H

ledáte e-mailingový nástroj a narazili jste na službu SmartEmailing? V dnešním článku se na SmartEmailing podíváme pěkně zblízka. Mrkneme se na jeho funkce, ceny i na to, jestli se jedná o důvěryhodnou službu. Pojďme na to!

🛡️ Důvěryhodnost služby SmartEmailing - 10/10

Firma SmartEmailing vznikla už v roce 2010 v Brně. V té době chyběl na trhu kvalitní e-mailingový nástroj, který by českým podnikatelům umožnil rozesílat e-maily jejich zákazníkům. A právě tuto mezeru se SmartEmailing rozhodl zaplnit.

Vsadil na jednoduché uživatelské prostředí, ve kterém e-mail nebo newsletter zvládne rozeslat každý. SmartEmailing se také kompletně přizpůsobil českému trhu - jeho webové stránky i dashboard jsou v češtině a službu je možné propojit se spoustou tuzemských doplňků jako AffilBox nebo SupportBox.

Dnes má SmartEmailing přes 4 500 zákazníků, mezi kterými najdeme startupy, eshopy, malé firmy i velké korporace. SmartEmailing používají například v ESETu, eshopu Vino.cz nebo v PR agentuře Lesensky. Každý den SmartEmailing doručí v průměru 3 miliony e-mailů.

SmartEmailing je tedy kvalitní, důvěryhodná a časem prověřená služba.

VYZKOUŠEJTE SMARTEMAILING ZDARMA

📊 Funkce - 9/10

Co všechno SmartEmailing umí? Pomůže vám zajistit e-mail marketing pro vaši firmu. Ve SmartEmailingu si můžete vytvořit newslettery a další typy e-mailů a rozeslat je na vaši emailovou databázi.

Vedle toho nabízí SmartEmailing další doplňkové funkce:

  • správa kontaktů - v uživatelském dashboardu SmartEmailingu můžete spravovat vaši e-mailovou databázi. E-maily si můžete rozdělit do několika různých sekcí a segmentů.
  • posílání SMS - vedle e-mailů můžete ze SmartEmailingu posílat vašim zákazníkům také SMSky.
  • webové formuláře - pokud budete chtít na váš web přidat webový formulář, můžete si ho vytvořit ve SmartEmailingu. Webové formuláře mají různý účel - můžete přes ně například sbírat e-maily, nabízet slevové kupóny nebo získávat zpětnou vazbu od zákazníků.
  • statistiky - k dispozici budete mít kompletní statistiky o tom, kolik e-mailů jste rozeslali, kolik e-mailů si vaši zákazníci otevřeli atd.
  • chytrá popup okna - jednoduše nastavíte atraktivní formuláře a popup okna, která zákazníkům mohou nabízet speciální akci v případě odchodu ze stránky, uvítací slevové kupony apod.
  • automatizace e-mailu - umožní vám komunikovat se zákazníky na základě jejich chování a nákupních signálů. Posílat můžete welcome kampaně, reagovat na prohlížené produkty, nebo připravit kampaně na opuštěný košík.

Jak hodnotíme funkce SmartEmailingu? Nabídku funkcí hodnotíme jako dostatečně pestrou. Líbí se nám, že SmartEmailing se z čistě e-mailingového nástroje transformoval v nástroj, který umí pomoci i v dalších oblastech. Marketingové SMS i webové formuláře jsou dnes velkým trendem. Je dobře, že se SmartEmailing rozhodl zaměřit právě na ně.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Uživatelské prostředí SmartEmailingu je jednoduché a během testování tohoto nástroje se nám v něm dobře pracovalo. Poslat e-mail, poslat SMSku nebo vytvořit webový formulář zvládnete ve SmartEmailingu bez jakýchkoli speciálních dovedností. Nemusíte k tomu ani číst nějaké návody nebo sledovat tutoriály - všechno vyřídíte sami a na pár kliknutí.

Uživatelský dashboard služby SmartEmailing, ve kterém právě probíhá vytvoření nové emailingové kampaně.
Uživatelské prostředí nástroje SmartEmailing.

Základem všeho je dashboard, ve kterém najdete všechny funkce. Všechny akce jako je vytvoření nebo rozeslání newsletteru provádíte právě odsud.

Dashboard je přehledně rozdělený na několik hlavních kategorií. Patří mezi ně:

  • nástěnka - tady najdete přehled vašeho účtu. Na nástěnce uvidíte statistiky vašich kampaní a také stav předplatného.
  • kontakty a seznamy - tady najdete seznam vašich kontaktů. Kontakty můžete do SmartEmailingu nahrát například importem z formátu CSV. Kontakty můžete rozdělit do různých sekcí a také u nich můžete nastavit různé segmenty. Například si můžete vytvořit segment všech uživatelů, kteří kliknuli na odkaz ve vaší poslední mailové rozesílce.
  • kampaně - v této sekci můžete vytvářet e-mailové a SMS kampaně. Najdete tu také funkce pro A/B testování a možnost nahrávat slevové kupony a feedy pro cenové srovnávače.
  • smart kampaně - v této kategorii najdete možnost vytvářet si takzvané smart kampaně, což jsou kampaně, které se posílají automaticky, když váš zákazník udělá nějakou akci - například když vyplní formulář na webu.
  • webové formuláře - zde si můžete vytvořit webové formuláře. U formulářů si můžete vybrat jejich typ. V nabídce je klasický webový formulář, pop up formulář, nebo vyjíždějící webový formulář. Nastavit také můžete vzhled formuláře (upravit můžete například barvu nebo šířku).
  • statistiky - v této sekci jsou k dispozici veškeré statistiky k vašim kampaním. SmartEmailing umí jít do hloubky a ukáže vám například to, kolik lidí si otevřelo váš newsletter nebo kolik lidí kliknulo na odkaz ve vašem e-mailu.
  • můj účet - zde najdete veškeré podrobnosti o vašem účtu. Můžete tu také propojit SmartEmailing se službami třetích stran nebo změnit fakturační údaje.
  • podpora - na této stránce najdete články, které vám pomohou s používáním SmartEmailingu. Nechybí ani školení a video kurzy, které vás s aplikací naučí zacházet interaktivní formou.

Uživatelské prostředí SmartEmailingu nám během testování připadalo velmi přehledné. Díky tomu, že je dashboard rozdělený na několik hlavních kategorií, není problém rychle najít nějakou konkrétní funkci nebo featuru.

Vytváření e-mailů funguje na SmartEmailingu jednoduše. Z vaší strany je potřeba vyplnit několik základních údajů jako název kampaně či předmět e-mailu. Také je potřeba vybrat nebo vytvořit šablonu a přidat text vašeho newsletteru. Pak už stačí jen vybrat databázi, na kterou chcete posílat, a rozeslání potvrdit.

U posílání SMS zpráv stačí přidat název SMSky a text a poté kliknout na pole Uložit a odeslat.

Vytváření webových formulářů funguje následovně: zadáte název a typ formuláře, nastavíte vzhled a poté můžete formulář přidat na váš web formou JavaScript kódu.

Na jakých platformách můžete používat SmartEmailing? SmartEmailing je online nástroj, který se používá ve webovém prohlížeči na adrese SmartEmailing.cz. K používání tohoto nástroje tedy není potřeba si do počítače stahovat žádnou aplikaci. Během testování jsme zjistili, že SmartEmailing není vůbec náročný na výpočetní výkon. Rozjedete ho tedy i na starších počítačích a noteboocích.

💪 Jednoduchost používání - 10/10

Než jsme se pustili do testování služby SmartEmailing, čekali jsme, že používání takového nástroje bude poměrně složité. Jedná se přece o e-mailový marketing - a v něm se hodně pracuje s databázemi zákazníků a s newsletterovými šablonami, což jsou věci, které nezní zrovna jednoduše. Na rovinu: čekali jsme, že se se SmartEmailingem zrovna neskamarádíme.

Stal se ale přesný opak. Už po registraci a nahlédnutí do uživatelského dashboardu nám bylo jasné, že posílání newsletterů nebude žádná věda. A když jsme poslali naši první rozesílku, obavy se rozplynuly úplně.

SmartEmailing je totiž po uživatelské stránce mimořádně přívětivým nástrojem, který vám dá do ruky přesně to, co potřebujete. Žádné zbytečné funkce, žádné featury navíc. Ve SmartEmailingu najdete jen to, co budete opravdu potřebovat pro pohodlné vytváření a rozesílání e-mailů, SMSek a tvorbu formulářů.

V této disciplíně si od nás tedy SmartEmailing odnáší absolutní hodnocení.

💰 Cena - 7/10

SmartEmailing funguje na bázi měsíčního předplatného. Částka, kterou za předplatné zaplatíte, se odvíjí od velikosti vaší e-mailové databáze. Po zaplacení předplatného můžete na vaši databázi začít posílat e-maily - za rozesílky už nic neplatíte, všechno je součástí měsíčního tarifu.

Jaké jsou aktuální ceny? 

CENA
DATABÁZE DO 500 KONTAKTŮ160 Kč měsíčně
DATABÁZE DO 1 000 KONTAKTŮ300 Kč měsíčně
DATABÁZE DO 5 000 KONTAKTŮ1 200 Kč měsíčně
DATABÁZE DO 10 000 KONTAKTŮ2 400 Kč měsíčně
DATABÁZE DO 20 000 KONTAKTŮ3 550 Kč měsíčně
DATABÁZE DO 40 000 KONTAKTŮ4 950 Kč měsíčně
NAD 50 000 KONTAKTŮna míru

Kompletní ceník si můžete prohlédnout na webu SmartEmailingu. SmartEmailing si můžete vyzkoušet i zdarma - v bezplatné zkušební verzi, která trvá 14 dní, můžete rozeslat až 1 000 e-mailů.

Pokud budete chtít přes SmartEmailing rozesílat SMS zprávy, je potřeba si pro tyto účely dokoupit kredity. Cena jednoho kreditu je vždy 1 Kč. Na kolik kreditů vás pak vyjde poslání jedné SMSky?

CENA
ČESKÁ REPUBLIKA0,89 kreditů za SMS
SLOVENSKO1,37 kreditů za SMS
SVĚT1,99 kreditů za SMS
PEVNÁ LINKA2,49 kreditů za SMS
VIRTUÁLNÍ OPERÁTOŘI1,99 kreditů za SMS

Pokud budete chtít SmartEmailing využít pro vytváření webových formulářů, tak tato funkce není nijak zpoplatněna.

Jak si SmartEmailing cenově stojí v porovnání s konkurencí? Za měsíční předplatné pro rozesílání e-mailů na databázi o velikosti 5 000 kontaktů zaplatíme u SmartEmailingu 1 200 Kč měsíčně. Kolik zaplatíme u konkurence?

  • Americký e-mailingový nástroj MailChimp si za takové předplatné účtuje 52,99 dolarů, tedy zhruba 1 150 Kč.
  • U českého nástroje Ecomail zaplatíme za takové předplatné od 780 do 1 170 Kč.

Jak hodnotíme ceny SmartEmailingu? Ceny SmartEmailingu jsou podle našeho názoru rozumně nastavené. Líbí se nám hlavně model fungování SmartEmailingu, kdy si stačí zaplatit měsíční předplatné a za rozesílky e-mailů už není potřeba platit žádné další peníze. Faktem nicméně zůstává, že při srovnání s konkurencí je SmartEmailing o něco dražší.

VYZKOUŠEJTE SMARTEMAILING ZDARMA

🌄 Šablony - 9/10

Při vytváření e-mailových kampaní můžete využít některou z předpřipravených šablon, které jsou na SmartEmailingu k dispozici. Šablon je aktuálně dvacet. Jsou mezi nimi šablony pro nejrůznější příležitosti, například:

  • valentýnská šablona
  • velikonoční šablona
  • vánoční šablona
  • šablona pro startup
  • šablona pro kavárnu
  • šablona pro eshop

Výběr předpřipravené šablony je jednoduchý - v uživatelském dashboardu stačí kliknout na pole Kampaně, E-maily a v poli Vzorové šablony najdete ukázku všech dostupných šablon. Pak si stačí vybrat tu, která vám nejvíce sedne.

Všechny šablony si můžete sami upravit. Stačí si šablonu otevřít v editoru - měnit můžete například logo, text či obrázek i pokročilejší prvky jako například barvu pozadí e-mailu.

Šablony si můžete vytvořit i sami. SmartEmailing pro tyto účely nabízí jednoduchý HTML editor.

🤖 Možnosti propojení - 9/10

SmartEmailing si můžete propojit s celou řadou aplikací a služeb. V nabídce jsou jak mezinárodní služby jako WordPress, tak oblíbené české nástroje jako Shoptet nebo Raynet.

V tuto chvíli je možné SmartEmailing napojit na:

  • eshopové nástroje - Shoptet, ByznysWeb, SimpleShop, FastCentrik
  • CRM nástroje - Raynet, Anabix
  • rezervační systémy - Chytrá rezervace, Reservanto, Reenio
  • WordPress
  • SupportBox
  • Social Sprinters
  • LeadBox
  • AffilBox
  • MioWeb
  • FAPI

Vedle toho SmartEmailing podporuje napojení na služby Zapier a Integromat, přes které je možné napojit velkou spoustu dalších služeb a aplikací.

Co vám propojení přinese? Propojení SmartEmailingu s cizími službami přináší především větší pohodlí pro vás jako uživatele. Například po propojení se Shoptetem si můžete do SmartEmailingu importovat všechny lidi, kteří kdy nakoupili na vašem eshopu. Na tyto kontakty poté můžete začít posílat e-mailové kampaně.

Možnosti propojení s cizími aplikacemi a službami jsou na SmartEmailingu široké a nástroj patří v této disciplíně k nejsilnějším na trhu.

🕹️ Zábavnost - 9/10

SmartEmailing považujeme za zábavný nástroj, se kterým se velmi dobře pracuje. Vytvoření a rozeslání kampaní je rychlé, efektivní a časově nenáročné. Vedle samotného používání SmartEmailingu nás také velmi baví jeho příběh.

Na trh vstoupil SmartEmailing už v roce 2010 a během let se propracoval mezi lídry trhu e-mailového marketingu a zvládá na něm obstát i vedle takového giganta jako je MailChimp. To považujeme za velmi inspirativní.

📧 Zákaznická podpora - 9/10

Zákaznická podpora SmartEmailingu je dostupná na e-mailu a na telefonu (každý všední den mezi 9-16 hodinou). Když jsme zákaznickou podporu testovali, přišla nám odpověď na e-mail během několika hodin. Agent zákaznické podpory byl milý a zodpověděl všechno, co nás zajímalo.

I s podporou na telefonu jsme měli pozitivní zkušenost. Do SmartEmailingu jsme se dovolali okamžitě a milá operátorka nám vysvětlila všechno, co nás zajímalo. Mimochodem, při kontaktu se zákaznickou podporou se nemusíte bát na cokoli zeptat - ověřili jsme si, že zákaznická podpora ochotně pomůže i s nastavením aplikace a s technickými záležitostmi.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj SmartEmailing

Pokud máte firmu a chcete komunikovat s vašimi zákazníky prostřednictvím newsletterů nebo marketingových SMSek, SmartEmailing je službou, která vám určitě zvládne pomoct. Díky SmartEmailingu dostanete do rukou kompletní technologickou platformu, ve které si můžete všechno sami zařídit a vytvořit i odeslat vaše kampaně na několik kliknutí.

Nezáleží přitom na tom, zda jste velká firma, nebo startup. SmartEmailing nabízí řešení pro všechny bez ohledu na velikost.

Závěrečné hodnocení - 9/10

SmartEmailing patří mezi nejlepší e-mailingové platformy na českém trhu. Nabízí velmi příjemné uživatelské prostředí, které zvládne používat úplně každý. Vedle toho má užitečné doplňkové funkce ve formě SMS marketingu a vytváření webových formulářů.

Zákaznická podpora SmartEmailingu je na velmi vysoké úrovni a služba nadto nabízí také velký počet šablon a široké možnosti napojení na cizí aplikace a služby. Jediným slabším místem SmartEmailingu jsou vyšší ceny. Jinak jsme ale během testování SmartEmailingu žádné slabiny neobjevili, a tak vám tento nástroj můžeme upřímně doporučit.

VYZKOUŠEJTE SMARTEMAILING ZDARMA

Bonus: Q&A s Kateřinou Fišerovou, CEO SmartEmailingu

Připravili jsme si pro vás rozhovor s generální ředitelkou a spolumajitelkou SmartEmailingu, Kateřinou Fišerovou.

Generální ředitelka firmy SmartEmailing Kateřina Fišerová pózuje na fotografii.

Jaká je dlouhodobá vize SmartEmailingu a v čem vidíte jeho největší výhody pro vaše zákazníky?

Dovolím si odpovědět v opačném pořadí a možná trošku ze široka.

Na českém trhu jsou dva druhy nástrojů, které se věnují automatizaci e-mail marketingu. Do první skupiny můžeme zařadit nástroje marketingové automatizace, které představují vynikající práci s daty. Tyto nástroje se ale soustředí výhradně na automatizace a využívají pro posílání e-mailů nástroje 3. strany (většinou zahraniční masivní rozesílače). Přeloženo do češtiny - mají žádný nebo jen minimální vliv na svou doručitelnost.

Druhou skupinu tvoří nástroje pro e-mail marketing, které se zaměřují výhradně na doručitelnost e-mailových kampaní. Obvykle vznikly z e-mailové platformy, ve většině případů neumožňují pokročilou automatizaci, nebo mají automatizaci schopnou pracovat jen s omezeným publikem. Přeloženo do češtiny - výborně doručují, ale nemají automatizaci, na kterou by se dalo spolehnout.

Když se vrátím ke SmartEmailingu - my spojujeme pro klienty oba světy. SmartEmailing má vlastní odesílací infrastrukturu konzultovanou s předními českými providery. Nespoléháme na řešení 3. stran. Máme rozsáhlý monitoring odesílání a doručitelnosti. Víme, kde, co, jak a proč se děje. Pokud má klient problém, pomůžeme mu jej vyřešit. Respektujeme pravidla, která příjemci stanovují a společně bojujeme proti spamu. Doručitelnost je naše hlavní konkurenční výhoda.

Protože máme s naší stabilní bezproblémovou doručitelností na čem stavět, rozhodli jsme se rozšířit e-mailovou platformu o automatizaci. Začali jsme opět na vlastní serverové infrastruktuře, kterou nám pomohlo postavit Excello s.r.o. (specialista na kybernetickou bezpečnost a zpracování dat se službou VirusFree, také 2. největší příjemce e-mailové pošty v ČR). Postupně jsme se dopracovali k automatizaci, která zvládne pokročilou personalizaci na velkém objemu dat (např. CNC).

Velkým přáním většinového vlastníka SmartEmailingu - programátora Martina -  je, aby automatizace SmartEmailingu byla "pochopitelná a uchopitelná" pro markeťáky. Pokud si dokáží "naklikat" marketingové procesy sami, ušetří práci interním vývojářským týmům. Ty se díky tomu mohou věnovat jiným věcem.

Vidím ještě jednu výhodu. Obvykle o ní nemluvíme, firmy ji totiž často používají jako klišé.

Máme o klienty zájem. Víme, že e-mail je nejlepší marketingový kanál v rámci návratnosti investice. Pokud klientům e-mailing nefunguje, víme, že musí být někde chyba. Kromě zákaznické podpory poskytujeme také konzultace a služby správy e-mailingu na míru. O výsledcích mohou mluvit případové studie úspěchu našich klientů.

V rámci dlouhodobé vize si chceme udržet tyto hodnoty a více pomáhat klientům, aby je dokázali správně a naplno využívat. Jsme patrioti. Raději chceme pomáhat růst českým firmám, než se hnát do zahraničí.

Na co jste ve vaší firmě nejvíc pyšní?

Pýcha předchází pád. :) Snažíme se být vděční a pokorní. Odpovím spíš, co nám dělá ve SmartEmailingu největší radost. Je to tým, stabilita, doručitelnost a realizace pekelných klientských přání.

Tým: V loňském roce se nám povedl manažerský převrat. Koupili jsme společnost od jejího zakladatele Davida Kirše, abychom mohli aplikaci směřovat k naplnění našich hodnot a mohli jsme se zaručit za dlouhodobě udržitelný přínos klientům. Nyní je v čele společnosti 7 akcionářů, kteří současně přispívají k chodu firmy a řídí jednotlivá oddělení. Tým si koupil svoji firmu, pro kterou chce pracovat.

Celý SmartEmailing je "řízen" v duchu svobodné firmy. K dnešnímu dni je nás kolem 40, nové členy do týmu vybíráme společně, o důležitých rozhodnutích diskutujeme společně, známe svoje platy... Začali jsme jako firma fungující na remote, nyní máme kanceláře v Praze, v Brně a v červnu nás čeká otevření kanceláře se školící místností v Táboře.

Stabilita nás v začátcích SmartEmailingu potrápila. Zažili jsme vyplavení serverovny, migraci všech dat do cloudu AWS a zase zpátky. Náš disaster recovery plan je teď po 11 letech fungování perfektní. SmartEmailing dnes běží paralelně ve 3 různých datacentrech. Dvě lokace jsou v Praze, jedna ve Frankfurtu. Každé datacentrum samo o sobě zvládne dvacetinásobek ranní špičky. Na monitoring serverů nám dohlíží již zmíněné Excello s.r.o.

Opět se vrátím k té pokoře. Recovery disaster plan (plán, co dělat, když vypadne 1, 2, ..všechno postupně selže, abychom byli co nejdříve v provozu a klienti nic nepoznali) pravidelně kontrolujeme a ověřujeme. Stejným způsobem prověřujeme bezpečnost aplikace prostřednictvím penetračních testů.

Jsme profesionálové s vášní pro e-mail marketing a data. Klienty nevnímáme jako zdroj příjmu, ale jako lidi a obchodní partnery. A podle toho komunikujeme. Člověk v práci stráví zhruba 1/3 svého života. Nedává nám smysl si čas v práci odsedět. Děláme, co nás baví pro naše klienty, jdeme do toho naplno. A proto naše práce přináší výsledky.

Bude e-mail nadále tak silný kanál? Jak se podle vás bude v příštích letech vyvíjet marketingová e-mailová komunikace?

Jsem přesvědčená o tom, že e-mail rozhodně bude ještě silnějším kanálem, než je tomu nyní. Pojďme na to z nadhledu. Existuje skupina zákazníků, kteří mají Facebook, skupina, která má Viber, skupina, která  má Whatsapp, skupina, která má povoleny push notifikace, skupina, která jede na Instagramu… e-mail mají všichni.

E-mail je stále vnímaný jako autorizace osoby a je podmínkou pro online nákup. Lidé jsou zvyklí na to, že dostávají e-mailem obchodní nabídky. Ostatní kanály vnímají více jako osobní komunikátory. (Líbí se vám dostávat nabídky na messenger?)

E-mail nikdo nevlastní, je to veřejná věc, může ho používat každý. Ostatní “komunikátory” vlastní soukromé společnosti, které určují podmínky využívání. (Už se vám stalo, že vám FB zablokoval účet?) Takže znovu opakuji. E-mail je jediný komunikační prostředek, kdy nejste jako marketér závislý na kanálu, který vám nepatří a který nemáte pod kontrolou.

Ostatní kanály jsou nějakým způsobem omezeny (licencí, délkou zprávy, možností obsahu.. ), e-mail omezen není.

S nástupem AMP technologie e-mail získává ještě více navrch. E-maily vyrobené za pomocí AMP jsou dokonale dynamické, stahují si aktuální data z vašeho API. Umožňují měnit obsah v souvislosti na aktuálnosti dat, uživatel může vyplnit krátký formulář přímo v e-mailu, průběžně aktualizovat třeba komentáře ve vloženém článku, atd.

Aktuálně e-maily v AMP nepodporují čeští provideři, ale pokud máte své odběratele na Gmailu, nebo Yahoo - můžete je vtáhnout do hry interaktivními e-maily už nyní. Je podle mě jen otázkou času, než tato technologie zakotví u nás. Našlápnuto má podle případových studií slušně.

Nezapomínejme na automatizaci, která umožňuje personalizaci obsahu v reálném čase a komunikaci navozujícího pocit jeden na jednoho. To je základ.

Jaké tipy byste doporučila všem, kdo s e-mailovým marketingem začínají?

To je ale hodně široká otázka.

Na startu je důležité mít jasná očekávání - co mi má e-mailing přinést? Pokud je můj motiv dělat ho, protože by se měl dělat - pak je lepší si najít odborníka. Klíčové je začít s plánem, strategií. Kdo je moje publikum, co budu posílat, jak často, jakou komunikaci mohu automatizovat, jaké datové zdroje mám k dispozici. Jak můžeme e-mailing propojit s dalšími kanály a procesy ve firmě?

Je důležité najít si nástroj, který mi bude vyhovovat. Aby funkčně splnil to, co očekávám. Je dobré si nástroj předem vyzkoušet, zkusit kontaktovat podporu a ověřit si její dostupnost.

Jednou z věcí, na které klienti nemyslí (a zvolený nástroj by je k tomu měl vést), je budování své e-mailové reputace. K tomu je např. bezpodmínečně nutné mít správně nastaveny DNS záznamy, mít různou doménu pro transakční a marketingové e-maily…

Ale jak říkám, tohle je hodně široká otázka a to “začínání” může být pro každého jiné. Asi bych doporučila všem začínajícím nebo i těm, co mají pochybnosti o tom, jestli jim e-mailing vydělává to, co by mohl, napište nám a domluvte si s námi individuální konzultaci. Navrhneme další kroky přímo podle toho, kde firma nebo jednotlivec opravdu začíná.