A

ť už zvažujete zařízení e-shopu, či patříte mezi ostřílené e-shopaře, platforma Shoptet pro vás jistě nebude žádnou novinkou. Jedná se o jedno z nejpoužívanějších e-shopových řešení u nás, a zcela právem. Abychom vám Shoptet nejen představili, ale také přiblížili všechny žhavé novinky, které pro své klienty chystá, vyzpovídali jsme pro vás CTO Shoptetu Borka Bernarda.

Borek Bernard - seznamte se

Borek Bernard má za sebou skutečně bohatou profesní minulost. Přestože za zmínku stojí především jeho startup VersionPress, v předchozích letech působil například také ve slovenské Tatra bance či společnosti Agilio.cz. Součástí týmu Shoptetu se stal v roce 2019 v rámci projektu SOFA a od roku 2022 působí na pozici CTO. 

CTO Shoptetu Borek Bernard

Jak byste ve stručnosti představil výhody platformy Shoptet oproti konkurenci?

Výhod, které máme, je hned několik, ale popíšu ty nejdůležitější. Naše hodnoty jsou jednoduchost, lokálnost a přívětivost. Co to znamená v praxi? Dbáme na skvělý, vždy nápomocný zákaznický servis a naši opěvovanou technickou podporu, bez které by nejeden náš e-shopař neuměl existovat. Velkým pomocníkem při budování e-shopu na Shoptetu je určitě i naše komunita na Facebooku, která roste každým dnem a momentálně má více než 19 000 členů. Shoptet je na trhu skoro 15 let, za tu dobu jsme pomohli více než 37 000 zákazníkům, a je to tedy „sázka na jistotu“, jak se říká. 

Rovněž bych rád zmínil náš ekosystém, do kterého patří náš vzdělávací systém (náš blog, Shoptet univerzita, Mujprvnieshop.cz, Youtube kanál), náš projekt na prodej e-shopů eshopiste.cz nebo naše partnerská síť, pokud si nebudete vědět rady. Další velkou výhodou je naše modularita, máme pro každého e-shopaře ten správný produkt. Můžete začít zcela zdarma a poté, když vyrostete do milionových obratů, se o vás postaráme v našem Shoptet Premium a k tomu vám dáme platební bránu Shoptet Pay.

Velkým tématem poslední doby jsou nástroje umělé inteligence - reaguje platforma Shoptet na tyto moderní technologie? 

Dobře, že se ptáte, nástup AI je něco, z čehož jsme všichni nadšení, podobné technologické průlomy přicházejí jen párkrát za život. AI, konkrétně GitHub Copilot, jsme okamžitě po uvedení na trh zpřístupnili všem našim vývojářům pro efektivnější vývoj, a co se týče vylepšení, které uvidí uživatelé, na těch aktuálně pracujeme – můžete si představit asistenci například u práce s katalogem produktů nebo při zakládání marketingových kampaní, těch příležitostí je tam velmi mnoho. AI velmi pěkně doplňuje naši vizi užitečné a nápomocné e-shopové platformy.

Úvodní stránka služby Shoptet

Shoptet patří mezi jedny z nejpoužívanější e-shopových řešení u nás - jak u služby velikosti Shoptetu zvládáte bezpečnostní hrozby?

Při naší velikosti jsme poměrně oblíbeným cílem, takže máme několik stupňů obrany, od síťové až po různé aplikační. Rovněž bereme velmi vážně privátnost zákaznických dat, takže máme řadu interních opatření, aby kdokoliv měl pouze ten nejmenší možný přístup, který potřebuje ke své práci. Je mi také velkým potěšením, že od loňského roku máme jako šéfa bezpečnosti Michala Špačka, který je známý bezpečnostní expert v české i zahraniční komunitě.

Jaká je vaše dlouhodobá vize pro Shoptet? A mohou se vaši klienti těšit v brzké době na nějaké technologické novinky? 

Shoptet by měl být pro české e-shopaře jasnou volbou, kde není pochyb o tom, že pokryje všechny jejich potřeby, od začínajících podnikatelů po ty největší. Právě pokrytí celého spektra je za mě asi tou nejsilnější propozicí, kterou máme. Historicky jsme byli velmi silní v první části, ale neustále zlepšujeme i tu druhou.

Jako příklady technologických projektů můžu zmínit novou generaci frontendových šablon založených na technologii React, které budou daleko lépe customizovatelné. Souvisejícím projektem je i vizuální editor, což bude pro naše uživatele velký posun v možnostech nastavení vzhledu. Také migrujeme na novou generaci infrastruktury s vyšším výkonem a stabilitou, abych zmínil i projekt z trochu jiné oblasti.

A na závěr poslední otázka - máte nějaké ověřené tipy pro ty, kteří se rozhodli na platformě Shoptet pustit do e-commerce? 
Nejdůležitější je nápad a chuť podnikat. Se vším, co se týče e-shopu, vám pomůžeme my. Úplně na začátek by e-shopař měl požádat o pomoc nebo si nechat poradit od zkušenějších. Může k tomu využít naši Poradnu nebo své okolí. Další tip je za mě určitě rozjet marketing a na začátku zkusit všechny social media, tvořit obsah, vyzkoušet PPC kampaně a vzdělávat se. Data jsou také velmi důležitá a budou pro e-shopaře to, podle čeho se bude rozhodovat ve svém podnikání. My se snažíme vzdělávat a podporovat e-shopaře na celé jejich cestě za podnikatelským úspěchem, proto jsme vytvořili už několik webstránek nebo e-booků: https://www.mujprvnieshop.cz/ nebo https://www.pruvodce-eshopare.cz/.

Shopet Univerzita pro e-shopaře

Děkujeme za rozhovor a doufáme, že vás, naše čtenáře, třeba inspiroval k podnikání v e-commerce právě na platformě Shoptet. S rozhodováním, zda se jedná o tu pravou volbu právě pro váš internetový obchod, vám může pomoci také naše aktuální recenze Shoptetu