P

rovozujete internetový obchod a hledáte spolehlivého partnera, který by se postaral o kompletní logistiku vašeho e-shopu? V dnešním článku se podíváme na službu Skladon, která přesně k takovým účelům slouží. Jak přesně Skladon funguje a jaké má ceny? A jedná se vůbec o důvěryhodnou službu? To všechno se dozvíte na následujících řádcích.

🛡️ Důvěryhodnost služby Skladon - 10/10

Služba Skladon je na trhu už od roku 2015. Založili ji tři mladí podnikatelé - Konstantin Margaretis, Patrik Babinec a Miloš Halecký. Trojice si všimla, že na trhu chybí logistická firma, která by pomáhala e-shopům s přepravou jejich objednávek, a rozhodla se tuto mezeru zaplnit.

Jak vůbec Skladon funguje? Pokud máte internetový obchod, Skladon za vás převezme všechny povinnosti a starosti, které souvisí se skladováním a logistikou. Ať už se jedná o balení objednávek nebo dopravu zboží k zákazníkovi, Skladon se postará kompletně o vše. Vy tak budete mít více času na klíčové oblasti podnikání, jako je marketing nebo obchod.

O tom, že je o služby Skladonu zájem, svědčí fakt, že firma aktuálně pomáhá desítkám e-shopů a každý den přepraví přes 3 000 zásilek. Mezi jejími klienty najdeme například prodejce unikátní obuvi, firmu Skinners.

Skladon navíc velmi rychle roste - v roce 2020 se umístil v žebříčku padesáti nejrychleji rostoucích firem ze střední Evropy, který sestavuje společnost Deloitte.

Skladon je tedy spolehlivá a důvěryhodná firma.

VYZKOUŠEJTE SKLADON

📊 Funkce - 9/10

Základní a klíčovou funkcí Skladonu je kompletní péče o vaši logistiku. Funguje to jednoduše: na úplném začátku propojíte Skladon s vaším e-shopem a naimportujete do systému vaše produkty. Skladon si poté fyzicky převezme vaše zásoby a uloží je do svého skladu. Po obdržení objednávky Skladon zboží zabalí a doručí zákazníkovi.

Vedle toho nabízí Skladon několik dalších doplňkových funkcí: 

  • posílání zásilek do zahraničí - se Skladonem můžete s vaším e-shopem expandovat i za hranice České republiky. Skladon aktuálně umí zásilky doručit do více než 160 zemí z celého světa.
  • slevy u dopravců - díky vysokým objemům přepravených zásilek má Skladon u dopravců velmi dobré cenové podmínky. Vy díky tomu můžete získat lepší ceny od více než 20 dopravců. Patří mezi ně i ty nejznámější firmy jako Česká pošta, PPL, DHL, Zásilkovna nebo UPS.
  • aplikace MySkladon - v aplikaci MySkladon najdete přehled o vašich objednávkách, přejímkách, zásobách i vratkách.
  • slevy na obalový a výplňový materiál - díky své pozici umí Skladon nakoupit obalové a výplňové materiály za výhodných podmínek. Pro vás to bude znamenat lepší ceny, než kdybyste tyto materiály sháněli sami jen pro váš e-shop.
  • personalizace - pokud budete chtít k vašemu zboží přibalit dárek, kartičku s poděkováním, nebo třeba leták s informacemi, Skladon tuto službu bez problému zařídí.
  • reklamace a vratky - pokud si váš zákazník nepřevezme zásilku, nebo bude zboží reklamovat, Skladon se postará o veškerou dodatečnou logistiku a komunikaci.
  • clo - pokud posíláte do zemí, kde se platí clo, Skladon za vás zjistí všechny potřebné informace a zařídí administrativu.

Nabídka funkcí je široká a Skladon nabízí všechno, co bychom od logistické firmy čekali. Vedle základní funkce kompletního zajištění logistiky nás zaujaly hlavně slevy u dopravců. Podle údajů na stránkách Skladonu ušetří na dopravě 93 % zapojených e-shopů.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Až se Skladonem uzavřete smlouvu a vyřídíte všechny náležitosti, dostanete přístup k aplikaci MySkladon. V té najdete přehled všech zásilek, vratek a také v ní najdete inventář vašeho zboží.

GIF, který ukazuje fungování aplikace Skladon: obrázek ukazuje přihlášení i sekce (Dashboard, Returns, Orders a další).

Na základní stránce této aplikace najdete takzvaný Dashboard, ve kterém uvidíte ty nejdůležitější statistiky. Najdete tu například počet objednávek, které Skladon odeslal, či počet objednávek, které zákazníci vrátili jako vratky. Najdete tu také mapu se zeměmi, do kterých byly vaše zásilky doručeny.

Jednotlivé objednávky si pak můžete nechat zobrazit v sekci Orders. V této sekci najdete podrobný soupis všech objednávek - uvidíte tu, jaké zboží si zákazník objednal, jaký dopravce mu ho doručil, nebo kdy k doručení došlo.

S aplikací MySkladon se nám během testování služby Skladon dobře pracovalo - aplikace je přehledná, jednoduchá a nijak nás nezahlcovala. Naopak jsme v ní našli přesně ty údaje, které nás zajímaly.

💪 Jednoduchost používání - 9/10

Používání Skladonu je velice jednoduché. V podstatě na vás čeká pět kroků, po jejichž absolvování si Skladon převezme veškerou kontrolu nad logistikou a vy budete moct starosti se skladováním a dopravou zboží pustit z hlavy. Jaké kroky to jsou?

  1. Na začátku je potřeba vyplnit jednoduchý dotazník na stránkách Skladon.cz. Jeho vyplnění vám zabere přibližně 90 vteřin. Skladon se vás zeptá na základní údaje, jako jsou jméno nebo váš e-mail. Poté se zeptá na to, jakou e-shopovou platformu používáte a kolik objednávek měsíčně vyřídíte.
  2. Na základě dotazníku vám Skladon vypracuje cenovou nabídku.
  3. Pokud nabídku přijmete, bude potřeba propojit váš e-shop se systémem Skladonu a nahrát do něj vaše zboží. Propojení je naštěstí jednoduché. Skladon podporuje propojení s nejznámějšími e-shopovými platformami, jako je UPgates nebo Shoptet, a samotné propojení a nahrání produktů je otázkou několika kliknutí.
  4. Až budete mít hotovo, Skladon se s vámi domluví na fyzickém převzetí vašeho zboží. Následně Skladon zboží odveze do svého skladu (ten má mimochodem 10 000 m²).
  5. A od tohoto momentu se nemusíte o logistiku dále starat. Jakmile přijde objednávka, systémy Skladonu ji zaznamenají, a zaměstnanci firmy zásilku zabalí a odešlou.

Vy budete moct celý proces sledovat v aplikaci MySkladon, kde můžete kontrolovat, kolik zásilek bylo doručeno, a jaký je jejich stav.

Sekce Orders v aplikaci MySkladon, ve které najdete kompletní přehled objednávek doručovaných se službou Skladon.
Aplikace MySkladon.

💰 Cena - 9/10

Ceny Skladonu jsou závislé na měsíčním počtu odbavených objednávek. Minimální měsíční počet objednávek je 300, takže Skladon mohou používat i menší e-shopy.

Služba si aktuálně účtuje za tyto hlavní položky:

  • zabalení objednávky - při 300 objednávkách měsíčně zaplatíte 32 Kč za zabalení jedné objednávky.
  • vyskladnění produktu - při 300 objednávkách měsíčně vás vyskladnění jednoho produktu vyjde na 3,80 Kč.
  • vložení materiálu - při 300 objednávkách měsíčně zaplatíte za vložení materiálu 1 Kč.
  • zprocesování vratky - zprocesování vratky při 300 objednávkách měsíčně stojí 40 Kč + 4 Kč/ks.
  • skladné - cena se pohybuje od 1,60 Kč / police / den a od 6,70 Kč / paleta / den.

Součástí ceníku jsou pak i další doplňkové položky - například cena za příjem, cena za kompletaci produktu či cena za kvalitativní a rozšířenou kvantitativní kontrolu. Tyto ceny jsou individuální a odvíjejí se podle potřeb konkrétních klientů.

S vyšším počtem odbavených objednávek se ceny snižují. Například při 3 000 objednávkách měsíčně vás zabalení jedné objednávky vyjde na 26 Kč.

Připravili jsme pro vás přehlednou tabulku, která ukazuje ceny pro různý počet měsíčních objednávek:

ZABALENÍ OBJEDNÁVKYVYSKLADNĚNÍ PRODUKTUVLOŽENÍ MATERIÁLUZPROCESOVÁNÍ VRATKY
300 OBJEDNÁVEK MĚSÍČNĚ32 Kč3,80 Kč1 Kč40 Kč + 4 Kč/ks
501 OBJEDNÁVEK MĚSÍČNĚ29 Kč3,50 Kč1 Kč36 Kč + 4 Kč/ks
1 001 OBJEDNÁVEK MĚSÍČNĚ26 Kč3,30 Kč1 Kč32 Kč + 4 Kč/ks
3 001 OBJEDNÁVEK MĚSÍČNĚIndividuálněIndividuálněIndividuálněIndividuálně

Kompletní ceník najdete na stránkách Skladonu.

U Skladonu platíte pouze za výkon. Propojení Skladonu s vaším e-shopem, aplikace MySkladon a další věci jsou u této platformy zdarma.

Jak hodnotíme ceny Skladonu? Skladon podle našeho názoru nabízí rozumné ceny. Ceny za balení zboží jsou podobné, jako kdybyste si na tuto činnost najali brigádníka.

Velkou výhodou Skladonu je, že nemusíte platit za své vlastní sklady. Ceny za dopravu jsou individuální a vždy záleží na typu zboží - i zde ale Skladon nabízí výhodu, kterou jsou již zmíněné slevy na dopravném u více než 20 dopravců.

VYZKOUŠEJTE SKLADON

🤖 Možnosti propojení - 9/10

Skladon můžete propojit s českými i mezinárodními e-shopovými platformami. Aktuálně Skladon nabízí propojení s těmito službami:

Nabídka propojení je široká a obsahuje ty nejznámější e-shopové platformy. Za nás ale máme přeci jen jednu výtku - bylo by skvělé, kdyby Skladon umožňoval i propojení se službou Eshop-rychle, která patří mezi nejpopulárnější české platformy. Snad se tohoto propojení dočkáme v budoucnu.

📧 Zákaznická podpora - 9/10

Zákaznická podpora služby Skladon je dostupná na e-mailu a na telefonu od pondělí do pátku od 9:00 do 17:30. Když jsme zákaznickou podporu testovali, odpověď přes e-mail jsme dostali během několika hodin. Odpověď byla vstřícná a zodpověděla všechno, co nás zajímalo.

Také zákaznická podpora na telefonu funguje u Skladonu spolehlivě. Do firmy jsme se dovolali bez problému a okamžitě jsme byli spojeni s operátorem. Operátor vstřícně a trpělivě odpověděl na všechny naše dotazy - a to i na odborné dotazy, které se týkaly propojení e-shopu a fungování skladů firmy.

Zákaznická podpora Skladonu je tedy velmi kvalitní.

✏️ Pro koho je vhodná služba Skladon

Pokud provozujete internetový obchod a nechcete si dělat starosti s logistikou, služba Skladon je pro vás ideální. Nezáleží přitom na tom, jestli jste malý e-shop, nebo velký hráč - Skladon nabízí řešení pro všechny.

Skladon oceníte také v případě, kdy máte málo času na rozvoj klíčových oblastí vašeho byznysu, jako je marketing nebo obchod. Díky outsourcingu logistiky se vám uvolní ruce a získáte čas, který budete moct investovat tam, kde je ho aktuálně potřeba.

Závěrečné hodnocení - 9/10

Skladon je mimořádně užitečná služba, která dokáže všem podnikatelům provozujícím e-shop ušetřit velké množství času, energie i peněz. Skladon má širokou nabídku funkcí, které pokrývají kompletní logistické potřeby každého e-shopu. Vedle toho nabízí rozumné ceny, přehlednou a jednoduchou aplikaci MySkladon, široké možnosti propojení s e-shopovými platformami a úžasnou zákaznickou podporu.

Žádné nedostatky jsme během testování této služby neobjevili, a tak vám můžeme Skladon upřímně doporučit.

VYZKOUŠEJTE SKLADON

Bonus: Q&A s Patrikem Babincem, CBO a spoluzakladatelem Skladonu.

Připravili jsme si pro vás krátký rozhovor s Patrikem Babincem, který má ve Skladonu na starosti Business Development.‍

CBO firmy Skladon Patrik Babinec, který je jedním ze spoluzakladatelů. Také má na starosti business development.

Jaká byla úvodní myšlenka a motivace, která vedla k vývoji Skladonu? Jaký problém jste chtěli vyřešit?

Velcí hráči mají velké budgety na rozvoj logistiky, která je základní stavební kámen úspěšného e-shopu. Získávají tak konkurenční výhodu, kterou si menší a střední e-shopy nemůžou dovolit. My jsme chtěli postavit takový produkt, který by tuto konkurenční výhodu umožnil i menším a středním e-shopům tak, aby se mohly dále věnovat tomu, co jim tvoří přidanou hodnotu – marketingu a produktu.

Jaká je dlouhodobá vize Skladonu a v čem vidíte jeho největší výhody pro zapojené e-shopy?

Dlouhodobá vize Skladonu je profesionální logistika ovládaná přes obrazovku vašeho telefonu, 24/7 s přístupem kdekoliv na světě. Cílem Skladonu je maximální propojení mezi e-shopem a logistickými procesy Skladonu tak, aby majitel e-shopu mohl maximum svého času věnovat marketingu a prodeji a věděl, že ve Skladonu má oporu pro svůj další růst a škálování svého byznysu.

Tím, že v modelu Skladonu platí jen za to, co využívá, se nemusí starat o to, jestli mu stávající skladové prostory budou stačit za půl roku, nebo jestli nebude muset najímat brigádníky na sezonu a případně kolik bude potřebovat investovat do technologií a nových procesů. Skladon je připraven na růst e-shopu jak po stránce místa, tak po stránce personálních kapacit.

Na co jste ve vaší firmě nejvíc pyšný?

Na své spolupracovníky, kteří mají chuť rozvíjet logistiku e-commerce po všech stránkách – ať už se jedná o technické propojení a klientskou aplikaci nebo o důležité logistické procesy a zákaznickou péči.

Můžete se pochlubit nějakými velkými a známými e-shopy, které používají Skladon? Kolik e-shopů aktuálně využívá vaše řešení?

Mezi naše klienty patří spousta úspěšných českých projektů, které s námi vyrostly o tisíce procent a měly čas věnovat se produktu a marketingu. Mezi nejznámější patří například brněnští Skinners, kteří se pyšní jednou z nejúspěšnějších českých kampaní na Kickstarteru, kde vybrali přes milion dolarů, nebo česká firma NanoSPACE, která během spolupráce s námi vyrostla o 5 000 %. Pomáháme také již zavedeným společnostem, které chtěly profesionalizovat svou logistiku, jako je česká firma s outdoorovým oblečením Kilpi. V současné chvíli naších služeb využívají vyšší desítky klientů.