H

ledáte nástroj pro projektový management? Tak to by se vám mohl hodit tip na službu Wrike. V dnešní recenzi se na Wrike podrobně podíváme. Zaměříme se na to, jaké má funkce, jak se používá i na to, jaké má ceny. Pojďme na to!

🛡️ Důvěryhodnost služby Wrike - 10/10

Služba Wrike vznikla v roce 2006 a založil ji podnikatel Andrew Filev. Dnes Wrike patří mezi největší SaaSové služby na světě. Má více než 2,3 milionu zákazníků a zaměstnává více než 700 lidí ve svých kancelářích v San Jose, San Diegu, Dublinu, Melbourne, Kyjevě a Petrohradě.

V minulosti získal Wrike za své služby několik ocenění. Získal například cenu “Top Rated Award for Project Management” od serveru TrustRadius či cenu “Enterprise Leader” od portálu G2. Wrike se také pravidelně umisťuje v žebříčku nejrychleji rostoucích firem ve Spojených státech, který každoročně sestavuje společnost Deloitte.

Wrike je tedy důvěryhodná firma s dlouholetou historií.  

VYZKOUŠEJTE WRIKE ZDARMA

📊 Funkce - 10/10

Wrike je projekťácký nástroj a jeho hlavním cílem je pomoci vám zpřehlednit a zefektivnit práci na projektech. K těmto účelům nabízí Wrike několik funkcí:

  • task management - do Wrike můžete přidávat projekty a úkoly, pozvat k nim kolegy a nastavovat deadliny.
  • Gantt chart - tato funkce vám umožní zobrazit si úkoly na vizualizované časové ose a ukáže vám, jak jsou spolu všechny úkoly propojené.
  • trackování času - s touto funkcí budete moct měřit čas, který vy nebo vaši kolegové strávíte prací na jednotlivých úkolech.
  • Activity stream - v Activity streamu můžete sledovat všechny updaty a stav projektů v reálném čase.
  • Collaborators - díky funkci Collaborators můžete do Wrike pozvat vaše klienty nebo externí pracovníky.
  • kalendáře - v kalendáři najdete seznam vašich úkolů a projektů.
  • reporty v reálném čase - ve Wrike můžete dostávat reporty v reálném čase o tom, jak se daří plnit vaše projekty a úkoly.
  • sdílení souborů - k jednotlivým úkolům můžete přidávat obrázky a další soubory.
  • cloudový prostor - ke každému tarifu na Wrike získáte cloudový prostor. Jeho velikost je od 2 GB do 50 GB podle toho, jaký tarif využíváte.

Wrike je velmi robustní nástroj, a proto nabízí velké množství funkcí. Nám se při testování nejvíce zalíbily funkce Gantt chart a funkce trackování času. Díky Gantt chart uvidíte vaše úkoly zobrazené na pěkně vizualizované časové ose. Navíc uvidíte to, jak spolu jednotlivé úkoly souvisí, což může pomoci získat o nich větší přehled. Trackování času vám zase umožňuje změřit si čas, který strávíte prací na jednotlivých projektech. To se může hodit, například pokud pracujete v reklamní agentuře a potřebujete měřit čas, který strávíte prací pro vaše klienty.

Vedle toho je Wrike velmi silný v reportování. Nabízí například několik různých šablon pro různé typy reportů. V těch si můžete nastavit různé filtry a vybrat si, jaká konkrétní data vás pro report zajímají. Tato funkce je poměrně pokročilá a k jejímu ovládnutí je už potřeba mít s Wrikem nějaké zkušenosti.

Svou základní funkci projektového managementu plní Wrike na jedničku. Po zavedení Wriku ve vaší firmě získáte větší přehled nad vašimi úkoly a projekty. Díky tomu, že budou projekty a úkoly nahrané v jedné platformě, a že k nim bude mít přístup celý tým, bude organizace vaší práce jednodušší a efektivnější.

⚙️ Uživatelské prostředí - 8/10

Wrike je velmi robustní nástroj a jeho dashboard je rozlehlý a komplexní. To může být výhoda pro velké firmy, pro které může být Wrike jedinou platformou, kterou budou používat. Do Wriku se vejde všechno - všechny projekty a úkoly, i když jich jsou desítky, a v platformě si je můžete dobře zorganizovat. Pro velké týmy, ve kterých jsou desítky nebo stovky lidí, tedy může být Wrike to pravé.

Pro menší týmy a startupy je však podle našich zkušeností Wrike až příliš komplexní a složitý. Pokud máte tým o několika lidech, mrkněte se raději na nástroje ClickUp nebo Monday.com, které vám podle našeho názoru poslouží lépe.

Dashboard služby Wrike. Dominuje v něm temně modrá barva. Uživatelské rozhraní služby Wrike je rozsáhlé a komplexní.
Dashboard nástroje Wrike.

Jak přesně funguje uživatelské prostředí nástroje Wrike? Wrike je rozdělen na tři klíčové oblasti, na takzvané Foldery, na Projekty a na Tasky.

  • Folder - slouží jako základní složka, do které si nahráváte projekty a úkoly. Folder může být například konkrétní oddělení vaší firmy. Folder tedy může být třeba oddělení Marketingu, do kterého budete nahrávat projekty a úkoly pro toto oddělení. Folder také může být nějaký konkrétní klient nebo časové období.
  • Projekt - až budete mít vytvořený Folder, můžete si do něj nahrávat konkrétní projekty. Může to být například nový web, vytvoření vizitek nebo zobchodování nového klienta.
  • Tasky - Tasky jsou úkoly. Tasky přidáváte pod konkrétní Projekty. Pokud je Projektem nový web, Taskem může být například zařízení designu a kódu, objednání domény či zaplacení webhostingu.

Managování projektů a úkolů se dá ve Wrike řídit opravdu do detailu. U každého úkolu můžete nastavit datum, kdy úkol začíná a kdy končí. Úkol také můžete opatřit poznámkami, přidat k němu soubory nebo ho delegovat na kolegy. Každý úkol má také svého vlastníka, čímž se jasně vymezí to, kdo je za úkol zodpovědný.

Na jakých platformách můžete Wrike používat? Většina uživatelů používá Wrike ve webovém prohlížeči. Můžete si ho ale stáhnout i jako aplikaci do počítače a mobilu. Podporovány jsou systémy Windows, Android a iOS. Aplikaci si můžete stáhnout i do Macu. Wrike není náročný na výpočetní výkon, a proto ho snadno rozjedete i na starších strojích.

💪 Jednoduchost používání - 7/10

Jak už bylo řečeno, Wrike je robustní a komplexní nástroj, což si bohužel vybírá daň na jednoduchosti jeho používání. Když jsme Wrike testovali, nějaký čas nám zabralo, než jsme si na Wrike zvykli. Sice nám hodně pomohlo úvodní video, které se objeví hned po registraci, a které vám ukáže všechny základní funkce. I tak nám ale Wrike přišel poměrně komplikovaný.

Po několika dnech jsme si na Wrike zvykli a pracovalo se nám s ním dobře. Pravdou ale zůstává, že je poměrně složitý oproti jiným nástrojům jako například ClickUp nebo Monday.com.

Podle našich zkušeností se Wrike opravdu hodí do velkých firem a korporací. Pokud se s ním totiž naučíte pracovat, budete moct využít všechny jeho benefity a velký počet funkcí, které stojí za to. I proto mezi nejčastějšími klienty Wriku najdeme velké firmy a ne malé firmy a startupy. Aktuálně Wrike využívají například firmy Google, Siemens, Dell či Ogilvy.

Pokud byste během používání nástroje Wrike potřebovali s něčím pomoct, velmi pravděpodobně najdete řešení na oficiálních stránkách firmy, kde je k dispozici rozsáhlé Help Centrum. Podívat se můžete i na YouTube, kde najdete velké množství tutoriálů a návodů.

💰 Cena - 6/10

Wrike je možné si vyzkoušet zdarma. Vyzkoušet můžete všechny tarify a to po dobu 14 dní. Po uplynutí této doby můžete buď pokračovat s bezplatným plánem Free, anebo přejít na placené předplatné.

FREEPROFESSIONALBUSINESS
CENA PŘI ZÁVAZKU NA JEDEN ROKzdarma9,8 dolarů měsíčně24,8 dolarů měsíčně
ÚLOŽNÝ PROSTOR2 GB5 GB50 GB
ZÁKLADNÍ FUNKCE
PRÉMIOVÉ FUNKCE
TRACKOVÁNÍ ČASU
VLASTNÍ BRANDING

Pojďme se nyní na jednotlivé plány blíže podívat.

FREE

  • cena: zdarma
  • Tento plán je určený pro malé týmy, které nechtějí za projekťácký nástroj utrácet žádné peníze. V jeho rámci může Wrike používat maximálně pět uživatelů. K dispozici jsou ty nejzákladnější funkce pro projektový management jako přidávání projektů a úkolů. Dále jsou v nabídce 2 GB cloudového prostoru, možnost sdílení souborů s kolegy a základní propojení se službami třetích stran (mezi službami je například Google Drive nebo MS Office 365).

PROFESSIONAL

  • cena: 9,8 dolarů za jednoho uživatele měsíčně při platbě na jeden rok
  • Předplatné Professional nabízí základní funkce pro projektový management a navíc prémiovou funkci Gantt Chart. Předplatné dále nabízí cloudový prostor o velikosti 5 GB, možnost pozvat do Wriku klienty a externí spolupracovníky přes funkci Collaborators a pokročilé integrace se službami třetích stran jako například s Excelem, MS Project a dalšími.

BUSINESS

  • cena: 24,8 dolarů za jednoho uživatele měsíčně při platbě na jeden rok
  • Předplatné Business nabízí všechny základní a prémiové funkce pro projektový management (jako funkce Gantt Chart, trackování času, kalendáře, šablony pro reporty atd.). Vedle toho nabízí toto předplatné cloudový prostor o velikosti 50 GB. S tímto plánem si také můžete uživatelské prostředí přizpůsobit a obrandovat si ho ve stylu vaší firmy. Funguje to tak, že v dashboardu se bude místo loga Wriku ukazovat vaše logo.

Další informace o cenách služby Wrike a jednotlivých funkcích si můžete prohlédnout na oficiálních stránkách služby.

Za nevýhodu se dá u Wrike považovat to, že jednotlivé tarify je potřeba si předplatit na jeden rok dopředu. Firma na rozdíl od svých konkurentů nenabízí měsíční plány, u kterých se není potřeba nijak zavazovat.

A jak Wrike cenově stojí oproti konkurenci?

  • ClickUp (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) nabízí tarif za 9 dolarů měsíčně. Za tyto peníze získáte přístup ke všem funkcím včetně funkce trackování času a funkci Gantt Charts.
  • Projekťácký nástroj Monday.com (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 10, 12 nebo 20 dolarů měsíčně. Tarif za 12 dolarů měsíčně nabízí všechny prémiové funkce kromě funkce trackování času, která je dostupná pouze u nejdražšího tarifu za 20 dolarů měsíčně.
  • Nástroj Paymo (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma) vás vyjde na 11,95 dolarů měsíčně nebo na 18,95 dolarů měsíčně. Tarify se liší v tom, že ten dražší obsahuje navíc funkci Gant Charts. Funkce trackování času je dostupná u obou tarifů.

Uvedené ceny jsou za měsíční plány bez závazku. Pokud si u těchto služeb objednáte předplatné na jeden rok dopředu, získáte ještě lepší ceny.

Jak hodnotíme ceny nástroje Wrike? Wrike nám přijde poměrně drahý. Pro využívání všech prémiových funkcí je potřeba pořídit si předplatné Business za 24,8 dolarů měsíčně při platbě na jeden rok. Ostatní projekťácké nástroje umí stejné funkce levněji. Wrike je tedy bohužel jedním z nejdražších projekťáckých nástrojů na trhu.

VYZKOUŠEJTE WRIKE ZDARMA

🌄 Šablony - 9/10

Výběr šablon u nástroje Wrike. V nabídce jsou šablony pro Event Management, analýzu konkurence nebo Knowledge Base.
Vybírání šablon v nástroji Wrike.

Wrike vám na začátku nabídne výběr z několika šablon. Šablony slouží k tomu, že uživatelské prostředí ještě více přizpůsobí vašim potřebám. Pokud například pracujete v oblasti plánování eventů, můžete si vybrat šablonu pro “Event management”. Ta vám oproti klasické šabloně nabídne několik funkcí navíc, jako je například eventový kalendář, kam si můžete zaznamenat všechny akce, které vás čekají.

Šablony jsou rozděleny podle oborů. V nabídce najdete například šablony pro:

  • Analýzu konkurence
  • Plánování marketingových kampaní
  • Launch nových produktů
  • Plánování příspěvků na sociální sítě
  • Kalendář pro editory a vydavatele obsahu
  • Onboarding nových zaměstnanců
  • Produktové roadmapy

Šablony nám přišly velmi užitečné. Pokud pracujete v oboru, pro který má Wrike vytvořenou speciální šablonu, určitě doporučujeme ji nasadit.

🤖 Možnosti propojení - 9/10

Pokud máte zakoupený plán Professional nebo vyšší, můžete si Wrike propojit se službami třetích stran. Nabídka služeb k propojení je široká a nechybí v ní ty nejpopulárnější služby jako například:

  • Microsoft Teams - po propojení budete moci v konverzacích na Microsoft Teams vytvářet úkoly, které se automaticky převedou do Wriku.
  • Google Drive - po propojení budete moci v nástroji Wrike přidávat soubory přímo z Google Drivu.
  • Adobe Creative Cloud - po propojení budete moct nástroj Wrike a jeho nejzákladnější featury používat v nástrojích od Adobe Creative Cloud.
  • OneDrive - po propojení budete moct nahrávat soubory do Wrike přímo z microsoftího OneDrivu.
  • Gmail - v rámci propojení budete moct vytvářet úkoly do Wriku z vaší pošty na Gmailu.
  • GitHub - po propojení uvidíte tasky a události z Wriku v GitHubu a naopak.
  • Outlook - po propojení budete moct vytvářet úkoly do Wriku z vašich zpráv na Outlooku.
  • Slack - konverzaci ve Slacku budete moct proměnit na úkoly v platformě Wrike.
  • Dropbox - po propojení budete moci v nástroji Wrike přidávat soubory přímo z Dropboxu.

Pro připojení jednotlivých služeb je potřeba se přihlásit do služby Wrike, kliknout na ikonku vašeho profilu a zvolit "Apps & Integrations". Poté si vyberete konkrétní službu a vše potvrdíte.

Pokud v nabídce neobjevíte službu, kterou byste chtěli s Wrike propojit, můžete integraci provést přes nástroj Zapier. Ten umožňuje propojit Wrike s dalšími tisícovkami aplikací od třetích stran.

🕹️ Zábavnost - 8/10

V disciplíně zábavnosti u nás v minulosti vyhrály dva nástroje, a to ClickUp a Monday.com. Oba nástroje jsou jednoduché a snadno se používají. A navíc za nimi stojí firmy, které se nebojí riskovat a neberou se tak vážně.

To Wrike je jiný a daleko serióznější. Z jeho stránek je jasné, že cílí na velké firmy a korporátní klienty. I tak ale musíme přiznat, že nás styl Wriku baví. Z tohoto nástroje je cítit velká profesionalita. Webové stránky i dashboard jsou robustní a rozsáhlé. Každá funkce je propracovaná a má svůj smysl. Nedivíme se, že se s touto filozofií Wriku povedlo získat ty nejprestižnější klienty jako například Google nebo Dell.  

📧 Zákaznická podpora - 8/10

Wrike nabízí zákaznickou podporu přes email a telefon. Když jsme zákaznickou podporu Wriku testovali, odpověď na email nám přišla do druhého pracovního dne. Agent zákaznické podpory byl milý a zodpověděl všechno, co nás zajímalo.

U zákaznické podpory přes telefon má český uživatel smůlu v tom, že Wrike nenabízí u zákaznické podpory české telefonní číslo. Dovolat se můžete například na francouzské, německé nebo britské číslo. České číslo ale v nabídce bohužel zatím chybí. Snad se ho dočkáme v budoucnu. Bylo by skvělé i to, kdyby firma v budoucnu zavedla zákaznickou podporu přes živý chat.

V současnosti si tak musíme vystačit s emailovou podporou, která naštěstí funguje velice spolehlivě.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj Wrike (a pro koho ne)

Pokud vám nevadí vyšší cena, máte velkou firmu o několika desítkách nebo stovkách zaměstnanců a chcete řešení, kterému důvěřuje a používá ho i Google, Wrike pro vás bude tím správným nástrojem. Je potřeba počítat s tím, že chvíli potrvá, než si na něj zvyknete. Až bude všechno zaběhnuté, tak věříme tomu, že vám Wrike zvládne přinést výsledky, a že budete z jeho komplexního dashboardu a velkého množství funkcí profitovat.

Naopak pokud máte malý tým o několika lidech, podle našeho názoru pro vás bude Wrike příliš složitý. V takovém případě vám doporučujeme podívat se po jiných nástrojích. Za nás doporučujeme hlavně ClickUp (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma), který nás během testování upřímně zaujal, a který nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon.

Závěrečné hodnocení - 8/10

Wrike je kvalitní nástroj, nicméně má pár slabin. Patří mezi ně vysoká cena, která je v porovnání s ostatními projekťáckými nástroji výrazně vyšší. Nelíbilo se nám ani to, že tarify si nejde objednat na jeden měsíc, ale pouze na jeden rok dopředu.

Uživatelské prostředí Wriku a jeho dashboard jsou robustní a obsahují velké množství funkcí. Pro někoho je to ideální nastavení, pro někoho ale může být Wrike zbytečně komplikovaný.

Šablony na Wriku jsou kvalitní a nabízejí pestrý výběr. Možnosti propojení se službami třetích stran jsou na Wriku široké a nástroj si v tomto ohledu zaslouží pochvalu. Pokud si nejste jistí, jestli je pro vás Wrike to pravé, doporučujeme vám si ho zdarma vyzkoušet a pak se rozhodnout, jestli se vám vyplatí přejít na placené předplatné.

VYZKOUŠEJTE WRIKE ZDARMA