hcete si postavit vlastní eshop a vybíráte vhodný nástroj? V dnešním článku si srovnáme tři nejpopulárnější eshopové nástroje v Česku - Shoptet, Upgates a Eshop-rychle. Podíváme se na ty nejdůležitější parametry jako je cena, jednoduchost používání či nabídka šablon.
Shoptet, Upgates i Eshop-rychle jsou důvěryhodné služby, které mají tisíce zákazníků. Jak ale poznat, který nástroj je pro vás ten pravý? Čtěte dále, věříme, že díky našemu srovnání si vyberete.
💰 1. Cena
Jednou z nejdůležitějších věcí je, kolik za eshopový nástroj zaplatíte.
V tomto ohledu jasně vítězí Eshop-rychle. Ten má o třídu nižší ceny než jeho konkurenti. Eshop-rychle nabízí celkem dva placené tarify, které stojí 390 a 790 korun za měsíc. U obou tarifů můžete na eshop přidat neomezené množství produktů. Rozdíl je hlavně v počtu emailových adres a ve velikosti webového prostoru, které k tarifům dostanete:
Výhodou Eshopu-rychle je, že všechny doplňky (jako například propojení na cenové srovnávače Heureka či Zboží.cz) jsou v rámci obou tarifů zdarma.
Další eshopové řešení Shoptet nabízí celkem čtyři placené tarify, které stojí 340, 1 370, 2 070 a 3 970 korun měsíčně. Tarify na Shoptetu se liší hlavně počtem produktů, které můžete na eshop nahrát, počtem emailů, počtem uživatelů, a také počtem doplňků. Ne všechny doplňky na Shoptetu jsou totiž zdarma a u nižších tarifů je potřeba si za ně extra připlácet.
Řešení od Upgates nabízí celkem čtyři tarify. Ty stojí 450, 1 150, 1 750 a 3 250 korun měsíčně. Tarify se liší hlavně počtem produktů, které můžete na eshop přidat, a také počtem uživatelů a velikostí webového prostoru:
Výhodou Upgates je, že všechny doplňky jsou zdarma a jsou součástí i levnějších tarifů. Nikdy si tedy nebudete muset nic extra dokupovat.
Co si ze srovnání cen odnést? Jednoznačně nejlepší nabídku má aktuálně Eshop-rychle, který u obou tarifů nabízí skvělé parametry. Zejména jeho vyšší tarif BUSINESS za 790 korun měsíčně je opravdu nabušený a u konkurence se podobný tarif prodává za dvakrát až třikrát tolik.
Nástroj Shoptet nabízí o něco vyšší ceny než Upgates. Znatelnou nevýhodou je také fakt, že ne všechny doplňky jsou u všech tarifů zdarma a někdy je potřeba si za ně extra připlácet. O kousek lépe tak ze srovnání vychází Upgates.
🥇 Vítěz: Eshop-rychle
🥈 Stříbrná medaile: Upgates
🥉 Bronzová medaile: Shoptet
Více o cenách zmíněných eshopových nástrojů a jednotlivých tarifech se můžete dočíst v našich aktuálních recenzích (recenze Eshop-rychle, recenze Shoptet, recenze Upgates).
💪 2. Jednoduchost používání
Všechny testované nástroje nás překvapily svou jednoduchostí a intuitivností. Jak na Upgates, tak na Eshopu-rychle a na Shoptetu najdete webový editor, ve kterém si můžete vlastní eshop vytvořit na pár kliknutí.
V editoru můžete například upravovat vzhled samotného eshopu, přidávat nové produkty nebo sledovat nové objednávky i zákazníky. Editor zvládne používat každý - není potřeba umět programovat.
Na Upgates najdete několik základních sekcí jako Objednávky, Produkty, Statistiky nebo Grafika, ve kterých provádíte veškeré úpravy a nastavení. Editor má moderní vzhled a je velmi přehledný.
Editor Eshopu-rychle nemá tak pěkný design a zasloužil by si menší facelift. Je však přehledný a velmi dobře se v něm pracuje.
K srdci nám nejvíce přirostl Shoptet, který nabízí pěkný a jednoduchý editor, ve kterém si snadno nastavíte vše důležité. Oceňujeme také úvodní tutoriál, který vás se vším seznámí.
Hodnocení editorů je velmi subjektivní záležitost a hodně záleží na tom, jak vám který nástroj “sedne”. Výhodou je, že všechna eshopová řešení si můžete vyzkoušet zdarma.
🥇 Vítěz: Shoptet
🥈 Stříbrná medaile: Upgates
🥉 Bronzová medaile: Eshop-rychle
🌄 3. Kvalita šablon
Jak jsou na tom jednotlivé nástroje co se týče nabídky a kvality šablon?
Nejvíce šablon nabízí řešení od Eshop-rychle. To obsahuje celkem 25 responzivních šablon. Nejvíce se nám líbily šablony nazvané New York a Milano. Ty nabízejí profesionální a moderní design. Design ostatních šablon působí na náš vkus až příliš univerzálně a obyčejně.
Upgates nabízí celkem 10 responzivních šablon. Šablony od Upgates mají svůj specifický styl, kterému dominují syté barvy a moderní fonty. Jejich design se nám líbil nejvíce ze všech testovaných řešení. Přestože se číslo může zdát poměrně malé, na rozdíl od konkurečních nástrojů dovoluje větší míru uprav. Pomocí Designeru a případně také Editoru kódu si můžete šablonu zcela přizpůsobit svým představám.
Shoptet nabízí celkem 11 responzivních šablon zdarma a dalších 20 placených. Šablony ničím nevybočují, přesto ale působí moderně a profesionálně.
🥇 Vítěz: Upgates
🥈 Stříbrná medaile: Shoptet
🥉 Bronzová medaile: Eshop-rychle
⚡ 4. Rychlost
Rychlost načtení stránky patří mezi nejdůležitější parametry každého webu. Studie ukazují, že pokud se webová stránka nenačte do tří sekund, 40 % návštěvníků web opustí. Proto je důležité, aby se stránky eshopu načítaly opravdu rychle.
Jak si v tomto ohledu vedou eshopy vytvořené v Upgates, Shoptetu a Eshopu-rychle? Změřili jsme jejich rychlost v nástroji Pingdom Tools. Takhle vypadají výsledky:
- koopoint.cz (Upgates) - 589 ms
- blichar.sk (Upgates) - 982 ms
- coool.cz - 854 ms
- inkospor.cz (Shoptet) - 1,24 sekundy
- BezdrátovéPecky.cz (Shoptet) - 1,39 sekundy
- girlswithoutclothes.cz (Shoptet) - 1,02 sekundy
- sutor.cz (Eshop-rychle) - 2,37 sekundy
- coffeespot.cz (Eshop-rychle) - 1,44 sekundy
- nejleginy.cz (Eshop-rychle) - 1,33 sekundy
Nejlépe si vedl nástroj Upgates, jehož eshopy se většinou načetly za méně než jednu sekundu. Shoptet dosáhl velmi dobrých výsledků, jeho eshopy se většinou načetly do dvou sekund. I Eshop-rychle si vedl dobře.
🥇 Vítěz: Upgates
🥈 Stříbrná medaile: Shoptet
🥉 Bronzová medaile: Eshop-rychle
🤖 5. Nabídka doplňků
Doplňky slouží hlavně k tomu, abyste váš eshop mohli propojit s důležitými službami, které vám usnadní podnikání. Mezi tyto doplňky patří například:
- cenové srovnávače (Heureka, Zboží.cz či Glami)
- poštovní služby (Česká pošta, Uloženka, Zásilkovna)
- platební služby (GoPay, PayPal, Twisto)
- technologické nástroje (foxentry, ROI hunter)
- SEO nástroje (Collabim)
- affiliate nástroje (Affilbox)
Všechny tři eshopová řešení jsou v tomto ohledu připravená a nabízejí všechny důležité doplňky. Rozdíl je ale v tom, kolik za tyto doplňky zaplatíte. U Upgates a Eshopu-rychle jsou všechny doplňky zdarma. U Shoptetu se nabídka doplňků liší podle tarifu:
Pokud si předplatíte nejlevnější tarif BASIC, najdete v něm základní doplňky jako export pro Českou poštu či napojení na Glami a Heureku. V dražším tarifu BUSINESS najdete například možnost zřídit si platební bránu u GoPay či Twista. Tarif PROFI nabízí například podporu nástroje Mailchimp. Nejdražší tarif ENTERPRISE pak nabízí PayPal či podporu služby Affilbox. V případě, že si chcete srovnat více technologii, kde si můžete postavit svůj vlastní e-shop můžete si přečíst srovnání od portálu 5nej.cz. (Přečíst zde)
Pokud používáte některý z levnějších tarifů a chtěli byste si pořídit doplněk, který není součástí tarifu, můžete si doplněk zakoupit extra. Nejčastěji za něj zaplatíte 100 až 200 Kč měsíčně.
🥇 Vítěz: Eshop-rychle
🥈 Stříbrná medaile: Upgates
🥉 Bronzová medaile: Shoptet
⚙️ 6. SEO
Optimalizace pro vyhledávače je důležitá věc. SEO totiž ovlivňuje pozici vašeho eshopu ve vyhledávačích jako Google či Seznam. Nástroje Upgates, Shoptet i Eshop-rychle jsou na SEO připravené.
Nastavení týkající se SEO můžete u všech nástrojů provádět přímo ve webovém editoru. Nastavit jdou meta popisky a meta titulky stránek, přidávat jdou také články a další redakční obsah.
Tato disciplína tedy končí remízou.
🕹️ 7. Zábavnost
Pokud vytváříte vlastní eshop, mělo by vás to především bavit. Vždyť se jedná o vaši novou výkladní skříň, která by měla oslovit zákazníky a vydělat vám peníze - a to je vždycky zábava!
Při testování jednotlivých nástrojů nás nejvíc bavila práce v Shoptetu. Může za to hlavně již zmíněný tutoriál, který vás zábavnou formou seznámí s celým řešením a ukáže vám, jak to celé funguje, a kde se co nastavuje.
Velmi nás také bavila práce v Upgates. Je to hlavně díky jeho modernímu editoru, ve kterém se dá snadno vyznat a všechno jde nastavit na pár kliků.
I Eshop-rychle nás bavil. Jeho administrátorské prostředí sice kvůli staršímu designu působí poněkud oldschoolově, ale dá se na něj snadno zvyknout a nabízí vše potřebné.
Musíme poznamenat, že Česko je opravdu eshopová velmoc, a že je fajn, že tu vedle několika desítek tisíc eshopů máme i pořádné a kvalitní eshopové nástroje, ve kterých je radost pracovat.
🥇 Vítěz: Shoptet
🥈 Stříbrná medaile: Upgates
🥉 Bronzová medaile: Eshop-rychle
📧 8. Zákaznická podpora
Nejvíce způsobů, jak kontaktovat zákaznickou podporu, nabízí aktuálně Upgates. Podporu můžete kontaktovat po po emailu, telefonu, skypu a Facebooku. Naše zkušenost s podporou Upgates je pozitivní - vždy jsme se dočkali rychlé a profesionální odpovědi.
Eshop-rychle nabízí zákaznickou podporu přes email a telefon. Naše zkušenosti s podporou Eshopu-rychle jsou rovněž pozitivní - na naše emaily podpora reagovala během několika hodin a byla velice vstřícná a profesionální.
Shoptet aktuálně nabízí podporu přes email a telefon a stejně jako u dvou předchozích nástrojů, i u Shoptetu máme se zákaznickou podporou ty nejlepší zkušenosti. K dokonalosti Shoptetu chybí už jen to, aby zavedl zákaznickou podporu přes živý chat.
🥇 Vítěz: Upgates
🥈 Stříbrná medaile: Shoptet / Eshop-rychle
🥉 Bronzová medaile: Shoptet / Eshop-rychle
Celkové pořadí:
🥇 1. místo: Upgates
Ačkoliv to byl těsný souboj, nejlépe z našeho srovnání vychází nástroj Upgates. Nejen, že nabízí krásné šablony, moderní a intuitivní editor a skvělou zákaznickou podporu, kterou jde kontaktovat několika způsoby, ale k tomu všechny potřebné doplňky zdarma. Velkou výhodou Upgates také je, že jeho eshopy mají výbornou rychlost načtení, která se v průměru pohybuje pod jednu sekundu. Cena je navíc o chlup nižší než u Shoptetu. Pokud hledáte robustní a profesionální řešení na vývoj eshopu od A-Z, poměr cena/výkon je u Upgates velice dobrý.
🥈 2. místo: Shoptet
Na druhém místě skončil Shoptet. Od prvního místa ho dělilo jen málo -nejen, že se jedná o kvalitní a profesionální řešení, ale Shoptet je rychlý a jednoduchý na použití i v případě, že nejste v tvorbě a provozování e-shopu právě zběhlí. Má dostatek pěkných šablon a dobře se v něm pracuje. Těšit se můžete také na spolehlivou zákaznickou podporu, která je dostupná i na telefonu. Velkou nevýhodou je však z našeho pohledu fakt, že u levnějších tarifů nejsou dostupné některé doplňky a je potřeba si za tyto doplňky extra zaplatit.
🥉 3. místo: Eshop-rychle
E-shop rychle sice skončil v našem srovnání třetí, ale rozhodně to neznamená, že by se nejednalo o profesionální a spolehlivé řešení. Láká hlavně na nízké ceny, které jsou o řád nižší než ceny jeho konkurentů. Eshop-rychle nabízí velký počet šablon, skvělou zákaznickou podporu a všechny potřebné doplňky zdarma. Jedinou nevýhodou je trochu nemoderní design jeho editoru a lehce nižší rychlost, jinak je ale tento nástroj v podstatě bez chyb.