H

ledáte chatovací nástroj pro zákaznickou podporu, přes který by bylo možné v reálném čase komunikovat s vašimi zákazníky? V dnešním článku se mrkneme na službu Smartsupp, která přesně takovou funkci umí. Vyzkoušeli jsme ji na vlastní kůži a můžeme prozradit, že Smartsupp je jedním z nejlepších live chat softwarů, který se nám dostal do ruky. Ale vezměme to hezky popořadě.

Smartsupp je SaaS software z Brna, který v roce 2013 založili podnikatelé Vladimír Šandera a Petr Jánošík. Dvojice od začátku cílila na firmy, které potřebovaly software pro živou zákaznickou podporu. Na trhu tehdy existovala velká a robustní řešení v čele s Livechat.com, která ale postrádala uživatelskou přívětivost a pěkný design. A právě tuto díru na trhu se mladí podnikatelé z Brna rozhodli zaplnit.

Dnes má Smartsupp tisíce platících zákazníků a používají ho firmy z celého světa. V České republice má Smartsupp podle informací od jednoho ze spoluzakladatelů 70% podíl.

Tým nástroje Smartsupp na team buildingu. Smartsupp vytvořili podnikatelé Vladimír Šandera a Petr Jánošík.
Tým, který stojí za službou Smartsupp.

VYZKOUŠEJTE SMARTSUPP ZDARMA

💡 Co přesně Smartsupp umí a jak může pomoci mému podnikání?

Nástroj Smartsupp vám umožní v reálném čase komunikovat s vašimi zákazníky. Děje se tak prostřednictvím malého chatovacího okénka, které umístíte na vaše stránky:  

Okénko s livechatem od služby Smartsupp, ve kterém komunikují operátor chatu a zákazník. Řeší spolu otevírací dobu eshopu.

Smartsupp je vhodný hlavně pro transakční weby, tedy například pro eshopy. Pokud má zákazník nějaký problém nebo otázku, může vás jednoduše kontaktovat prostřednictvím živého chatu a nemusí vám posílat email. To přispívá k vyšším konverzím, protože spokojený a informovaný zákazník více utrácí.

Vedle toho je live chat pro zákazníky pohodlnější než třeba klasický email. Například podle této studie zaměřené na ecommerce upřednostňuje podporu přes live chat 46 % zákazníků. U emailu je to 29 %.

💪 Je používání Smartsuppu jednoduché? Jak se služba implementuje?

Používání Smartsuppu je jednoduché a implementaci zvládnou i lidé, kteří nemají zkušenost s programováním. Pokud chcete Smartsupp přidat na svůj eshop a používáte některou ze známých eshopových platforem (Eshop-rychle, Upgates, Shoptet, …), můžete si službu aktivovat přímo v administraci eshopu.

Smartsupp můžete aktivovat také v redakčních systémech jako WordPress, Joomla nebo Drupal. Seznam všech podporovaných platforem najdete na stránkách Smartsuppu.

Dalším způsobem, jak službu Smartsupp aktivovat, je zkopírovat kód do hlavičky vašeho webu. Kód si můžete vygenerovat po registraci na webu Smartsuppu. Kód má zhruba takovouto podobu a je potřeba ho zkopírovat mezi <head> … </head>:

Ukázka kódu, který je potřeba použít při integraci služby Smartsupp na váš web. Jedná se o skript, který má několik řádků.

Po nahrání do hlavičky se okénko s chatem začne ukazovat návštěvníkům vašeho webu.

Pokud vás někdo ze zákazníků kontaktuje, přijde vám upozornění v Dashboardu aplikace. Zde můžete chat přijmout a začít se zákazníkem komunikovat. Všechny konverzace pak najdete v historii, kde si je můžete prohlédnout.

💰 Kolik Smartsupp stojí?

Smartsupp si můžete vyzkoušet zdarma a to na neomezenou dobu. Nevýhodou tohoto modelu je, že přijdete o některé důležité funkce jako jako je například roční historie chatu, chatbot nebo statistiky.

Pro plnohodnotné využívání služby nabízí Smartsupp dva placené tarify:

FREESTANDARDPRO
CENAzdarma375 korun za operátora na jeden měsíc750 korun za operátora na jeden měsíc
CENA PŘI ZÁVAZKU NA JEDEN ROKzdarma250 korun za operátora na jeden měsíc499 korun za operátora na jeden měsíc
HISTORIE KONVERZACÍ14 dní 1 rok1 rok
STATISTIKY
DETAILNÍ STATISTIKY
SKUPINY OPERÁTORŮ

V rámci placených tarifů můžete oslovovat své návštěvníky pomocí chatbota, který vybraného zákazníka osloví stejně, jako by to udělal prodavač v kamenném obchodě. Můžete si například nastavit, že každý zákazník, který prohlíží fotoaparát od firmy Canon déle než 3 minuty, bude chatbotem osloven zprávou “Dobrý den, mohu vám pomoci s výběrem toho pravého Canon fotoaparátu?”. Pokud zákazník na zprávu zareaguje, bude přepojen na živého operátora.

Vedle toho nabízejí placené tarify různé statistiky. Nižší tarif Standard nabízí například informace o hodnocení operátorů od vašich zákazníků, celkový počet zodpovězených a zmeškaných chatů či statistiku o tom, jak rychle odpovídáte na dotazy. Vyšší tarif PRO pak nabízí detailní statistiky s rozpadem na jednotlivé operátory zobrazené v přehledných grafech. 

U tarifu PRO si můžete operátory rozdělit na skupiny - například na obchodní oddělení, technickou podporu atd. Každá skupina může obsluhovat jinou část webu.

U placených tarifů také získáte přístup k video nahrávkám od služby Smartlook, která vám pomůže lépe pochopit chování vašich uživatelů.

Všechny detaily si můžete prohlédnout v ceníku na webu Smartsuppu.  

✏️ Naše zkušenosti se Smartsuppem

Smartsupp je podle našich zkušeností velmi užitečná služba, která pomáhá budovat vztah se zákazníky a návštěvníky webových stránek. Její implementace a používání je nenáročné a nikdy jsme nenarazili na nějaký problém nebo překážku.

Při používání Smartsuppu je důležité myslet hlavně na to, že návštěvníci vašeho webu se mohou zeptat opravdu na cokoli, a proto je dobré, aby přes Smartsupp odpovídal někdo, kdo dobře zná vaše produkty a služby.

Co se týče designu chatovacího okna, tak ten je velmi povedený a navíc se okno dá ještě upravit a customizovat. Samotný dashboard a administrátorské prostředí Smartsuppu moc moderní nejsou a v budoucnu by si zasloužily menší facelift.

Ceny Smartsuppu jsou poměrně nízké, a díky tomu si nástroj mohou dovolit i menší eshopy a startupy.

Výhody

univerzální a kvalitní platforma pro živou podporu
snadná implementace
dobrý poměr cena/výkon
lídr na českém trhu
funkce “chatbot”, která je velmi užitečná

❌ Nevýhody

❌ vzhled dashboardu by mohl být modernější

VYZKOUŠEJTE SMARTSUPP ZDARMA