C

hcete prodávat na internetu a hledáte informace o službě Ecwid? V dnešním článku se na Ecwid detailně podíváme. Zaměříme se na to, co umí, jaké jsou jeho ceny a jestli se jedná o důvěryhodný produkt. Pojďme na to!

👇 Co je to Ecwid a jak se liší od ostatních nástrojů na tvorbu eshopu?

Ecwid je nástroj pro všechny, kteří chtějí začít rychle prodávat na internetu. Ecwid má tři hlavní funkce:

  • umožní vám postavit si nový eshop - díky jednoduchému editoru si na Ecwid můžete vytvořit webové stránky s internetovým obchodem a začít na nich prodávat zboží
  • umožní vám rozjet eshop na vašem existujícím webu - pokud už webové stránky máte, díky Ecwid na ně můžete snadno implementovat eshopové řešení a začít prodávat
  • dostane vás na online platformy, na kterých se prodává - s Ecwid získáte přístup k online tržištím jako Amazon či eBay. Přes Ecwid také můžete začít prodávat zboží na Facebook Shopu, Instagram Shoppingu či Facebook Messengeru

Zatímco ostatní nástroje na tvorbu eshopů jako UPgates či Eshop-rychle se zaměřují na vytvoření nového eshopu od A do Z, Ecwid je spíše službou, která vám má co nejvíce usnadnit prodávání na internetu. Od toho také pochází jeho název: slovo Ecwid je zkratkou slov “ecommerce widget”.

Pojďme se nyní podívat na hlavní parametry služby Ecwid jako jsou důvěryhodnost, jednoduchost používání či cena a tyto parametry si ohodnotit na stupnici 1-10, abychom zjistili, jestli se Ecwid vyplatí.

🛡️ Důvěryhodnost služby Ecwid - 10/10

Ecwid vznikl v roce 2009 a založil ho podnikatel Ruslan Fazlyev. Dnes má Ecwid více než 200 000 uživatelů, kteří přes něj prodali zboží za více než 4,7 miliardy dolarů.

Ecwid má hlavní sídlo v Kalifornii v plážovém městečku Encinitas, kde zaměstnává desítky lidí. Jedná se tedy o prověřenou službu, která má několikaletou historii.

💪 Jednoduchost používání - 8/10

Práce s Ecwid je jednoduchá, je ale potřeba věnovat nějaký čas tomu, abyste se s nástrojem seznámili a pochopili, jak funguje. Nám tato fáze zabrala zhruba čtvrt hodiny.

Při začátcích používání Ecwid vám bude k ruce přehledný To-do list, který vás upozorní na všechny věci, které je potřeba nastavit. Je mezi nimi například nastavení jazyka, měny, plateb a dopravy. Toto úvodní nastavení trvá zhruba 30 minut. Poté se můžete pustit do přidávání produktů a vyladění designu vašeho eshopu.

Všechno důležité se děje v Ecwid editoru, kde se dělají veškeré úpravy.

Editor nástroje Ecwid, ve kterém probíhá veškeré nastavování eshopu.

Ecwid editor je rozdělený na několik sekcí. Mezi ty hlavní patří sekce Katalog, ve které můžete přidávat nové zboží, upravovat existující produkty a nastavovat ceny. V sekci Prodeje najdete přehled vašich objednávek. V sekci Vzhled si můžete vyladit design vašeho eshopu.

Prodeje přes platformy Facebook, Instagram, Amazon či eBay se také nastavují v editoru.

Ecwid je podle našich zkušeností intuitivní nástroj, na který se dá rychle zvyknout. Kdybyste ale při jeho používání přeci jen tápali, měl by vám pomoci tento video tutoriál, který je přímo od autorů Ecwid:  

VYZKOUŠEJTE ECWID ZDARMA

💰 Cena - 9/10

Nástroj Ecwid je v základu zdarma. Má to ale několik omezení. Na váš eshop budete moci přidat maximálně 10 produktů, nebudete moci prodávat digitální produkty, a nebudete moci prodávat přes platformy Facebook Shop, Instagram Shopping, Amazon a eBay.

Pro plnohodnotné používání Ecwid je potřeba si zakoupit měsíční předplatné. Aktuálně Ecwid nabízí celkem tři tarify. Pojďme se na ně nyní podívat:

VENTUREBUSINESSUNLIMITED
CENA15 dolarů měsíčně35 dolarů měsíčně99 dolarů měsíčně
CENA PŘI PLATBĚ NA JEDEN ROK12,5 dolarů měsíčně29,17 dolarů měsíčně82,50 dolarů měsíčně
POČET PRODUKTŮ1002 500neomezeně
FACEBOOK SHOP
INSTAGRAM SHOPPING
AMAZON
EBAY

Venture

  • cena: 15 dolarů měsíčně (12,5 dolarů měsíčně při platbě na jeden rok)
  • Tento tarif umožňuje prodávat až 100 produktů (fyzické i digitální produkty). Tarif nabízí neomezený prostor pro přenos dat, prodej přes platformy Facebook Shop a Instagram Shopping, možnost nastavit pro zákazníky slevové kupóny a zákaznickou podporu přes živý chat.

Business

  • cena: 35 dolarů měsíčně (29,17 dolarů měsíčně při platbě na jeden rok)
  • Tarif Business umožňuje prodávat až 2 500 produktů (fyzické i digitální produkty). Tarif nabízí neomezený prostor pro přenos dat, prodej přes platformy Facebook Shop, Instagram Shopping, Amazon a eBay, možnost nastavit pro zákazníky slevové kupóny, napojení na emailový nástroj Mailchimp, zákaznickou podporu přes živý chat a telefon a několik dalších funkcí eshopu jako například filtrování produktů.

Unlimited

  • cena: 99 dolarů měsíčně (82,50 dolarů měsíčně při platbě na jeden rok)
  • Tarif Unlimited umožňuje prodávat neomezené množství produktů (fyzické i digitální produkty). Tarif nabízí neomezený prostor pro přenos dat, prodej přes platformy Facebook Shop, Instagram Shopping, Amazon a eBay, možnost nastavit pro zákazníky slevové kupóny, napojení na emailový nástroj Mailchimp, prioritní zákaznickou podporu přes živý chat a telefon a několik dalších funkcí eshopu jako například filtrování produktů.

A jak si Ecwid cenově stojí oproti konkurenci? Pojďme si ho srovnat s dalšími nástroji na tvorbu eshopů, které jsme testovali:

  • UPgates nabízí celkem čtyři tarify. Ty stojí v přepočtu 20, 67, 90 a 137 dolarů měsíčně. U těchto tarifů je možné si na eshop přidat 50, 1 000, 10 000 a 30 000 produktů. Řešení od UPgates nabízí robustní a profesionální platformu na tvorbu eshopu od A do Z.
  • Eshop-rychle má aktuálně nejlevnější ceny v České republice. Nabízí dva tarify, za které v přepočtu zaplatíte 18 a 36 dolarů za měsíc. Oba tarify nabízejí neomezený počet produktů.
  • Shoptet nabízí celkem čtyři tarify, které stojí v přepočtu 16, 53, 81 a 132 dolarů. Za tyto peníze je na eshop možné přidat 100, 1 000, 5 000 a 40 000 produktů.

Ecwid vychází ze srovnání cen dobře a zařazuje se mezi levnější eshopová řešení.

🌄 Nabídka šablon - 6/10

Ecwid aktuálně nabízí přes 70 šablon. To je slušný počet - konkurenti zpravidla nabízejí daleko méně. Problémem je, že šablony na Ecwid se od sebe skoro vůbec neliší. Všechny jsou v podstatě identické a liší se od sebe jen hlavním obrázkem. Naštěstí je možné si šablony upravit - měnit můžete například velikost obrázků, rozložení prvků nebo zarovnání textu.

Jedna ze šablon od Ecwid. Šablona je elegantní - dominuje červená barva, druhou nejvýraznější barvou je žlutá.
Jedna ze šablon na Ecwid.

PROHLÉDNĚTE SI ŠABLONY OD ECWID

Při práci se šablonami na Ecwid je jasné, že cílovými zákazníky této služby jsou lidé, kteří chtějí eshop rychle a jednoduše, a nemají zájem o nějaké dlouhé vylaďování a nastavování. Pokud patříte do této skupiny, pravděpodobně budete s Ecwid spokojení. Pokud hledáte při práci se šablonami větší svobodu, doporučujeme vám raději řešení od UPgates nebo od Eshop-rychle.

⚡ Rychlost - 9/10

Rychlost načtení je u eshopu velmi důležitá. Pokud se stránky načítají rychle, přispívá to k lepší uživatelské zkušenosti. Otestovali jsme tedy eshopy vytvořené na Ecwid v nástroji Pingdom Tools a změřili jejich rychlost načtení.

Jaké jsou výsledky?

  • kleanla.com - eshop zaměřený na zdravé jídlo. Rychlost načtení: 1,45 sekundy
  • bohoartstyling.com - eshop zaměřený na domácí dekorace a doplňky. Rychlost načtení: 1,02 sekundy
  • themocktailclub.com - eshop prodávající nealkoholické nápoje. Rychlost načtení: 1,34 sekundy

Obecně se dá říci, že rychlost načtení stránky pod dvě sekundy je dobrá a rychlost načtení stránky pod jednu sekundu je výborná. Ecwid tedy v této disciplíně dosahuje velmi slušných výsledků.

Pro srovnání přidáváme i rychlost načtení u eshopů, které běží na konkurenčních platformách:

📊 Správa produktů - 10/10

Správa produktů je alfou a omegou každého eshopového nástroje. Ecwid naštěstí v tomto ohledu funguje perfektně. Produkty se přidávají jednoduše na pár kliků a stejně snadno se i spravují. Upravit jdou všechny důležité věci jako je název produktu, fotografie, cena, hmotnost a popis. Nastavování probíhá v editoru pod záložkou Katalog => Produkty.

🤖 Nabídka doplňků - 7/10

Z mezinárodní perspektivy je Ecwid skvěle vybaven a nabízí velké množství doplňků. Můžete ho propojit s webovou stránkou běžící na WordPresu, na Wixu, na Weebly, na Joomle či na Squarespace. Můžete ho také propojit se stránkou, která neběží na žádném z těchto systémů, a to prostřednictvím custom kódu.

Ecwid nabízí platební bránu Stripe, PayPal a dalších více než 50 poskytovatelů platebních řešení. Co se týče dopravy, tak skvěle funguje v propojení s UPS, FedExem, Canada Post či britskou Royal Mail.

Vedle toho je na Ecwid tržiště doplňků a aplikací, kde najdete další služby, které se vám můžou hodit. Je mezi nimi například několik live chat softwarů pro živou podporu nebo plugin pro chatování přes WhatsApp.

Problém ale nastává v momentě, kdy chcete Ecwid používat v České republice. Ecwid je sice napojený na Českou poštu a GSL a platební brána Stripe spolehlivě funguje i u nás, ale co se týče dalších tuzemských doplňků jako je například Zásilkovna, Uloženka nebo třeba cenové srovnávače Heureka či Glami, tak ty v doplňcích chybí a jejich přidání a implementace jsou většinou obtížné či nemožné.

Pokud chcete co nejjednodušší eshop a na doplňky si moc nepotrpíte, je Ecwid dobrá volba. V jiném případě vám ale doporučujeme spíše řešení od UPgates nebo Eshop-rychle, kde jsou všechny tuzemské doplňky snadno dostupné a jejich přidání je jednoduché a nic vás nestojí.

💬 Jazyková podpora - nabízí Ecwid češtinu? - 5/10

Editor Ecwid je v češtině, přeložené jsou ale jen základní texty a ta nejdůležitější tlačítka. Zbytek je v angličtině. Pokud angličtinou nevládnete a chcete mít nástroj na tvorbu eshopu kompletně v češtině, doporučujeme se raději poohlédnout po nějakém tuzemském řešení.  

⚙️ SEO - 10/10

Při vytváření eshopu by se nemělo zapomínat na SEO, tedy na optimalizaci pro vyhledávače. Nástroj Ecwid je v tomto ohledu dobře vybaven. Veškeré nastavení týkající se SEO jde provádět přímo v editoru. Přidávat můžete meta popisky a meta titulky, váš eshop můžete propojit s Google Search konzolí a také můžete přidat sitemapu. Všechny tyto úpravy jsou možné s předplatným Venture za 15 dolarů měsíčně nebo vyšším.

🕹️ Zábavnost - 9/10

Tvorba eshopu přes Ecwid nás bavila. Musíme uznat, že se jedná o cool nástroj. Ecwid je jednoduchý, většina úprav probíhá na pár kliků a progres jde rychle vidět.

Je znát, že nástroj je zaměřený hlavně na zákazníky, kteří chtějí mít eshop vytvořený co nejrychleji. Oproti jiným konkurenčím nástrojům nejde Ecwid do takové hloubky. Důraz je kladen především na jednoduchost a intuitivnost.

VYZKOUŠEJTE ECWID ZDARMA

📧 Zákaznická podpora - 8/10

U základního neplaceného tarifu nabízí Ecwid zákaznickou podporu přes email. Když jsme ji zkoušeli, přišla nám odpověď do druhého dne. U tarifu Venture za 15 dolarů měsíčně je navíc podpora přes živý chat - ten funguje rychle a spolehlivě.

U dražšího tarifu Business za 35 dolarů měsíčně je navíc podpora přes telefon (hovory probíhají přes Google Meet v angličtině). U nejdražšího tarifu Unlimited za 99 dolarů měsíčně je navíc prioritní podpora, v rámci které je na vaše dotazy odpovězeno během několika desítek minut, maximálně hodin.

✏️ Pro koho je Ecwid vhodný (a pro koho ne)

Pokud chcete prodávat na internetu a hledáte co nejjednodušší technické řešení, může pro vás být Ecwid správnou volbou. Doporučujeme ho zejména pro nové a malé eshopy, které si potřebují ověřit, že je o jejich produkty zájem. Pro tyto potřeby je Ecwid skvělý - eshop na něm postavíte během několika desítek minut a co nejdříve můžete začít prodávat.

Ecwid je také vhodný, pokud máte existující webové stránky a chcete na nich eshop spustit jako doplněk. Propojení s již existujícími stránkami funguje jednoduše a na pár kliků. Ecwid také využijete, pokud chcete začít prodávat přes Facebook Shop, Instagram Shopping, přes Amazon či eBay.

Nástroj Ecwid naopak příliš nedoporučujeme těm, kteří si chtějí postavit nový eshop od A do Z, a chtějí ho propojit s tuzemskými službami jako je například Heuréka, Zásilkovna či platební brána GoPay. Pro tyto potřeby na trhu existují lepší řešení, která jsou kompletně přizpůsobená českému trhu. Za nás doporučujeme UPgates a Eshop-rychle.

✅ Závěrečné hodnocení - 8/10

Nástroj Ecwid nás příjemně překvapil. Nabízí velmi rozumné ceny, intuitivní editor a velmi jednoduchou a přehlednou správu produktů. Noví uživatelé ocení to, že Ecwid si jde zdarma vyzkoušet, a že základní tarif do 10 produktů je zcela zdarma.

Nevýhodou Ecwid je pak slabší lokalizace pro Českou republiku - některé tuzemské doplňky bohužel nejdou s Ecwid plně synchronizovat. Pro některé uživatele pak může být nevýhodou, že Ecwid je možná až příliš jednoduchý a u některých věcí jako například při úpravách šablon nejde do takové hloubky.

Celkově se ale jedná o kvalitní nástroj, který doporučujeme vyzkoušet.

VYZKOUŠEJTE ECWID ZDARMA