P

racujete v marketingu? Tak to by se vám mohly hodit naše tipy na ty nejlepší marketingové nástroje. Připravili jsme jich rovnou dvanáct. Na seznamu najdete známá světová jména, ale i malé české služby.

HubSpot

  • S čím vám pomůže: kompletní marketingová platforma pro rozesílání emailů, vytváření příspěvků na sociální sítě, tvorbu formulářů nebo analýzu návštěvnosti
  • Cena: zdarma až 2 944 euro měsíčně
Úvodní tutoriál nástroje HubSpot. V tutoriálu si můžete vyzkoušet jednotlivé funkce jako například vytvořit landing page.

VYZKOUŠEJTE HUBSPOT ZDARMA

HubSpot vznikl v roce 2006 s jasným cílem: vytvořit platformu pro všechny marketéry, kteří by v ní našli všechno, co ke své práci potřebují. Aktuálně má HubSpot přes stovku funkcí. Mezi ty nejdůležitější patří:

  • tvorba a rozesílání newsletterů
  • tvorba webových formulářů a landing pages
  • vytváření příspěvků na sociální sítě
  • správa sociálních sítí
  • analýza návštěvnosti a konverzí
  • nástroje pro SEO analýzu
  • managování a správa kontaktů a leadů

Většina funkcí je na HubSpotu zdarma. Zadarmo s ním například můžete vytvářet a posílat newslettery (s limitem 2 000 odeslaných emailů měsíčně), vytvářet formuláře a landing page nebo analyzovat vaši návštěvnost.

Ceny placené verze HubSpotu začínají na 46 eurech za měsíc a končí až na 2 944 eurech za měsíc. Placená verze nabízí navíc některé pokročilé funkce a také vyšší limity pro odesílání newsletterů.

Používání HubSpotu vám můžeme upřímně doporučit. Když jsme ho testovali v naší recenzi, objevili jsme v něm skvělý a praktický nástroj s velmi dobrým uživatelským rozhraním.

Pro marketéry má HubSpot jednu hlavní výhodu: vyřídíte z něj téměř všechno, co je potřeba. Nemusíte si pořizovat MailChimp na newslettery, Hootsuite na sociální sítě nebo Typeform na formuláře. Bude vám stačit HubSpot, který všechny tyto nástroje zastoupí.

Google Analytics

  • S čím vám pomůže: analýza návštěvnosti vašeho webu
  • Cena: zdarma

VYZKOUŠEJTE GOOGLE ANALYTICS ZDARMA

Legendární nástroj od Googlu, díky kterému se dozvíte všechny možné informace o návštěvnících vašeho webu. Přesně to je Google Analytics, který se během let stal zlatým standardem a dnes se používá téměř v každé firmě.

Velkou výhodou nástroje Google Analytics je, že je zdarma. Existuje sice i placená verze, ta je ale určená jen těm největším firmám.

Co všechno můžete změřit s Google Analytics? Po nasazení GA kódu na váš web můžete v Google Analytics sledovat ty nejdůležitější informace o vaší webové návštěvnosti. Patří sem například věk vašich návštěvníků nebo operační systém, který používají. Můžete zde také sledovat nejnavštěvovanější stránky na vašem webu, průměrný čas strávený na stránce nebo bounce rate - tedy procento návštěvníků, kteří si na vašem webu prohlédli jen jednu stránku a pak web opustili.

Většina marketérů také Google Analytics využívá pro měření úspěšnosti kampaní. V GA se můžete podívat, kolik lidí přišlo na vaše stránky z konkrétních kanálů, jak dlouho zůstali nebo jak se chovali.

Velmi užitečná je také funkce Realtime Report, která vám ukáže, kolik lidí je na vašem webu právě teď, jaké stránky si aktuálně prohlížejí nebo z jakého zdroje přicházejí.

Pokud ještě Google Analytics nepoužíváte, doporučujeme nasadit ho na váš web co nejrychleji. Získáte s ním velké množství užitečných informací, které vám mohou pomoci s rozvojem vašeho byznysu.

Smartlook

  • S čím vám pomůže: chytrá webová analytika, která vám ukáže chování konkrétních uživatelů na vašem webu
  • Cena: 716 až 1 592 Kč měsíčně
Dashboard nástroje Smartlook, ve kterém je otevřená sekce "heatmaps".

VYZKOUŠEJTE SMARTLOOK ZDARMA

Pokud budete chtít jít v analýze návštěvnosti ještě dál, doporučujeme vám službu Smartlook. Ta zaznamená chování uživatelů na vašem webu a vy si ho pak budete moct pustit. Budete si moct prohlédnout, na co konkrétní uživatel kliká a jak se na webu pohybuje.

Vedle toho uvidíte i informace o daném uživateli. Patří mezi ně:

  • geolokace (Smartlook ukazuje město, ze kterého uživatel navštívil vaše stránky)
  • používané zařízení (např. notebook nebo chytrý telefon)
  • prohlížeč
  • všechny URL na webu, které uživatel navštívil

Pokud například nasazujete na web novou funkci a zajímá vás, jak na ni uživatelé budou reagovat, je v takovém případě Smartlook skvělým pomocníkem. Hodí se ale i v jiných případech: mít možnost vžít se do konkrétního uživatele a podívat se, jak se na webu chová, může být někdy k nezaplacení.

Smartlook aktuálně nabízí tři cenové tarify - Startup za 716 Kč měsíčně, Business za 1 592 Kč měsíčně a Ultimate, jehož ceny jsou neveřejné. S nejnižším tarifem si můžete nahrát až 100 000 návštěv vašich uživatelů, pustit si pak můžete 7 500 z nich. S prostředním tarifem si můžete nahrát až 200 000 nahrávek a pustit si můžete 25 000 z nich. U nejvyššího tarifu si počet nahrávek můžete přizpůsobit na míru.

Více si o Smartlooku můžete přečíst v naší aktuální recenzi.

Similarweb

  • S čím vám pomůže: ukáže vám návštěvnost cizích webů
  • Cena: zdarma až 199 dolarů měsíčně
Úvodní stránka služby SimilarWeb, ve které je otevřená analýza stránky Seznam.cz.  Ukazuje se u ní 320 milionů návštěv.

VYZKOUŠEJTE SIMILARWEB ZDARMA

Pokud v práci občas potřebujete trochu pošpehovat konkurenci a podívat se na to, jak se jí daří, určitě využijte Similarweb. Tento nástroj vám zadarmo ukáže návštěvnost cizích webů a další zajímavé údaje, jako například z jakých marketingových kanálů lidé na web chodí.

Se Similarwebem rychle získáte přehled o tom, jak se danému webu daří co se týče návštěvnosti a uvidíte i zajímavé insights - jako například jestli si daný web kupuje návštěvnost a platí PPC reklamy, nebo je všechen traffic, co na něj chodí, organický.

Základní funkce Similarwebu jsou zdarma - můžete si v něm prohlédnout tolik webů, kolik jen chcete. Platí se za některé pokročilé funkce, mezi kterými jsou především různé analytické a researchovací nástroje. S těmito nástroji si například můžete nechat vygenerovat vhodná klíčová slova, na která cílit s vaším webech. Ceny předplatného u služby Similarweb se pohybují okolo 199 dolarů za jeden měsíc.

Při používání Similarwebu je potřeba pamatovat na to, že ne všechny weby se dají v tomto nástroji zanalyzovat. Weby musejí mít měsíční návštěvnost alespoň několik desítek tisíc návštěv.

Canva

  • S čím vám pomůže: jednoduché vytváření grafiky
  • Cena: zdarma až 12,99 dolarů měsíčně
Jednoduchý grafický editor nástroje Canva, ve kterém se provádějí všechny úpravy. V editoru je otevřená šablona pro plakát.

VYZKOUŠEJTE CANVU ZDARMA

Pokud budete chtít vytvořit logo, infografiku nebo příspěvek na sociální sítě a nebudete mít k ruce grafika, můžete si návrh vytvořit sami se službou Canva. Ta je takovým odlehčeným Photoshopem, ve kterém zvládne pracovat i člověk, který nemá žádné předchozí zkušenosti s grafickým designem.

V Canvě si můžete na pár kliknutí vytvořit grafiky pro nejrůznější příležitosti. Mezi ty nejoblíbenější patří:

  • příspěvek na Facebook
  • příspěvek na Instagram a Instagram Stories
  • leták
  • prezentace
  • vizitka
  • pozvánka
  • logo
  • plakát
  • infografika
  • životopis
  • fotokoláž

Canva nabízí skvělé uživatelské rozhraní, které vám dá do ruky všechno, co budete potřebovat. Najdete tu nejrůznější udělátka jako jsou třeba filtry, nálepky nebo ikonky. Vedle toho na Canvě najdete stovky tisíc obrázků, které můžete zdarma využít pro vaše návrhy.

Když jsme Canvu testovali v naší recenzi, byli jsme z tohoto nástroje upřímně nadšení - je totiž jednoduchý a pěkné grafické návrhy v něm zvládne vytvořit každý. Povedlo se to i nám - a to jsme měli na základce trojku z výtvarky. :-)

Canva je v základu zdarma. V bezplatné verzi nabízí stovky tisíc obrázků a fotografií, se kterými můžete pracovat, přes 250 tisíc šablon a datové úložiště o velikosti 5 GB. V placené verzi za 12,99 dolarů měsíčně nabízí Canva přes 75 milionů obrázků a fotek, přes 420 tisíc šablon a datové úložiště o velikosti 100 GB.

Adobe Spark

  • S čím vám pomůže: rychlé vytváření grafiky pro příspěvky na sociální sítě, webové stránky a videa
  • Cena: zdarma až 12,09 euro měsíčně
Dashboard nástroje ‍Adobe Spark, ve kterém je otevřená růžová šablona s anglickým textem.

VYZKOUŠEJTE ADOBE SPARK ZDARMA

Vedle Canvy stojí za pozornost i služba Adobe Spark od firmy Adobe. S tou si zvládnete rychle a snadno vytvořit různé grafické návrhy. Adobe Spark doporučujeme hlavně pro tvorbu grafik pro příspěvky na sociální sítě.

Ve Sparku zvládnete vytvořit příspěvky na Instagram, Facebook a další sítě - služba pro tyto účely nabízí několik předpřipravených šablon, které můžete editovat a upravit si je na míru.

Používání Sparku je extrémně jednoduché: vyberete si formát a pak si vše během několika minut naklikáte v jednoduchém webovém editoru. Až budete hotoví, můžete si obrázek vyexportovat ve formátu JPG, PNG nebo PDF.

Služba Adobe Spark je v základu zdarma. V placené verzi za 12,09 euro měsíčně získáte navíc některé prémiové šablony a fonty a možnost přizvat k práci kolegy z týmu.

Semrush

  • S čím vám pomůže: SEO, obsah a sociální média
  • Cena: od 119,95 do 449,95 dolarů měsíčně
Dashboard nástroje Semrush, ve kterém je otevřená analýza domény Seznam.cz. Doména má authority score 78.

VYZKOUŠEJTE SEMRUSH ZDARMA

Nástroj Semrush je nedocenitelným pomocníkem, pokud pracujete v oblasti SEO. Zvládnete s ním analyzovat sílu domén u konkrétních webů a analyzovat klíčová slova či zpětné odkazy.

Vedle funkcí pro SEO má Semrush i další funkce. Můžete si v něm nechat navrhnout vhodná obsahová témata pro váš web, zanalyzovat vaše články a získat doporučení, jak články vylepšit, nebo si můžete nechat navrhnout nové výrazy, na které cílit s vašimi PPC kampaněmi. Vedle toho Semrush nabízí i platformu pro sociální sítě, přes kterou můžete vydávat a spravovat jednotlivé příspěvky.

Semrush nabízí celkem tři tarify za 119,9, 229,95 a 449,95 dolarů měsíčně. Jednotlivé tarify se od sebe liší hlavně maximálním počtem reportů a klíčových slov, která budete moct v Semrushi analyzovat. Více o cenách tohoto nástroje si můžete přečíst v naší recenzi.

Byť je obor SEO velmi technický a může působit složitě, Semrush nabízí jednoduchou a přehlednou platformu, ve které se dobře pracuje. Všechny funkce jsou dostupné na několik kliknutí. Pokud si v tomto nástroji necháte vytvořit nějaký report, budete mít report k dispozici během několika vteřin.

Pokud hodně pracujete s organickou návštěvností, obsahem a zpětnými odkazy, Semrush vám rozhodně doporučujeme. Podle našich zkušeností tento nástroj nejvíce ocení hlavně majitelé různých magazínů a obsahových webů. Hodit se může i majitelům eshopů, kteří chtějí zvýšit organickou návštěvnost z vyhledávačů.

Google search konzole

  • S čím vám pomůže: analýza organické návštěvnosti
  • Cena: zdarma
Uživatelské prostředí ‍Google Search konzole, ve kterém je otevřená analýza webu Fondik.cz. Vidíme počet impresí, kliků a CTR

VYZKOUŠEJTE SEARCH KONZOLI ZDARMA

Pokud vás zajímá, jaké konkrétní zpětné odkazy vedou na vaši stránku, kolik návštěvnosti přišlo organickou cestou z Googlu nebo na jaká klíčová slova se ve výsledcích vyhledávání ukazuje váš web, doporučujeme vám Search konzoli od Googlu.

Tato služba je na trhu už hezkou řádku let (do roku 2015 se jmenovala Google Webmaster Tools) a používají ji marketéři z celého světa.

Google search konzole vám v přehledném dashboardu ukáže všechny důležité informace, které se týkají výkonu vašeho webu v organickém vyhledávání na Googlu. Vedle toho si přes Google search konzoli můžete otestovat jednotlivé URL a podívat se, jestli jsou správně zaindexované.

Pokud by se vám někdy v budoucnu stalo, že na vaše stránky povedou nevyžádané zpětné odkazy, můžete se od těchto odkazů distancovat prostřednictvím funkce Disavow, která je taktéž součástí Google search konzole.

Používání Google search konzole je zdarma. Služba v bezplatném módu nabízí všechny funkce a nikdy po vás nebude chtít žádné peníze. Stejně jako Google Analytics je i Google Search konzole velmi rozšířenou službou, kterou by měl používat každý, kdo pro své webové stránky získává návštěvnost z vyhledávačů.

SmartEmailing

  • S čím vám pomůže: vytváření a rozesílání newsletterů
  • Cena: od 160 do 4 950 Kč měsíčně
Uživatelské prostředí ‍služby Smartemailing, ve kterém probíhá vytváření nové kampaně.

VYZKOUŠEJTE SMARTEMAILING ZDARMA

SmartEmailing je český nástroj pro emailové kampaně. Aktuálně ho využívá přes 4 500 klientů, mezi kterými najdeme firmy jako Wüstenrot nebo Eset. SmartEmailing na poli emailových nástrojů soupeří s mezinárodními hráči jako MailChimp nebo Mailjet - jeho hlavní výhodou oproti konkurenci je zejména uživatelské prostředí, které je u SmartEmailingu kompletně v češtině.

Ceny SmartEmailingu jsou závislé na tom, na jak velkou databázi budete rozesílat. Pokud má vaše emailová databáze do 500 kontaktů, zaplatíte za službu 160 Kč měsíčně. Při databázi o velikosti 10 000 emailů zaplatíte 2 400 Kč měsíčně a u databáze o velikosti 40 000 emailů zaplatíte 4 950 Kč měsíčně. Pokud je vaše databáze větší, můžete se se SmartEmailingem domluvit na speciálním tarifu na míru.

Při vytváření emailů můžete využít některou z předpřipravených šablon a upravit si ji na míru. Případně si email můžete vytvořit v HTML editoru. Rozesílka emailů na vaši databázi je pak záležitostí několika kliknutí.

Služba SmartEmailing se v poslední době rozkročila mimo svůj hlavní obor a vedle emailů nyní nabízí i rozesílku SMS zpráv a možnost vytváření webových formulářů a dotazníků.

Freelo

  • S čím vám pomůže: správa marketingových kampaní
  • Cena: zdarma až 2 900 Kč měsíčně
Uživatelské rozhraní služby Freelo. Menu je rozděleno na Dashboard, Projekty, Uživatele, Reporty, Kalendář a Měření času.

VYZKOUŠEJTE FREELO ZDARMA

Freelo je nástroj pro projektový management, ve kterém můžete spravovat vaše marketingové kampaně. Do Freela si můžete nahrát projekty a úkoly, které vás v budoucnu čekají, a ohlídat si jejich hladký průběh. K úkolům můžete přidávat různé poznámky, soubory a deadliny. Do Freela také můžete pozvat kolegy a jednotlivé úkoly na ně delegovat.

Freelo můžete používat zdarma - s bezplatným tarifem můžete ve Freelu spravovat až dva aktivní projekty, ke kterým můžete pozvat maximálně dva uživatele. S vyšším tarifem Freelance za 590 Kč měsíčně můžete ve Freelu provozovat až dvacet aktivních projektů a přizvat k nim neomezený počet uživatelů. S tarifem Team za 990 Kč měsíčně můžete ve Freelu spravovat až 50 aktivních projektů s neomezeným počtem uživatelů. Nejvyšší tarif Business za 2 900 Kč měsíčně pak nabízí neomezený počet aktivních projektů i uživatelů. Více o cenách Freela a jednotlivých variantách předplatného se můžete dočíst v naší recenzi.

Uživatelské prostředí Freela se nám během testování velmi zalíbilo - jedná se o nástroj, jehož používání vám opravdu dokáže ušetřit čas. Pokud si do Freela nahrajete vaše marketingové kampaně, získáte přehled a kontrolu nad tím, co, kdy a jak je v budoucnu potřeba udělat.

Freelo si můžete propojit s oblíbenými českými službami a aplikacemi. V nabídce je například propojení se Supportboxem, CRMkem Raynet nebo Gmailem. Díky propojení si ještě více usnadníte používání Freela a získáte přístup k dalším funkcím.

Fiverr

  • S čím vám pomůže: najde vám freelancera nebo externistu
  • Cena: v průměru několik desítek euro za konkrétní úkol
Domovská stránka služby Fiverr, na které je otevřená sekce "loga". Na Fiverru je možné si koupit logo už za 5 euro.

VYZKOUŠEJTE FIVERR

Pokud hledáte freelancera nebo člověka na externí spolupráci, doporučujeme vám obrátit se na službu Fiverr. Ta patří mezi největší firmy v oboru a s jejími akciemi se dokonce obchoduje na burze v New Yorku.

Fiverr je ideální, pokud například hledáte člověka na vytvoření loga, napsání článku v angličtině, natočení videa nebo na marketingové poradenství. Všechny tyto oblasti jsou na Fiverru pokryté a nabízí je tam stovky tisíc freelancerů. Díky tomu, že je mezi freelancery na Fiverru velká konkurence, jsou ceny pro vás coby koncového uživatele velmi nízké.

Například ceny za vytvoření webové stránky začínají na několika desítkách euro a nové logo si můžete nechat vytvořit už za 5 euro.

U každého freelancera se můžete podívat na jeho hodnocení. Toto hodnocení přidávají ostatní uživatelé Fiverru na základě hotových a odevzdaných projektů. Na Fiverru se vám tedy nestane, že byste si vybrali někoho, kdo danou práci nedokončí nebo ji udělá špatně - stačí sledovat rating a vsadit na freelancera s dobrým hodnocením.

Zde ještě přinášíme kompletní seznam oborů a aktivit, pro které si na Fiverru můžete najít freelancera:

  • grafika a design
  • digitální marketing
  • psaní a překlady
  • video a animace
  • hudba a audio
  • programování a vývoj
  • data
  • byznys
  • životní styl (umění, fitness, life coaching, …)

GoSMS

  • S čím vám pomůže: rozesílání SMSek
  • Cena: od 0,65 Kč za zprávu
Uživatelské prostředí služby GoSMS. Do kolonky "Zpráva" napíšete text, zadáte příjemce a můžete SMSku odeslat.

VYZKOUŠEJTE GOSMS

Dnešní seznam uzavíráme českou službou GoSMS. Ta je aktuálně jedním z nejlepších řešeních pro rozesílání SMS zpráv vašim zákazníkům. GoSMS nabízí jednoduché rozhraní, ve kterém si navolíte všechny detaily a provedete rozesílku.

Ceny služby GoSMS začínají na 0,65 Kč za odeslání jedné zprávy. Tato cena platí v případě, kdy posíláte nad 50 000 SMS měsíčně. Pokud zpráv posíláte méně, platíte více. Ceny vypadají následovně:

  • do 3 000 odeslaných SMS měsíčně - cena: 0,79 Kč za poslání jedné zprávy
  • nad 3 000 odeslaných SMS měsíčně - cena: 0,77 Kč za poslání jedné zprávy
  • nad 5 000 odeslaných SMS měsíčně - cena: 0,74 Kč za poslání jedné zprávy
  • nad 10 000 odeslaných SMS měsíčně - cena: 0,72 Kč za poslání jedné zprávy
  • nad 20 000 odeslaných SMS měsíčně - cena: 0,69 Kč za poslání jedné zprávy
  • nad 40 000 odeslaných SMS měsíčně - cena: 0,67 Kč za poslání jedné zprávy
  • nad 50 000 odeslaných SMS měsíčně - cena: 0,65 Kč za poslání jedné zprávy

Kromě České republiky je možné SMS zprávy posílat také do dalších zemí jako například do Maďarska, Německa, Polska, Rumunska nebo na Slovensko. V nabídce jsou i vzdálenější státy jako Velká Británie, Dánsko nebo Spojené státy. V případě posílání SMS do zahraničí jsou ceny o něco vyšší a pohybují se od několika desítek haléřů do několika korun za zprávu.

Službu GoSMS je možné si propojit s oblíbenými aplikacemi a službami. V nabídce je integrace se službami jako Fakturoid, Ecomail nebo Reago. Pokud máte eshop, který běží na Shoptetu, můžete si jej se službou GoSMS propojit také.