C

hcete mít své finance pod kontrolou a udržovat si pořádek v účetnictví odkudkoliv? Služba iDoklad vám nabízí možnost vytvářet faktury, udržovat si přehled o těch zaplacených i nezaplacených a také mnoho dalšího. Pojďme se podívat na to, co dalšího vám služba umožňuje!

🛡️ Důvěryhodnost služby iDoklad - 10/10

Jde v zásadě o online fakturační službu, kterou vytvořila společnost Seyfor, a. s. (dříve Solitea, a.s.) v roce 2011. Solitea je brněnská firma (dodnes tam má své sídlo) založena Martinem Cíglerem. V březnu roku 2011 tedy služba začala fungovat v České republice, v květnu téhož roku pak rozšířila své působení i na Slovensko.

Dnes jde o největší fakturační platformu na českém trhu, má už 300 000 zákazníků. V roce 2011, 2012 a 2013 zvítězil iDoklad v anketě IT Produkt roku, také uspěl v celostátním finále cen pro inovativní aplikace v Los Angeles. Službu iDoklad používají živnostníci na volné noze, ale i různě velké e-shopy jako například Fitness 14, Stanest a České šperky. Službu považujeme za důvěryhodnou. 

VYZKOUŠEJTE iDOKLAD ZDARMA

📊 Funkce - 8/10

Služba iDoklad je pomocníkem pro správu vašeho účetnictví. Platforma funguje na cloudu, takže s ní máte možnost vaše účetnictví spravovat z jakéhokoli zařízení. Co všechno ale můžete s touto službou dělat? 

  • Online fakturace - s pomocí iDokladu můžete vystavovat cenové nabídky, faktury nebo zálohovky. Fakturační program za vás ověří solventnost klienta a spočítá DPH (pokud se vás týká). Faktury můžete vytvářet i v jiných měnách, iDoklad přepočítá částku podle aktuálního kurzu ČNB. 
  • Automatizace - nastavte si automatizace a ušetřete si tak spoustu času. Můžete si účet u iDokladu spárovat s vaším bankovním účtem a budete tak hned vědět, když vám některý ze zákazníků zaplatí, a pokud to neudělá do data splatnosti, systém mu automaticky pošle upomínku. Můžete si také nastavit, aby vašim zákazníkům chodilo poděkování, když zaplatí. 
  • Vzhled faktury - můžete si zvolit, jak budou vaše faktury poskládány, ale také vybrat jejich barevnost. Na fakturu můžete také přidat logo, razítko či sken podpisu. 
  • Sklad a ceník - v iDokladu si můžete vytvořit seznam položek, které prodáváte, a při vytváření faktury pak položky pouze vyberete z tohoto seznamu. Seznam položek může také fungovat jako sklad (pokud prodáváte nějaké produkty). Zadáte počáteční stav a ve chvíli, kdy některou z nich přidáte na fakturu, odečte se z vašich skladových zásob. A naopak se přičte, pokud přijmete fakturu od dodavatele. 
  • Sledování příjmů a výdajů - v iDokladu můžete také sledovat, kolik peněz jste vyfakturovali, kolik vám už přišlo na účet a na co ještě čekáte, a to ve formě, která vám nejvíc vyhovuje (tabulka, graf apod.). Můžete si zobrazit přehled za den, měsíc, kvartál nebo za rok. V přehledu si také můžete vyfiltrovat neplatiče, nebo zákazníky, jež u vás nejvíce utratili. A přehledy si můžete vyexportovat do Excelu. 
  • Správa obchodních kontaktů - díky této funkci si můžete vytvářet databázi obchodních kontaktů a můžete mít tak celý proces pod kontrolou. Nejdřív vytvoříte cenovou nabídku, a jakmile ji váš obchodní partner schválí, můžete mu poslat zálohovku, nebo rovnou fakturu. Jednotlivých kontaktům můžete také nastavovat slevu nebo delší dobu splatnosti podle toho, jak se domluvíte. 
  • Přístup pro účetní - můžete pro svou účetní vytvořit přístup, aby jste si nemuseli veškeré podklady předávat osobně, nebo e-mailem. Účetní se podívá, zda je vše správně, a stáhne si to, co bude potřebovat. Přístupová práva můžete účetní zase jednoduše odebrat, pokud to bude potřeba.
  • Podklady pro finanční úřad - od roku 2014 vám iDoklad také vygeneruje podklady k daňovému přiznání. Stačí si zkontrolovat, zda máte v iDokladu uvedené veškeré příjmy a pak si můžete stáhnout dokument, který pouze vložíte na Daňový portál. Pokud jste plátce DPH, můžete vytvářet potřebné soubory měsíčně nebo čtvrtletně, podle toho, jak často daň platíte. Služba iDoklad si také poradí s kontrolním hlášením a EET.  

Na platformě iDoklad si můžete spravovat veškeré vaše účetnictví, vést pokladnu, databázi kontaktů apod. Pokud vystavujete pár faktur ročně, pravděpodobně si vystačíte s excelem, pokud však pracujete jak s fakturami, tak s hotovostí, vystavujete toho víc a potřebujete, aby všechno běželo, jako na drátkách, tato služba a funkce, které nabízí, se vám budou hodit. Nevýhodou je, že funkce párování příchozích plateb s fakturami, takže je dobré ověřit si, že zrovna s vaší bankou je to možné.

Dashboard nástroje iDoklad

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Účetnictví můžete spravovat buď v internetovém prohlížeči, nebo si můžete stáhnout mobilní aplikaci, jež je dostupná jak pro Android, tak pro iOS. 

Hned po přihlášení vám naskočí přehled, kde najdete většinu těch nejdůležitějších informací. Najdete tam grafy s údaji o fakturaci (uvidíte tam vydané a přijaté faktury a také zda jsou uhrazené, nebo ne) za různá období - měsíc, kvartál nebo rok. Také tam najdete, kolik vám klienti či partneři dluží a jak dlouho jsou faktury po splatnosti, kolik jste vydali faktur a jaká část je již uhrazena i kolik toho ještě zbývá. Služba iDoklad vám také spočítá, zda jste se přiblížili k limitu určeném pro plátce DPH, můžete si tedy snadno hlídat, zda daň z přidané hodnoty platit musíte, nebo ne. Nakonec tam také najdete přehled největších dlužníků, ale i těch nejlepších platičů. Přehled vám prostě dává základní zprávy o vašem účetnictví, nabízí také zkratková tlačítka pro založení nového kontaktu, nové faktury nebo položky v ceníku. 

Pokud ale potřebujete s účetnictvím více pracovat, nejen si zkontrolovat vaši finanční bilanci, musíte si rozkliknout jednotlivé sekce. Ty jsou ale seřazeny a pojmenovány celkem návodně: adresář (obchodní kontakty), prodej (faktury a doklady za vaše služby), nákup (přijaté faktury, které musíte uhradit vy), ceník a sklad (ceník služeb nebo produktů, jež nabízíte). V poslední záložce Finance pak můžete spravovat daně, EET a párování příchozích plateb s fakturami. 

V zásadě jde poměrně o komplexní platformu, která určitě není na první dobrou lehce pochopitelná, ale vzhledem k tomu, že účetnictví je komplexní záležitost, to ani není možné. Přesto nabízí přehlednou strukturu a s trochou času se v ní určitě dobře zorientujete.

💪 Jednoduchost používání - 8/10

Jak je už zmíněno výše, tato služba nabízí poměrně velké množství funkcí, proto toho musí uživatelské prostředí hodně pojmout. Každá sekce ale nabízí krátké vysvětlení pro lepší orientaci a také tipy a triky, jak s platformou pracovat. Jednotlivé sekce jsou přehledně označeny a po krátkém seznámení s platformou se určitě brzy zorientujete.

Registrace je velmi jednoduchá, zadáte pouze e-mailovou adresu, heslo, jestli budete dělat účetnictví podle české nebo slovenské legislativy, a pokud chcete i vaše IČO. A je hotovo! Službu si můžete vyzkoušet po dobu šedesáti dní a budete mít přístup ke všem vychytávkám, poté si můžete vybrat, zda vám stačí bezplatný tarif, nebo si vyberete jeden z těch placených.

💰 Cena - 8/10

Služba iDoklad nabízí čtyři tarify včetně bezplatného. Službu můžete v každém případě vyzkoušet po dobu šedesáti dní se všemi vychytávkami a i po vybrání vhodného tarifu a zaplacení máte 30 dní na vyzkoušení a případné zažádání o vrácení peněz. 

Ceny tarifů jsou uvedené pro platbu za celý rok bez DPH.  

Zdarma

  • Cena: zdarma 
  • Tento tarif umožňuje přístup pouze jednomu uživateli, můžete si vytvořit seznam odběratelů čítající pět kontaktů, využívat mobilní aplikaci, fakturovat a evidovat úhrady a budete mít přístup do miniakademie iDokladu pro začínající podnikatele. 

Základní

  • Cena: 145 Kč měsíčně
  • Tento tarif nabízí přístup dvěma uživatelům a neomezený adresář kontaktů i možnosti fakturace, napojení na EET hlídání nákladů, výnosů i úhrad. 

Oblíbený

  • Cena: 280 Kč měsíčně
  • S tímto tarifem můžete dát přístup až pěti uživatelům, můžete vytvářet podklady pro daňová přiznání v aplikaci, párovat platební úhrady s fakturami, vést pokladnu apod.

Prémiový

  • Cena: 480 Kč měsíčně
  • Tento tarif umožňuje přístup až devíti uživatelům, exkluzivní zákaznickou podporu a rozsáhlejší propojení s aplikacemi třetích stran.

Služba iDoklad navíc nabízí neziskovým organizacím speciální cenu, pokud zaplatíte za celý rok najednou, dostanete padesátiprocentní slevu. 

Cena služby je průměrná. Pokud to srovnáme například s Fakturoidem, obě nabízejí bezplatnou verzi, základní placená verze je víceméně stejná, Fakturoid pak nabízí kompletní verzi, která se cenově pohybuje mezi oblíbenou a prémiovou verzí u iDokladu.

VYZKOUŠEJTE iDOKLAD ZDARMA

🤖 Možnosti propojení - 7/10

Svůj účet u iDokladu můžete propojit s aplikacemi třetích stran a zjednodušit si práci s účetnictvím. Co tedy můžete s iDokladem propojit?

  • Účetní systémy - Money, Pohoda, Duel (účty a pokladní doklady se vám budou synchronizovat do iDokladu).
  • Toggl - díky propojení s touto aplikací můžete rovnou fakturovat odpracované hodiny.
  • Freelo - tato aplikace vám pomáhá udržovat v provozu vaše projekty a díky tomu můžete lehce spravovat faktury vašich externistů, dodavatelů apod. (aktuální recenze, odkaz na vyzkoušení zdarma)
  • Integromat - tato aplikace vám umožní propojit iDoklad i s dalšími aplikacemi.
  • WooCommerce - účetnictví si můžete propojit i s e-shopem u WooCommerce.

Služba iDoklad nenabízí širokou nabídku aplikací, se kterými si můžete účet propojit, ale nabízí některé důležité, které vám mohou hodně usnadnit práci, jako například Toggl nebo Freelo.

📧 Zákaznická podpora - 10/10

Služba iDoklad vám nabízí více možností, jak se vzdělat a zorientovat ve fungování aplikace. Začít můžete mini akademií pro začínající podnikatele. Tým iDokladu vytvořil osm hodin dlouhý kurz, který vám nabízí informace o daních, fakturaci, účetnictví, cenotvorbě, OSVČ a S.R.O. 

Dalším možností jsou pro vás webináře, a to ty věnující se základním tématům, ale i pokročilejším funkcím. Odpovědi pak také můžete najít na blogu iDokladu nebo v nápovědě. V nápovědě také najdete informace k jednotlivým záložkám v uživatelském prostředí, ty vám pomohou s prvotní snahou zorientovat se v aplikaci.

Pokud vše ostatní selže, můžete samozřejmě kontaktovat podporu. Pokud používáte bezplatný tarif, můžete je kontaktovat pomocí e-mailu, sociálních sítí nebo přímo přes aplikaci. Pak je tu telefonická podpora pro všechny, kteří mají placený tarif, a to od pondělí do pátku mezi osmou a pátou hodinou. Pokud jste zvolili Prémiový tarif, máte nárok na prémiovou podporu, a iDoklad tedy zaručuje odpověď do čtyř hodin. 

Služba iDoklad nabízí standardní podporu pro vyřešení všech možných problémů, ale také poměrně rozsáhlé možnosti, jak se naučit aplikaci používat.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj iDoklad

Tato služba je vhodná buď pro ty, jejichž podnikání je malé a fakturují vždycky těm samým lidem, v tom případě můžete používat bezplatnou verzi, nebo pokud je vaše podnikání větší a hodí se vám využívat i pokročilejší funkce pro zorganizování vašeho účetnictví, jeden z placených tarifů by vám měl vyhovovat.

Závěrečné hodnocení - 7,6/10

Tato služba vám umožňuje zorganizovat si účetnictví a mít tak o všem přehled. Výhodou je, že můžete na jednom místě spravovat, jak přijaté a vydané faktury, tak i pokladnu a pokladní doklady. Můžete si dokonce v aplikaci připravit podklady pro daňové přiznání. Nevýhodou je, že iDoklad nenabízí párování plateb se všemi bankami. Pokud však je to s vaší bankou možné, nebo jste si ještě nezaložili firemní účet a můžete se tak přizpůsobit, tato služba nabízí funkce potřebné ke kontrole vašeho účetnictví.

VYZKOUŠEJTE iDOKLAD ZDARMA