C

lickUp je aktuálně velkým hitem mezi nástroji pro projektový management. A proto se na něj v dnešním článku podrobně podíváme. Zaměříme se na to, jak ClickUp funguje, jaké má ceny, funkce, a jestli je dostatečně důvěryhodný. Pojďme na to!

🛡️ Důvěryhodnost služby ClickUp - 10/10

Když podnikatel Zeb Evans v roce 2017 zakládal společnost ClickUp, měl jednoduché přání. Chtěl na trh přinést nástroj, který bude firmám šetřit čas. V té době byla na trhu spousta projekťáckých nástrojů - většina z nich ale byla složitá a svým uživatelům práci spíše přidělávala místo toho, aby ji ulehčovala. Evans věřil, že jeho ClickUp může být jiný. Praktický, užitečný a tak jednoduchý, že ho zvládne používat každý.

Dnes o několik let později je jasné, že tenhle energický podnikatel svou misi splnil. ClickUp je aktuálně nejpopulárnějším projekťáckým nástrojem na světě, používá ho více než 200 000 firem včetně Netflixu, Nike a Googlu, a rychle roste (v posledním investičním kole nabral ClickUp investici ve výši 400 milionů dolarů).

Čím to je? Tenhle software je prostě jiný. Stojí za ním tým, který ví, že nástroje pro projektový management umějí být pořádně složité a nudné. A tak se v ClickUp rozhodli udělat to jinak a po svém. Jejich cílem je ušetřit vám díky používání ClickUp alespoň jeden den v týdnu - a podle studie, kterou provedli na svých zákaznících, se jim to daří.

ClickUp je tedy důvěryhodný nástroj a byť je na trhu teprve několik let, je díky jeho mimořádně dobré pověsti a prémiovým klientům jasné, že se jedná o transparentní a férovou službu.

VYZKOUŠEJTE CLICKUP ZDARMA

📊 Funkce - 10/10

ClickUp chce být jediným nástrojem pro produktivitu, který budete ve své firmě potřebovat. Tomu odpovídá i široká nabídka různých featur, které ClickUp umí. Mezi ty nejpoužívanější patří:

  • projektový management
  • time management - trackování času, který váš tým stráví na jednotlivých úkolech, hlídání deadlinů, plánování projektů a úkolů, propojení s Google kalendářem
  • týmová spolupráce - reporting jednotlivých členů týmu, přiřazování úkolů různým členům týmu
  • organizování marketingových a prodejních kampaní
  • práce na dálku - diskutování o projektu s dalšími členy týmu v reálném čase, sdílení souborů a poznámek

Hlavní funkcí ClickUp je projektový management. Do ClickUp můžete přidat projekty, na kterých aktuálně pracujete, a přiřadit k nim konkrétní úkoly, které je potřeba udělat. Úkoly vidíte na přehledné časové ose a můžete k nim přidávat deadliny, poznámky i různé soubory. K úkolům také můžete přiřadit konkrétní kolegy, kteří budou mít danou práci na starosti.

Jak to funguje v praxi? Představte si například, že máte marketingovou agenturu a chystáte reklamní kampaň pro velkého klienta. V ClickUp můžete tuto kampaň jednoduše přidat a rozdělit ji na jednotlivé úkoly, které svěříte vašim kolegům. Díky ClickUp budou mít všichni přehled o tom, co a do kdy je potřeba udělat.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Uživatelské prostředí nástroje ClickUp je jednoduché. Na začátku vás čeká krátký dotazník, ve kterém zodpovíte na pár jednoduchých otázek - jako například jaká je vaše oblíbená barva, jak velký je váš tým nebo v jakém oboru pracujete a na jaké pozici. ClickUp podle vašich odpovědí upraví uživatelské prostředí a přizpůsobí vám ho na míru.

Dashboard nástroje ClickUp je jednoduchý a přehledný. Je rozdělen na části nazvané Workspace, Spaces a Lists.
Dashboard nástroje ClickUp.

Poté vás čeká krátký tutoriál s několika videi, který vás seznámí s celým nástrojem a s tím, jak funguje. Tento tutoriál nám přišel užitečný, není ale povinný a klidně ho můžete přeskočit.

Jak funguje ClickUp? Základem nástroje ClickUp jsou tři věci: Workspace, Space a List.

Workspace je v podstatě váš dashboard a všechno, co vidíte před sebou. Spaces jsou pak jednotlivá oddělení vaší firmy. Může sem patřit například Marketing, Obchod nebo Zákaznická podpora. Listy jsou pak seznam jednotlivých projektů a úkolů.

Příklad: Pokud například pracujete na nové reklamní kampani a chcete ji managovat v ClickUp, stačí v dashboardu v kolonce SPACES přidat novou složku s názvem Marketing a do ní přidat nový list s názvem “nová reklamní kampaň”.

Toto je ve zkratce celý princip, na kterém funguje nástroj ClickUp. Jednoduše si vytvoříte konkrétní oddělení a do něj přidáváte projekty a úkoly. Kolegy, deadliny, poznámky a soubory pak můžete snadno přidat přímo ve správě konkrétních úkolů.

Pokud budete chtít upravit váš profil, najdete tuto možnost v dashboardu. V dashboardu také najdete další funkce související s vaším profilem. Patří sem například:

  • notifikace - upozornění na nové úkoly, které se vás týkají
  • puls - zde uvidíte seznam kolegů, kteří jsou online, a na čem pracují
  • cíle - zde si můžete nastavit vaše konkrétní cíle a stanovit si čas, dokdy jich chcete dosáhnout

Na jakém zařízení se dá ClickUp používat? ClickUp můžete používat buď v internetovém prohlížeči, nebo si ho můžete stáhnout do počítače a do mobilu jako aplikaci. Podporovány jsou operační systémy Windows, Android a iOS. ClickUp si také můžete stáhnout do vašeho Macu. Během testování jsme zjistili, že ClickUp není vůbec náročný na výpočetní výkon, takže ho rozběhnete i na starších strojích.

💪 Jednoduchost používání - 9/10

Zakladatel firmy ClickUp Zeb Evans se v několika rozhovorech zmínil, že je pro něj klíčové, aby byl ClickUp jednoduchý a srozumitelný úplně pro každého.

Podle našich zkušeností se tento záměr povedl. Práci v ClickUp totiž zvládne každý, kdo umí alespoň trochu pracovat s počítačem a internetem. Nebudete tedy potřebovat žádné speciální dovednosti jako například umět programovat.

Práce v ClickUp totiž probíhá přes jednoduchý a srozumitelný dashboard. To nejtěžší, co vás čeká, je úvodní nastavování, kdy je potřeba vyplnit informace o sobě a pak přidat jednotlivé projekty a úkoly.

A pokud byste v začátcích používání nástroje ClickUp přeci jen potřebovali pomoct, firma si pro vás připravila několik videí ve formě již zmíněného tutoriálu. Vedle toho na jejích webových stránkách najdete rozsáhlé centrum podpory, kde je spousta článků o jednotlivých featurách i o tom, jak je používat. Vedle toho se můžete podívat na YouTube, kde je k používání ClickUp vytvořeno mnoho návodů.

💰 Cena - 10/10

ClickUp v současné době nabízí tři tarify, jeden neplacený a dva placené:

FREEUNLIMITEDBUSINESS
CENAzdarma9 dolarů měsíčně19 dolarů měsíčně
CENA PŘI ZÁVAZKU NA JEDEN ROKzdarma5 dolarů měsíčně9 dolarů měsíčně
NEOMEZENĚ PROJEKTŮ A ÚKOLŮ
NEOMEZENÝ POČET UŽIVATELŮ
ÚLOŽNÝ PROSTOR100 MB
FUNKCE GANTT CHARTS
FUNKCE TRACKOVÁNÍ ČASU
VELMI POKROČILÉ FUNKCE

Pojďme se na tarify podívat zblízka.

FREE

  • cena: zdarma
  • S tarifem Free můžete ClickUp využívat zdarma a nemusíte za něj zaplatit ani korunu. Nabídka platí doživotně a není nijak časově omezená. V rámci tarifu Free budete mít k dispozici neomezený počet projektů a úkolů, neomezený počet členů týmu, které můžete pozvat, dvoufázové ověření účtu a cloudový prostor o velikosti 100 MB. Nevýhodou tohoto plánu je, že neobsahuje žádné pokročilé funkce a neumožňuje možnost propojit ClickUp se službami třetích stran jako například se Slackem nebo s Dropboxem. Další nevýhodou je poměrně malé úložiště, protože 100 MB se rychle vyčerpá. I tak se nám ale předplatné Free líbilo. Umožňuje pohodlně a bez rizika si ClickUp vyzkoušet a umí toho daleko víc než třeba Free předplatné od Monday.com, které je velmi omezené.

UNLIMITED

  • cena: 9 dolarů měsíčně za jednoho uživatele (nebo 5 dolarů měsíčně při závazku na jeden rok)
  • Předplatné Unlimited vám odemkne prémiové funkce nástroje ClickUp. Patří mezi ně například funkce Gantt Charts, která vám úkoly zobrazí na přehledné časové ose a ukáže vám, jak jsou spolu jednotlivé úkoly propojeny. Dále sem patří například funkce trackování času, díky které budete moct měřit, kolik času členové týmu stráví na jednotlivých úkolech. Vedle toho nabízí předplatné Unlimited neomezené datové úložiště, neomezené možnosti integrace se službami třetích stran, různé úrovně přístupu (například přístup pro externí pracovníky, kteří nejsou kmenovými zaměstnanci firmy) či prioritní zákaznickou podporu.

BUSINESS

  • cena: 19 dolarů měsíčně za jednoho uživatele (nebo 9 dolarů měsíčně při závazku na jeden rok)
  • Nejvyšší varianta předplatného nabízí navíc některé velmi pokročilé funkce. Patří mezi ně například pokročilé trackování času, možnost vytvářet si myšlenkové mapy nebo pokročilé možnosti exportování dat v různých formátech. Toto předplatné se podle našeho názoru hodí jen pro ty nejnáročnější uživatele. Pokud budete ClickUp používat na běžné projektové řízení a práci v týmu, bude vám bohatě stačit tarif Unlimited za 9 dolarů měsíčně.

Jak hodnotíme ceny nástroje ClickUp? Ceny tarifů jsou podle našeho názoru dobře nastavené. Jednoznačně nejlepší volbou je podle našich zkušeností předplatné nazvané Unlimited, které za 9 dolarů měsíčně odemyká všechny důležité prémiové funkce včetně trackování času a nabízí neomezený úložný prostor a neomezený počet projektů, úkolů i uživatelů.

A jak si ClickUp cenově stojí oproti konkurenci?

  • Například u nástroje teamgantt (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) za předplatné pro jednoho uživatele zaplatíte 24,95 dolarů nebo 29,95 dolarů měsíčně. Tarif za 24,95 dolarů obsahuje všechny základní funkce, tarif za 29,95 dolarů obsahuje navíc funkci trackování času.
  • Projekťácký nástroj Monday.com (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 10, 12 nebo 20 dolarů měsíčně. Tarif za 12 dolarů měsíčně nabízí všechny prémiové funkce kromě funkce trackování času, která je dostupná pouze u nejdražšího tarifu za 20 dolarů.
  • Nástroj Paymo (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 11,95 dolarů měsíčně nebo 18,95 dolarů měsíčně. Tarify se liší v tom, že ten dražší obsahuje navíc funkci Gant Charts, která vám ukáže všechny úkoly na časové ose a zobrazí vám, jak jsou spolu úkoly navzájem propojené.

Při pohledu na ceny ostatních nástrojů je tedy jasné, že ClickUp aktuálně patří mezi nejlevnější nástroje pro projektový management.

VYZKOUŠEJTE CLICKUP ZDARMA

🌄 Šablony - 9/10

Protože je ClickUp velmi komplexním nástrojem a mohou ho využívat lidé z různých oborů, můžete si na začátku vybrat šablonu, která bude nejvíce vyhovovat vaši potřebám.

Centrum šablon u nástroje ClickUp, kde si můžete vybírat konkrétní šablony. V nabídce jich je přes stovku.
Centrum šablon u nástroje ClickUp.

Šablony jsou rozděleny podle konkrétních oborů. Mezi ty nejpopulárnější patří:

  • projektový management
  • marketing
  • vývoj
  • design
  • vzdělání
  • plánování eventů
  • obchod
  • HR
  • právo
  • real estate
  • média
  • CRM

Podle našich zkušeností mohou být šablony na míru opravdu užitečné a mohou člověku usnadnit práci. Šablony často obsahují featury navíc - takže například v šabloně pro plánování eventů najdete eventový kalendář a tak dále.

Proto doporučujeme na začátku šablonu dobře zvolit a vybrat si tu, která vám bude nejvíce sedět. Pokud se v budoucnu rozhodnete šablonu změnit, můžete tuto volbu provést přímo v dashboardu u konkrétních Listů v sekci Template center.

Šablon je na ClickUp aktuálně více než sto dvacet a každý měsíc přibývají další.

🤖 Možnosti propojení - 10/10

Pokud máte tarif Unlimited nebo vyšší, můžet ClickUp propojit se službami třetích stran. Mezi ty nejoblíbenější patří:

  • Slack - po propojení obou služeb budete mít ještě větší přehled nad vašimi projekty. Na Slacku si například budete moct vytvářet úkoly do nástroje ClickUp, aniž byste museli opustit slackovou konverzaci.
  • GitHub - Po propojení si budete moct zobrazit hlášení a notifikace z GitHubu přímo v dashboardu ClickUp.
  • GitLab - V ClickUp budete moct propojit jednotlivé úkoly přímo s GitLabem.
  • Google Drive - díky propojení můžete používat vaše soubory z Google Drive v nástroji ClickUp.
  • OneDrive - díky propojení můžete na ClickUp přidávat soubory z OneDrive.
  • Dropbox - přidávání souborů funguje i při integraci s Dropboxem.
  • Outlook - emaily z Outlooku můžete automaticky přeměnit v úkoly na ClickUp.
  • Google kalendář - synchronizace s Google kalendářem vám umožní mít ještě lepší kontrolu nad svým časem.
  • Loom - pokud přidáte odkaz na video z Loomu na ClickUp, video se načte jako embed odkaz a budete si ho moct přehrát přímo v dashboardu ClickUp.
  • Zoom - Zoom můžete ovládat v dashboardu ClickUp a například z něj hostovat vaše video cally.
  • Amazon Alexa - díky propojení budete moct vytvářet úkoly na ClickUp - stačí je nadiktovat Alexe.

ClickUp nabízí možnost přímého propojení s více než 45 službami. A pokud byste potřebovali integrovat nějaké další a méně známé služby, můžete využít integrační nástroj Zapier a připojit tak další stovky služeb a aplikací.

Pokud na ClickUp přecházíte z jiného nástroje pro projektový management, můžete si z něj vyexportovat data a nahrát si je na ClickUp. Aktuálně je tato možnost podporována u nástrojů Asana, Trello, Monday.com, Todoist, Jira, Basecamp a Wrike.

Možnosti propojení na ClickUp jsou tedy široké. Podle našich zkušeností je integrace cizích služeb jednoduchá a zabere vám pár kliknutí. Začít s ní můžete přímo v dashboardu, kde kliknete na ikonku vašeho profilu a pak na tlačítko “Integrations”.

🕹️ Zábavnost - 10/10

V článku už byla řeč o tom, že ClickUp je hravý a zábavný nástroj. Má barevný a velmi pěkně nadesignovaný dashboard a vtipná videa, ve kterých hraje sám zakladatel firmy. Na nástroji ClickUp se nám líbí i přístup jeho zaměstnanců. Ti se na jednu stranu neberou moc vážně, ale na druhou stranu chtějí z nástroje ClickUp vytvořit něco opravdu velkého a jedinečného. Takhle vypadá úryvek z jejich manifestu a některé klíčové hodnoty, které můžete najít na stránkách firmy ClickUp:

Normal f*ucking sucks.
Progress towards perfection.
Be direct.
Remember shit, create a system.
Be urgent and optimistic.

Je jasné, že na firemní kulturu je v ClickUp kladen velký důraz a možná i to bude jeden z důvodů, proč firma od roku 2017 tolik vyrostla.

📧 Zákaznická podpora - 8/10

ClickUp nabízí zákaznickou podporu přes email a deklaruje, že podpora je dostupná 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. My jsme to tedy vyzkoušeli. Když jsme na ClickUp psali z účtu, který neměl aktivovanou placenou verzi předplatného, odpověd nám přišla během několika hodin. S předplatným Unlimited, u kterého ClickUp nabízí prioritní zákaznickou podporu, jsme se odpovědi dočkali do jedné hodiny. V obou případech byl agent zákaznické podpory vstřícný a ochotně odpověděl na všechno, co nás zajímalo.

Zákaznická podpora ClickUp je tedy kvalitní. Do budoucna by bylo ovšem skvělé, kdyby firma zavedla i zákaznickou podporu přes další kanály jako je například telefon nebo živý chat.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj ClickUp

Pokud hledáte nástroj pro projektový management do vaší firmy, se službou ClickUp rozhodně neuděláte chybu. ClickUp nabízí všechny důležité funkce, které budete potřebovat k managování velkých i malých týmů. Podle našeho názoru ClickUp nejvíce ocení hlavně majitelé reklamních agentur a dalších firem, které nabízejí služby různým klientům a potřebují hlídat termíny a deadliny.

✅ Závěrečné hodnocení - 9,5/10

ClickUp je za nás aktuálně jedním z nejlepších projekťáckých nástrojů na trhu. Nabízí skvělé ceny, velké množství funkcí a široké možnosti propojení se službami třetích stran. Vedle toho má ClickUp velkou nabídku šablon a kvalitní zákaznickou podporu. ClickUp se snadno používá a nabízí jednoduchý a přehledný editor, ve kterém je všechno dostupné na pár kliknutí.

Vedle toho je nám velmi sympatická image firmy, která za ClickUpem stojí, a která se rozhodla zčeřit stojaté vody projektových nástrojů a přijít na trh s něčím novým, lehce přidrzlým a zároveň velmi praktickým a užitečným.

Žádné nedostatky jsme během testování tohoto nástroje neobjevili, a tak vám můžeme ClickUp s klidným svědomím doporučit.

VYZKOUŠEJTE CLICKUP ZDARMA