživatele”.
  • Váš profil (avatar) - tady spravujete svůj účet, řešíte nastavení, platby apod.
Logicky uspořádané notifikace zrychlují jejich odbavení.

Jak funguje přidávání a správa úkolů ve Freelu? Pro přidání úkolu si ve Freelu stačí otevřít konkrétní projekt a kliknout na tlačítko “Přidat úkol”. Poté zadáte název úkolu, popis, informace o tom, kdo úkol řeší a jaká je deadline, a úkol uložíte. Přidat také můžete prioritu, štítky a různé soubory.

Velkou výhodou uživatelského prostředí Freela je, že je kompletně v češtině. V mateřském jazyce jsou jak webové stránky Freela, tak i uživatelské rozhraní. To je velká výhoda oproti konkurenčním nástrojům pro projektový management, které většinou nabízejí jen ty nejpoužívanější světové jazyky a česky neumí.

Mimochodem, Freelo umí i slovensky a anglicky (a dalších 9 jazyků), což se může hodit třeba v případě, kdy máte v týmu zahraniční kolegy.

Na jakých platformách je možné používat Freelo? Freelo je online aplikace, která běží na stránkách Freelo.io. Pro používání Freela vám tedy bude stačit počítač s internetem, nemusíte si nic stahovat. Přihlásíte se buď z prohlížeče nebo pomocí PWA aplikace. Pokud byste chtěli, tak Freelo nabízí i mobilní aplikaci. Ta je dostupná pro operační systémy Android a iOS. Při testování se nám mobilní aplikace líbila, musíme ale říct, že se nám s Freelem daleko pohodlněji pracovalo na notebooku v internetovém prohlížeči.

💪 Jednoduchost používání - 10/10

Používání Freela je velmi jednoduché. Podle našich zkušeností zvládne tento nástroj ovládat každý, kdo umí alespoň trochu zacházet s počítačem a internetem. Hned po registraci na Freelu se vám ukáže krátké video, které vám představí základní funkce a vysvětlí, jak aplikace funguje.

Pak už to bude na vás - rozhodně ale z používání Freela nemusíte mít žádné obavy. Správa projektů a úkolů je velmi jednoduchá a stejně jednoduché je i používání konkrétních funkcí. Uživatelské rozhraní Freela je intuitivní a přehledné a Freelo vás nikdy nebude zahlcovat zbytečnými informacemi.

Čas šetří také šablony. Vytvořte z nich nový úkol a přiřaďte ho někomu ve Freelu nebo na něj pošlete externí odkaz. Už na žádný krok nezapomenete.

Pokud byste při používání Freela potřebovali pomoct, můžete se obrátit na zákaznickou podporu. Je dostupná na emailu i na telefonu a ověřili jsme si, že zvládne mile a ochotně pomoct každému nováčkovi, který s Freelem začíná.

Mimochodem, na webových stránkách Freela najdete vedle kontaktů na zákaznickou podporu i užitečnou sekci Školení. V té najdete další informace, které vám pomůžou s používáním Freela. V této sekci na vás čekají například články o jednotlivých funkcích a také spousta propracovaných webinářů. Mrknout se můžete také na YouTube, kde najdete spoustu videí a tutoriálů.

💰 Cena - 10/10

Nástroj Freelo si můžete vyzkoušet zdarma, a to po dobu 14 dní. Po uplynutí zkušební doby můžete buď pokračovat s bezplatnou verzí, a nebo můžete přejít na placené předplatné.

FREEFREELANCETEAMBUSINESS
CENAzdarma890 Kč měsíčně1 990 Kč měsíčně3 680 Kč měsíčně
POČET AKTIVNÍCH PROJEKTŮaž 3neomezněneomezeněneomezeně
POČET UŽIVATELŮmaximálně 3neomezeněneomezeněpro 20 lidí
DATOVÝ PROSTOR500 MB15 GB100 GB200 GB
NAPOJENÍ NA OBLÍBENÉ APLIKACE
NASTAVENÍ UŽIVATELSKÝCH PRÁV

Pojďme se nyní na jednotlivé tarify podívat zblízka.

FREE

  • cena: zdarma
  • S tarifem Free můžete ve Freelu spravovat až 3 aktivní projekty a můžete k nim pozvat maximálně 3 uživatele. K dispozici budete mít úložný prostor o velikosti 500 MB.

FREELANCE

  • cena: 890 Kč měsíčně
  • S tímto tarifem můžete na Freelu provozovat neomezeně projektů. Do projektů můžete pozvat neomezené množství uživatelů. Také získáte 15 GB pro vaše data a možnost propojit si Freelo s vašimi oblíbenými aplikacemi přes API. Oproti Free verzi obsahuje Mind mapu.

TEAM

  • cena: 1 990 Kč měsíčně
  • S tarifem TEAM můžete na Freelu spravovat neomezeně aktivních projektů. Pozvat do nich můžete neomezené množství uživatelů. Vedle toho získáte 100 GB pro vaše data a funkce pro vedoucí projektů.

BUSINESS

  • cena: 3680 Kč za 20 uživatelů (184 Kč za uživatele) měsíčně bez DPH při roční platbě
  • Varianta předplatného pro nejnáročnější týmy je jako jediná naceněná podle počtu uživatelů. Dostupná je i menším týmům, protože existují balíčky s 5,10 a 15 licencemi. Počet aktivních projektů je neomezený.S tímto tarifem získáte 200 GB pro vaše data a všechny výhody, které nabízejí nižší tarify. Navíc prémiové funkce jako Timeline, Odhady času a Role. Šéf má k dispozici pokročilé reporty, snazší správu lidí, dvoufaktorové ověření při přihlášení a další výhody.

ENTERPRISE

  • Individuální nabídka pro velké firmy se specifickými potřebami začíná na 39 900 Kč měsíčně bez DPH při roční platbě.

Další informace o jednotlivých tarifech najdete na webu Freela. Pokud byste si zakoupili placené předplatné a nebyli z jakéhokoli důvodu spokojeni, Freelo vám do 30 dnů od zaplacení vrátí peníze.

Jak hodnotíme ceny služby Freelo? Ceny Freela jsou velmi přívětivé. Bezplatný tarif se dá využívat dlouhodobě v týmu do 4 lidí. U tarifů Freelance a Team neplatíte za každého “hlavu” a můžete přizvat neomezeně uživatelů. V Businessu máte k dispozici nejpokročilejší funkce jako Timeline, Odhady času a Role, přitom cena za uživatele se drží oproti konkurenci nízko.

A jak si Freelo cenově stojí v porovnání s konkurencí? 

  • Konkurenční Monday.com (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 9, 12 nebo 19 dolarů měsíčně za jednoho uživatele. Tarif za 12 dolarů měsíčně nabízí všechny prémiové funkce kromě funkce měření času, která je dostupná pouze u nejdražšího tarifu za 19 dolarů měsíčně.
  • ClickUp (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) nabízí tarif za 7 nebo 12 dolarů měsíčně za jednoho uživatele . S tím, že výkazy času a pokročilé funkce Dashboardu jsou až v dražší variantě. 
  • Nástroj Paymo (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 5,9 10,9 dolarů měsíčně nebo na 16,9 dolarů měsíčně za jednoho uživatele. Funkce měření času je dostupná u středního tarifu a timeline u nejvyššího.

V porovnání s konkurenty je tedy Freelo výrazně levnější.

VYZKOUŠEJTE FREELO ZDARMA

🌄 Šablony - 9/10

Pokud budete chtít, můžete na Freelu využít jednu z předvyplněných šablon.

Jak to celé funguje? Vyberete si šablonu, která nejvíce vyhovuje vašim potřebám. Pokud například pracujete jako Event Manager, vyberete si šablonu “Úspěšný event”. Zkopírujete ji do Freela a tím vytvoříte nový projekt, který v sobě bude obsahovat úkoly a checklisty pro plánování eventu. Tím, že projekt nebudete muset vytvářet od nuly, můžete ušetřit čas.

Vedle šablony pro eventy najdete na Freelu i šablony pro další příležitosti, například:

  • šablonu pro tvorbu PPC kampaní
  • šablonu pro SEO analýzu
  • šablonu pro tvorbu nového webu
  • šablonu pro A/B testování
  • šablonu pro přípravu webináře
  • šablonu pro kontrolu před spuštěním eshopu
  • šablonu pro instalaci WordPress magazínu
  • šablonu pro obsahový kalendář
  • šablonu pro analýzu klíčových slov

Nabídka šablon na Freelu je dostatečně široká a Freelo se v této disciplíně hravě vyrovná svým konkurentům.

🤖 Možnosti propojení - 8/10

Freelo si můžete propojit s aplikacemi třetích stran. V tuto chvíli je v nabídce několik (převážně tuzemských) aplikací. Freelo si můžete propojit se službami:

  • Supportbox - po propojení budete moct z emailů v Supportboxu vytvářet úkoly ve Freelu.
  • Raynet - díky propojení obou služeb získá váš tým ještě větší přehled nad jednotlivými úkoly a projekty.
  • Gmail - po propojení budete moct z vašich emailů v Gmailu vytvářet úkoly ve Freelu.
  • Basecamp nebo Asana - pokud používáte Basecamp nebo Asanu a chcete přejít na Freelo, můžete všechna vaše data pohodlně přesunout z jedné platformy na druhou.
  • Trello - nástěnky z Trella můžete po propojení přesunout do Freela.
  • iDoklad - vykázané hodiny z Freela můžete jednoduše poslat do iDokladu a vytvořit z nich fakturu.
  • Fakturoid & Vyfakturuj - stejným způsobem funguje i propojení s nástroji Fakturoid a Vyfakturuj.
  • Google kalendář - váš Google kalendář můžete propojit s Freelem. Všechny vaše úkoly a deadliny z Freela se pak objeví i ve vašem Google kalendáři.
  • Make - pomocí no-code řešení lze propojit Freelo s dalšími nástroji a službami. 
  • API - Freelo má veřejné API, takže si můžete doprogramovat jakékoliv další napijení, třeba na vlastní řešení. 

Nabídka propojení se službami třetích stran je na Freelu uspokojivá. Líbí se nám především to, že Freelo podporuje propojení s tuzemskými službami jako Raynet nebo Supportbox. 

🕹️ Zábavnost - 10/10

Freelo je velmi zábavný nástroj a jeho testování nás upřímně bavilo. Freelo je jednoduché, přehledné a velmi dobře se v něm pracuje. Líbí se nám také vize firmy, která za Freelem stojí. Tým kolem zakladatelů Freela postavil smysluplnou a kvalitní službu, která svým uživatelům prokazatelně šetří čas.

Velmi nás také bavil positioning Freela - firma vás jako majitele firmy oslovuje slovem “kapitán” a její námořnické naladění dýchá z celého webu. Slogany jako “ručíme za rychlé nalodění jakékoli posádky” nebo “14denní testovací plavbu máš zdarma” nás upřímně bavily a dokazují, že lidé ve Freelu mají smysl pro humor.

📧 Zákaznická podpora - 10/10

Zákaznická podpora Freela je dostupná na emailu a také na telefonu. Zákaznickou podporu jsme vyzkoušeli a musíme říct, že je velmi kvalitní. Na email nám z Freela odpověděli ještě ten samý pracovní den. Odpověď byla vstřícná a pokryla všechno, co nás zajímalo.

Také zákaznická podpora na telefonu je ve Freelu velmi ochotná a se vším vám poradí. Klidně i s těmi nejzákladnějšími věcmi - zeptat se můžete úplně na cokoliv, včetně toho, jak Freelo funguje nebo jak se používají jednotlivé funkce.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj Freelo

Freelo je perfektním pomocníkem pro správu projektů a úkolů. Hodí se do malých i velkých firem, včetně startupů a korporací.

Podle našich zkušeností Freelo nejlépe využijí především majitelé reklamních agentur a různých konzultantských firem, které často pracují na projektech pro své klienty. Díky Freelu a jeho funkci měření času snadno získáte přehled o tom, kolik toho váš tým odpracoval, a kolik si máte vyfakturovat.

Neradi bychom ale hodnotu Freela omezovali pouze na tyto firmy. Freelo je podle nás užitečný univerzální nástroj, který najde využití úplně všude, kde probíhá týmová spolupráce.

Závěrečné hodnocení - 9/10

Freelo patří mezi nejlepší nástroje pro projektový management na českém trhu. Nabízí bezkonkurenční ceny, velmi jednoduché a přehledné uživatelské rozhraní a také spoustu funkcí. Freelo si můžete propojit s aplikacemi třetích stran a při jeho používání si můžete vybrat ze široké nabídky šablon. Vedle toho Freelo nabízí velmi kvalitní zákaznickou podporu, která ochotně vyřeší jakýkoli požadavek. Žádné nevýhody jsme během testování Freela neobjevili, a tak vám tento nástroj můžeme upřímně doporučit.

VYZKOUŠEJTE FREELO ZDARMA

Bonus: Q&A s Janem Kuldou, spoluzakladatelem Freela

Připravili jsme si pro vás krátký rozhovor s jedním ze spoluzakladatelů Freela, Janem Kuldou.

Jeden ze spoluzakladatelů služby Freelo Jan Kulda pracující na notebooku v kanceláři firmy.

Jaká je dlouhodobá vize Freela a v čem vidíte jeho největší výhody pro vaše zákazníky?

Kurz, kterým se Freelo od začátku ubírá, z velké části ovlivňují právě uživatelé a existuje spoustu míst, kde se se zákazníky bavíme a nasáváme jejich problémy, které Freelem chceme a můžeme řešit. Klademe velký důraz na přidanou hodnotu, kterou Freelo pro týmy má.

Hlavní přínosy jsou:

  • zjednodušení týmové spolupráce
  • zpřehlednění toku informací
  • snadné dohledání čehokoliv pracovního
  • je jasné, kdo na čem dělá a co bude kdy hotové
  • víme, kolik co stálo nebo kolik co zabralo času

Usilujeme o to, abychom nejen my, ale i naši uživatelé, dosahovali velkých věcí. Dlouhodobá rovnováha mezi pracovním a osobním životem je pro nás důležitá. Věříme, že pouze odpočatý a zdravý tým dokáže něco velkolepého.

Na co jste ve vaší firmě nejvíc pyšný?

Asi na dlouhodobě udržitelnou firemní kulturu, která všem členům naší posádky nebrání žít smysluplný a bohatý osobní život.

Jak vznikl váš "námořnický positioning", kde majitele firem označujete jako kapitány? :)

Asi to vyplynulo z té naší námořnické bílomodré „vlající vlajky", kterou máme v logu. Nebyl to prvotní záměr, ale spíš se to před námi zjevilo a docvaklo nám, že „to je ono“ :-). Postupem času jsme si v duchu vyobrazili tu naši malou českou loďku, která pluje vstříc velkým zahraničním flotilám z Trella, Asany, Basecampu apod. Tak nějak nás tato myšlenka drží ve střehu a pomáhá nám i v maličkém týmu vyvíjet konkurenceschopný nástroj světové úrovně.

Máte nějaké obecné tipy pro co nejefektivnější komunikaci ve firmě?

  1. Domluvit se společně na jednoduchých pravidlech napříč firmou/týmem a ty dodržovat.
  2. Mít jedno místo, kde se sdružují všechny informace, soubory, termíny, odpovědnosti, apod. a všichni k němu mají přístup.
  3. Udržovat posádku informovanou a zbytečně nezatajovat důležité skutečnosti – možná budete překvapení, jak moc by vám mohl pomoct kolega skladník nebo kolegyně ze zákaznické péče.