H

ledáte nástroj, ve kterém byste si mohli sami postavit zbrusu nový eshop? Máme pro vás přehled těch nejlepších nástrojů na trhu. Všechny jsme je na vlastní kůži vyzkoušeli a otestovali.

Pokud si dnes chcete otevřít svůj vlastní internetový obchod, nemusíte platit desítky nebo stovky tisíc. Stačí si vybrat řešení na pronájem eshopu. Na takovém řešení si můžete během několika hodin spustit svůj vlastní eshop, za který zaplatíte stovky nebo maximálně tisíce korun měsíčně.

Při výběru těch nejlepších nástrojů jsme vybírali podle těchto parametrů:

  • důvěryhodnost - nástrojů na tvorbu eshopu je na trhu velký počet. Je důležité vybrat si prověřenou službu, na kterou je spolehnutí.
  • cena - na trhu existují velmi levná i drahá řešení. Správný výběr vám tedy může ušetřit hodně peněz.
  • jednoduchost používání - nástroj by se měl používat snadno a neměli byste k tomu potřebovat znalosti programování.
  • nabídka šablon - aby váš eshop vypadal krásně, je důležité mít možnost vybrat si z velkého počtu hezkých šablon.
  • správa produktů - správa produktů by měla být jednoduchá a rychlá.
  • možnosti propojení - váš eshop by měl být propojitelný s českými cenovými srovnávači, poštovními službami a platebními bránami.
  • čeština - eshopové řešení by ideálně mělo být v českém jazyce.
  • zákaznická podpora - pokud by došlo k nějakému problému, je důležité, aby zákaznická podpora byla rychlá a kvalitní.

Jaké služby vyhrály?

Vítěz: Eshop-rychle

Náš výběr otevřeme službou Eshop-rychle, která je podle našeho názoru aktuálně tou nejlepší službou na tvorbu vlastního eshopu. Eshop-rychle vznikl v Českých Budějovicích v roce 2007, jedná se tedy o český nástroj, který je na trhu už dlouhou dobu.

Eshop-rychle je velmi levný - za jeho používání zaplatíte 390 nebo 790 Kč měsíčně. Oba tarify vám nabídnou neomezený počet produktů, které můžete nahrát na váš eshop. Tarify se mezi sebou liší počtem emailových adres a také velikostí webového prostoru, který dostanete.

STARTUPBUSINESS
CENA390 korun za měsíc790 korun za měsíc
POČET PRODUKTŮneomezeněneomezeně
WEBOVÝ PROSTOR5 GBneomezeně
EMAILOVÉ ADRESY5neomezeně

Používání Eshopu-rychle je snadné. Nemusíte umět programovat - všechno si totiž naklikáte v editoru, který nám během testování přišel velmi jednoduchý a dobře se nám s ním pracovalo. Editor je rozdělený na pět základních částí:

  • Obsah webu - tady najdete možnost vytvořit si pro váš eshop nové články a upravovat na něm různé texty.
  • E-shop - zde najdete seznam objednávek, produkty a další věci.
  • Aplikace - v této sekci najdete nabídku aplikací a služeb - jsou tu jak aplikace od Eshopu-rychle (například SMS brána), tak i cizí aplikace (například Smartsupp).
  • Statistiky - v této sekci najdete různé statistiky o vaší návštěvnosti, prodejích a produktech.
  • Propagace e-shopu - tady najdete články například o zbožových srovnávačích nebo o PPC reklamě.
  • Nastavení -  zde si můžete nastavit nejdůležitější věci, jako je design webu, doména nebo emailové adresy.

Díky tomu, že je editor takto rozdělen, je práce s Eshopem-rychle velmi přehledná. Všechny funkce jsou dostupné na pár kliknutí a najdete je tam, kde je intuitivně čekáte. Příklad: Pokud budete chtít přidat nové produkty, stačí kliknout na sekci Eshop, pole Produkty a tlačítko “+ Přidat nový produkt”.

Editor nástroje Eshop-rychle, ve kterém je možné provádět všechny úpravy. Probíhá zde nastavování veškerých prvků eshopu.

VYZKOUŠEJTE ESHOP-RYCHLE ZDARMA

Při testování Eshopu-rychle jsme se ani jednou na ničem nezasekli a nepotřebovali jsme si číst žádné návody nebo sledovat tutoriály.

Šablon je na Eshopu-rychle celkem 25. Některé šablony jsou poměrně univerzální a tolik nás nezaujaly. V nabídce ale najdete i dvě naprosto špičkové šablony. Jmenují se New York a Milano. Tyto dvě šablony jdou s posledními trendy a postavíte na nich krásný eshop. Šablony jsou responzivní, takže váš eshop na nich dobře poběží jak na desktopu, tak i na mobilních zařízeních. Responzivita šablon je už dnes naštěstí standardem a nabízejí ji i ostatní eshopová řešení.

Správa produktů je na Eshopu-rychle vyřešena dobře. Všechny produkty přidáváte a spravujete v sekci E-shop v kategorii Produkty. U produktů můžete upravovat název, cenu, obrázek nebo třeba popis. Nastavit můžete i některé pokročilejší věci jako například EAN kód či ID dodavatele.

Možnosti propojení s aplikacemi a službami třetích stran jsou u tohoto eshopového řešení naprosto perfektní. Eshop-rychle můžete propojit s cenovými srovnávači jako Heureka či Zboží.cz, platebními bránami jako GoPay nebo PayPal či s poštovními službami jako Uloženka, Zásilkovna, Česká pošta či PPL. Všechny tyto služby je možné propojit zadarmo v rámci vašeho měsíčního předplatného. Za propojení tedy nemusíte platit, což je benefit, který rozhodně nenabízejí všechna eshopová řešení. U některých konkurenčních služeb je za propojení s externími službami potřeba platit extra.

Zákaznická podpora Eshopu-rychle je dostupná na telefonu, emailu a živém chatu. Máme s ní výborné zkušenosti - na email reaguje podpora během několika hodin a u dvou zbylých kanálů je možné se s ní spojit okamžitě.

Má Eshop-rychle i nějaké nevýhody? Design dashboardu, ve kterém budete eshop vytvářet, není moc moderní a zasloužil by si menší facelift. Nejedná se však o nějakou zásadní překážku, která by vás měla odradit od používání tohoto eshopového řešení.

2. místo: UPgates

UPgates je české řešení původem z Ostravy, které je na trhu už od roku 2009.

Ceny UPgates jsou trochu vyšší než u služby Eshop-rychle. UPgates aktuálně nabízí čtyři cenové tarify za 450, 1 450, 1 950 a 2 950 Kč měsíčně. Tyto tarify se se liší hlavně v tom, kolik produktů budete moct prodávat na vašem eshopu. Liší se také webovým prostorem pro váš eshop a maximálním počtem uživatelů.

BRONZESILVERGOLDPLATINUM
CENA450 Kč za měsíc1 450 Kč za měsíc1 950 Kč za měsíc2 950 Kč za měsíc
POČET PRODUKTŮaž 50až 1 000až 10 000až 30 000
WEBOVÝ PROSTOR1 GB3 GB5 GB10 GB
UŽIVATELÉ1neomezeněneomezeněneomezeně

Používání nástroje UPgates je jednoduché a měli byste ho určitě zvládnout. Služba nabízí uživatelské prostředí, které je graficky moc povedené. Čeká na vás webový dashboard, ve kterém si můžete vše naklikat a nastavit. Dashboard je rozdělený na několik sekcí - najdete tu například sekci Objednávky, Produkty, Grafika nebo Obsah. Na začátku budete pracovat hlavně se sekcemi Grafika a Obsah, ve kterých se nastavuje vzhled a texty celého eshopu.

Uživatelské rozhraní eshopového nástroje UPgates, v němž probíhá nastavování a úpravy eshopu.

VYZKOUŠEJTE UPGATES ZDARMA

Nabídka šablon na UPgates je specifická. Služba jich nenabízí žádný velký počet, šablon je aktuálně devět. Všechny šablony jsou ale po designové stránce mimořádně pěkně zpracované. Šablony mají svůj vlastní styl, ve kterém dominují syté barvy a vkusné fonty. Pokud tedy chcete, aby byl váš eshop snadno rozeznatelný od ostatních a nepůsobil nudně a univerzálně, může být UPgates se svými šablonami správnou volbou.

Produkty se spravují v sekci Produkty. Můžete tu nastavit spoustu parametrů - od těch základních, jako je cena nebo popisek, po pokročilé parametry, jakými jsou například hmotnost nebo informace o dodavateli.

Možnosti propojení s aplikacemi třetích stran jsou na UPgates široké. UPgates podporuje propojení se všemi důležitými službami - v nabídce jsou jak české služby jako Heureka, Zboží.cz nebo GoPay, tak i mezinárodní služby jako PayPal, Skrill či PPL. Velkou výhodou je, že všechny propojení jsou zdarma a není potřeba si za ně extra připlácet.

Zákaznická podpora UPgates je bez přehánění úžasná. Funguje přes čtyři hlavní kanály - email, telefon, Skype a Facebook. Když jsme zákaznickou podporu testovali, zaměstnanec UPgates byl vždy milý a ochotně odpověděl na všechno, co nás zajímalo. Na emaily nám v UPgates odpověděli během několika hodin.

3. místo: Shoptet

Shoptet je na trhu od roku 2009 a stojí za ním český podnikatel Miroslav Uďan. Spolu s Eshopem-rychle a UPgates se jedná o jedno ze tří nejpopulárnějších řešení na českém trhu.

Shoptet aktuálně nabízí celkem čtyři cenové tarify. Za pronájem eshopu u něj zaplatíte 340, 1 140, 1 740 nebo 2 840 Kč měsíčně. Tarify se od sebe liší nejen v počtu produktů, ale také v počtu doplňků, které budete mít k dispozici. Na Shoptetu to totiž funguje tak, že ne všechna propojení se službami a aplikacemi třetích stran jsou zdarma, a pokud nemáte nejvyšší tarif, tak si za některé doplňky budete muset připlatit.

BASICBUSINESSPROFIENTERPRISE
CENA340 Kč měsíčně1 140 Kč měsíčně1 740 Kč měsíčně2 840 Kč měsíčně
POČET PRODUKTŮaž 100až 1 000až 5 000až 40 000
POČET DOPLŇKŮ V CENĚ30456070

Pokud například pojedete na základním tarifu BASIC a budete si chtít váš eshop propojit s platební bránou GoPay, musíte si za doplněk GoPay připlatit 200 Kč za měsíc. Ceny doplňků se nejčastěji pohybují od 100 do 200 Kč za měsíc. Fakt, že je na Shoptetu potřeba si za některé doplňky platit, pokud nemáte nejvyšší předplatné, považujeme za největší slabinu tohoto eshopového řešení.

Co se týče uživatelské přívětivosti, tak v té je naopak Shoptet silný. Během testování se nám s ním dobře pracovalo. Uživatelské rozhraní je přehledné, jednoduché a všechny funkce jsou umístěny tam, kde byste je intuitivně čekali. Pochválit musíme i úvodní tutoriál, který vás zábavnou formou provede celým řešením a ukáže vám ty nejdůležitější funkce.

Úvodní dashboard eshopového řešení Shoptet. Dominuje modrá a zelená barva. Jednotlivé prvky a nastavení jsou umístěny vlevo.

VYZKOUŠEJTE SHOPTET ZDARMA

Šablon je na Shoptetu aktuálně celkem devět. Šablony se nám líbily: jsou dobře navržené a jejich design je povedený.

Správa produktů je na Shoptetu vyřešena dobře. V rozsáhlé kategorii Produkty u zboží můžete nastavit všechno od názvu, fotky či popisu až po záruku nebo dostupnost. V kategorii Produkty najdete také možnost nastavovat u produktů slevy.

Možnosti propojení jsou na Shoptetu široké. Shoptet je možné napojit na zbožové srovnávače, poštovní služby, platební brány i další služby. Nevýhodou je již zmíněná cenová politika Shoptetu, kdy si služba v některých případech účtuje za doplňky měsíční poplatky, které nejsou zrovna malé.

Zákaznická podpora Shoptetu je k dispozici na emailu a telefonu. Když jsme zákaznickou podporu zkoušeli, odpověděli nám z Shoptetu na náš email do druhého pracovního dne. Na zákaznickou linku jsme se dovolali bez problémů a operátorka byla vstřícná a příjemná.

4. místo: FastCentrik

  • naše aktuální recenze z roku 2021
  • cena: od 390 do 2 290 Kč měsíčně
  • jednoduchost používání: velmi jednoduché
  • počet šablon: 18
  • čeština: ✅ ano
  • zákaznická podpora: fantastická (dostupná na emailu, telefonu a živém chatu)

České řešení FastCentrik je na trhu od roku 2002 a aktuálně pohání eshopy jako například Rituals.cz, Barvárna.cz či Nábytek-Rychle.cz. FastCentrik patří pod internetový kolos NetDirect, který se zabývá vývojem eshopů a SaaSových služeb.

Byť není FastCentrik tak populární jako výše zmíněné služby, musíme říct, že během testování nás opravdu zaujal. Je totiž obrovsky jednoduchý. Jeho dashboard je minimalistický a najdete tam jen ty nejužitečnější funkce, které při stavění eshopu opravdu využijete. Navíc má FastCentrik rozsáhlý systém nápovědy - v podstatě každá stránka v dashboardu má svou vlastní stránku s nápovědou, na kterou můžete přejít jedním kliknutím. Pro úplné nováčky, kteří si s tvorbou eshopu úplně nevěří, bychom FastCentrik doporučili jako první volbu.

Uživatelské prostředí nástroje FastCentrik. Dominuje mu modrá barva a přehledné menu s několika sekcemi.

VYZKOUŠEJTE FASTCENTRIK ZDARMA

Ceny FastCentriku patří mezi nejnižší na trhu. Služba aktuálně nabízí celkem čtyři cenové tarify za 390, 690, 1 290 a 2 290 Kč měsíčně. Za tyto peníze můžete na FastCentriku prodávat od 1 do 30 000 produktů a dostanete k dispozici 1 až 5 GB dat.

MINISTARTBASICPLUS
CENA390 Kč měsíčně690 Kč měsíčně1 290 Kč měsíčně2 290 Kč měsíčně
POČET PRODUKTŮaž 50až 500až 3 000až 30 000
WEBOVÝ PROSTOR1 GB1 GB3 GB5 GB

TIP: Se slevovým kódem AVO50CADOFC získáte 50% slevu na prvních 6 měsíců používání FastCentriku.

Nabídka šablon je na FastCentriku poměrně široká, služba jich aktuálně nabízí 18. Design šablon vás úplně neohromí, šablony totiž působí lehce univerzálně. Rozhodně se na nich ale dá postavit hezký eshop. Pokud budete chtít, tak si šablony můžete sami upravit - změnit můžete barvu, písmo, pozadí, ale i další prvky jako například menu, stránkování nebo různé bannery a ikonky. Ti z vás, kteří ovládají CSS a JavaScript, si mohou šablony kompletně vytunit přes nahrání vlastního kódu. Podobné možnosti úprav mimochodem nabízejí i ostatní nástroje na tvorbu eshopu - je pravidlem, že skoro všude se dají šablony upravovat a ladit.

Správa produktů je na FastCentriku bezproblémová. Ovládá se z kategorie Zboží, ve které můžete u produktů nastavit parametry jako je cena, popisek nebo kód.

Vedle toho si můžete v kategorii Zboží nastavit, aby vaši zákazníci měli možnost hodnotit vaše produkty. Zákazníci mohou produkty ohodnotit počtem hvězdiček a přidat i informace o tom, co se jim na produktu líbilo či nelíbilo. Toto hodnocení pak můžete zobrazit všem návštěvníkům vašeho eshopu.

Propojení fungují na FastCentriku taktéž dobře: k dispozici je propojení jak na důležité tuzemské služby (například Twisto, Smartemailing či iDoklad), tak na zahraniční nástroje (například MailChimp, Zendesk nebo Facebook). Co se týče propojení s cenovými srovnávači, platebními bránami a poštovními službami, tak zde je FastCentrik silný a umožňuje propojení se všemi oblíbenými službami.

Drtivou většinu doplňků je možné propojit zdarma a FastCentriku za to nebudete muset odvádět žádné poplatky. Výjimkou je napojení na některé účetní služby - pokud nevyužíváte nejvyšší tarif PLUS, tak vás napojení na ně vyjde jednorázově na několik stovek.

Zákaznická podpora FastCentriku je k dispozici na emailu, telefonu a živém chatu. Specialitou tohoto eshopového řešení je, že podpora je dostupná i o víkendech a to až do osmi hodin večer. Když jsme zákaznickou podporu zkoušeli, měli jsme s ní výborné zkušenosti - agent na druhé straně nám vždy ochotně se vším poradil.

5. místo: Webnode

  • naše aktuální recenze z roku 2021
  • cena: od 249 do 417 Kč měsíčně
  • jednoduchost používání: extrémně jednoduché
  • počet šablon: 14
  • čeština: ✅ ano
  • zákaznická podpora: průměrná (dostupná na emailu)

Webnode je nástroj pro tvorbu webových stránek, který vznikl v České republice v roce 2008 a postupně se rozšířil do celého světa. Dnes je Webnode miliardová firma s miliony uživatelů.

Vedle vlastních webových stránek si na Webnode můžete postavit i vlastní eshop. Vyjde vás to na 249 nebo 417 Kč měsíčně. Tarify se mezi sebou liší hlavně počtem emailových schránek a také počtem jazykových mutací (eshop na Webnode totiž můžete spustit v několika jazycích).

STANDARDPROFI
CENA249 Kč měsíčně449 Kč měsíčně
POČET PRODUKTŮneomezeněneomezeně
EMAILYaž 20až 100
JAZYKOVÉ MUTACEmaximálně 2neomezeně

Používání Webnode je extrémně jednoduché - ještě o něco jednodušší než používání výše zmíněných eshopových řešení. Webnode vám nabídne webový editor, který obsahuje pouze tři sekce - Produkty, Stránky a Nastavení. V těch upravujete věci týkající se produktů a jednotlivých stránek.

Všechny úpravy vzhledu vašeho eshopu budete provádět přímo v šabloně. V šabloně můžete měnit texty, obrázky a další věci a také můžete přidávat nové prvky jako videa, kontaktní formuláře nebo mapy.

Dashboard nástroje Webnode. V dashboardu je otevřená šablona pro eshop s dekoracemi.

VYZKOUŠEJTE WEBNODE ZDARMA

Pokud si chcete eshop postavit opravdu rychle, je řešení od Webnode dobrou volbou. Webnode se hodí hlavně pro vybudování menších eshopů, na kterých budete prodávat desítky produktů. Pro větší eshopy je Webnode možná až zbytečně jednoduchý. Pokud jste hračičkové a budete chtít mít k dispozici ty nejpokročilejší funkce, poohlédněte se raději po řešení od Eshopu-rychle nebo UPgates.

Šablon pro eshop Webnode aktuálně nabízí celkem 14. Tento nástroj je kvalitou svých šablon pověstný, šablony mají krásné syté barvy, ostré fotografie a vkusné fonty. Všechny šablony jsou samozřejmě responzivní.

Správa produktů funguje na Webnode jednoduše - stačí kliknout na sekci Produkty v uživatelském dashboardu. V ní najdete seznam všech produktů, u kterých můžete měnit cenu, fotku nebo popisek. Také zde můžete nastavovat pokročilejší věci, jako je například váha produktu, produktové číslo nebo meta titulky a meta popisky pro SEO.

Možnosti propojení jsou u eshopů běžících na Webnode dostatečně široké. Je fajn, že i když je Webnode mezinárodní služba působící po celém světě, je schopná zajistit napojení na ty nejdůležitější lokální služby. Webnode tak můžete propojit se srovnávači cen Zboží.cz nebo Heureka či s poštovními službami jako Zásilkovna, DPD nebo PPL.

Na pár kliknutí je možné připojit také Google Analytics, Google Ads nebo přidat na vaše stránky Facebook pixel pro lepší měření reklam.

Nabídka platebních bran je u Webnode následující: služba nabízí přímé propojení s platebními bránami Stripe, GPWebPay a PayPal. Oblíbená česká služba GoPay v nabídce chybí, ale zmíněné platební brány ji dokáží bez problému nahradit.

Zákaznická podpora Webnode je ve srovnání s ostatními službami průměrná. Služba nenabízí podporu po telefonu nebo přes živý chat. Kontaktovat můžete Webnode pouze přes email. Služba na svých stránkách píše, že se na všechny dotazy snaží odpovědět do 48 hodin. Když jsme zákaznickou podporu zkoušeli, přišla nám odpověď během několika hodin.

6. místo: Shopify

  • cena: od 29 do 299 dolarů měsíčně
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • počet šablon: tisíce
  • čeština: ❌ ne
  • zákaznická podpora: skvělá (dostupná na emailu a živém chatu)

Shopify je celosvětově největší společnost pro tvorbu vlastního eshopu. S akciemi Shopify se obchoduje na burze a aktuálně tato služba pohání miliony eshopů. Shopify je na trhu už od roku 2006.

Jak to, že tedy Shopify není na prvním místě našeho seznamu? Toto řešení totiž není ideálně přizpůsobené pro český trh. Nenabízí češtinu a tím pádem jsou webové stránky služby i dashboard v angličtině nebo v jiném světově rozšířeném jazyce. To není při stavbě eshopu zrovna ideální. Propojení s tuzemskými službami a aplikacemi je možné, ale ve většině případů docela komplikované.

Jak jsou na tom ceny Shopify? Shopify aktuálně nabízí celkem tři cenové tarify za 29, 79 a 299 dolarů měsíčně. Tarify se od sebe liší hlavně maximálním počtem uživatelů. U všech tarifů můžete na vašem eshopu prodávat neomezené množství produktů.

BASICSHOPIFYADVANCED
CENA29 dolarů měsíčně79 dolarů měsíčně299 dolarů měsíčně
POČET PRODUKTŮneomezeněneomezeněneomezeně
UŽIVATELÉaž 2až 5až 15

Používání Shopify je jednoduché. Služba nabízí moderní a přehledný dashboard, který je rozdělený na kategorie Orders, Products, Customers, Analytics, Marketing, Discounts a Apps. Pro úpravu eshopu pak slouží speciální kategorie Online Store, ve které můžete nastavovat šablony, přidávat články nebo upravovat jednotlivé stránky eshopu. Se Shopify se nám během testování pracovalo dobře - handicapem byla ovšem již zmíněná absence českého jazyka.

Dashboard eshopového nástroje Shopify. V dashboardu je otevřená sekce s aplikacemi a doplňky.

VYZKOUŠEJTE SHOPIFY ZDARMA

Shopify nabízí stovky šablon, z nichž některé jsou zdarma a některé jsou placené. Šablony jsou opravdu mimořádně pěkné a patří k tomu nejlepšímu, co se dá na trhu sehnat. Šablony si buď můžete vybrat na oficiálním webu Shopify, nebo se můžete porozhlédnout u některých dalších služeb jako TemplateMonster nebo Envato Market, kde se šablony pro Shopify také prodávají. Ceny se pohybují od 32 do 180 dolarů za jednu šablonu.

Správa produktů je na Shopify vyřešena pěkně: v sekci Products můžete produkty přidat na pár kliknutí. Nastavit si u nich můžete cenu, popisek, obrázek i další pokročilejší parametry jako typ produktu, výrobce nebo váhu produktu.

Pro americké uživatele je nabídka propojení opravdu úžasná, k dispozici je napojení na ty nejoblíbenější a nejpoužívanější služby z celého světa. Pro českého uživatele je to ale o poznání horší - ty nejdůležitější tuzemské služby v nabídce propojení chybí, a tak je potřeba napojovat je složitě pomocí různých doplňků. Například srovnávač cen Heureka můžete napojit přes doplněk Koongo, který je ovšem placený.

V tomto ohledu Shopify opravdu nemůžeme doporučit a pokud váš eshop budete chtít snadno propojit s těmi nejoblíbenějšími službami jako GoPay, Zásilkovna nebo Zboží.cz, doporučujeme vám jiné řešení - například Eshop-rychle nebo UPgates.

Zákaznická podpora Shopify je naopak skvělá. Shopify v oddělení podpory nově zaměstnává i Čechy, takže na vaše dotazy dostanete odpověď v mateřském jazyce. Na emaily Shopify odpovídá do druhého pracovního dne a na živém chatu se můžete se Shopify spojit okamžitě.

7. místo: ByznysWeb

  • cena: od 349 do 2 390 Kč měsíčně
  • jednoduchost používání: může působit komplikovaně
  • počet šablon: 13
  • čeština: ✅ ano
  • zákaznická podpora: kvalitní (dostupná na emailu a telefonu)

ByznysWeb je firma s československými kořeny, jejíž řešení je na trhu od roku 2003. Firma vedle českého a slovenského trhu působí také ve Španělsku, Polsku, Maďarsku a dalších státech. ByznysWeb nabízí řešení jak pro tvorbu vlastních webových stránek, tak i pro tvorbu vlastního eshopu.

Ceny ByznysWebu patří k lepšímu průměru. Firma aktuálně nabízí čtyři cenové tarify za 349, 590, 1 190 a 2 390 Kč měsíčně. Tarify se od sebe liší hlavně velikostí webového prostoru, počtem emailových stránek a počtem produktů, které můžete na eshopu prodávat.

MINISTART-UPBYZNYSPREMIUM
CENA349 Kč měsíčně590 Kč měsíčně1 190 Kč měsíčně2 390 Kč měsíčně
POČET PRODUKTŮaž 10až 500až 10 000neomezeně
EMAILYaž 10až 20až 50neomezeně
WEBOVÝ PROSTOR1 GB3 GB7 GB10 GB

K uživatelskému prostředí ByznysWebu máme několik výhrad. Zatímco například na Webnode si na začátku jasně stanovíte, jestli máte zájem o vytvoření webových stránek, nebo o vytvoření eshopu, ByznysWeb vám tuto volbu nenabídne. V jeho dashboardu se pak můžete cítit lehce zmateni.

Dashboard nástroje ByznysWeb. V dashboardu je otevřená kategorie Produkty.

VYZKOUŠEJTE BYZNYSWEB ZDARMA

Dashboard navíc působí lehce zastarale a nemoderně. Co se týče technického fungování služby, tak jsme nikdy nezaznamenali žádný problém a všechno fungovalo správně. Musíme ale říct, že se nám s ByznysWebem pracovalo hůře než s výše zmíněnými nástroji.

Šablon najdete na ByznysWebu celkem 13. Jejich vzhled nás nezaujal - šablony nám přišly univerzální a trochu tuctové.

Správa produktů je na ByznysWebu vyřešena dobře. V dashboardu najdete kategorii Produkty, ve které se vám zobrazí seznam veškerého zboží, které na eshopu nabízíte. U zboží můžete nastavit ceny, obrázky, popisky i další věci jako je například výrobce nebo skladová dostupnost. V kategorii Produkty můžete také k jednotlivým produktům přidávat meta titulky a popisky pro SEO.

Propojení s externími službami a aplikacemi se na ByznysWebu nastavuje v sekci Nastavení. Zde můžete váš eshop napojit na cenové srovnávače, platební brány nebo poštovní služby. Napojení na všechny cenové srovnávače a poštovní služby je zdarma. Napojení na platební brány je většinou zdarma - pro některé brány jako například GoPay je ale potřeba mít zakoupené dražší předplatné.

Zákaznická podpora ByznysWebu je dostupná na telefonu a na emailu. Na email nám z firmy odpověděli do druhého pracovního dne. Dovolat se na zákaznickou linku nebyl problém a operátoři byli milí a ochotní.

8. místo: PrestaShop

  • cena: zdarma (ale platí se za různá vylepšení a addony)
  • jednoduchost používání: v porovnání s ostatními složité
  • počet šablon: tisíce
  • čeština: ✅ ano
  • zákaznická podpora: slabá (dostupná na telefonu a přes uživatelská fóra)

PrestaShop je open source řešení, které je na trhu od roku 2007. Toto eshopové řešení je velmi specifické a nehodí se pro každého.

Pro koho je vhodný PrestaShop? Pokud máte ideálně zkušenosti s vývojem webů a jste detailista, který si rád sám všechno nastaví od A do Z, PrestaShop si pravděpodobně zamilujete.

Pro koho PrestaShop není? Pokud hledáte jednoduché eshopové řešení, které se snadno ovládá, PrestaShop vám silně nedoporučujeme.

Na PrestaShopu si můžete postavit krásný a funkcemi nabitý eshop - bude vás to ale stát hodně energie a času. PrestaShop totiž nenabízí žádný jednoduchý webový editor, ve kterém byste si všechno zařídili na pár kliknutí. PrestaShop si musíte nainstalovat a všechno si nastavit pěkně po staru.

VYZKOUŠEJTE PRESTASHOP ZDARMA

Pokud už jste někdy programovali nějaký web, naučíte se s PrestaShopem zacházet během několika desítek minut. Pokud ale zkušenosti s vývojem webu nemáte, doporučujeme vám sáhnout po jednodušším řešení.

Díky tomu, že je PrestaShop open source, si za své služby neúčtuje žádné peníze. Není to ale tak, že byste s tímto řešením nemuseli nikdy vytáhnout peněženku. Různé doplňky a šablony jsou u PrestaShopu placené a často za ně zaplatíte víc, než kolik jinde dáte za měsíční předplatné celé služby. Na oficiálním tržišti se ceny aplikací a doplňků pohybují v desítkách a stovkách euro.

PRESTASHOP
CENAzdarma
POČET PRODUKTŮneomezeně
CENA DOPLŇKŮdesítky až stovky euro

Při výběru šablony máte na PrestaShopu několik možností. Na internetu můžete najít šablony, které jsou zdarma (doporučujeme hlavně služby TemplateMonster a Envato Market). Nebo se můžete porozhlédnout na oficiálním tržišti PrestaShopu. Tam najdete několik tisíc šablon. Ceny začínají na 60 euro za jednu šablonu a končí na 600 euro za šablonu. Šablonu si můžete vytvořit i sami - je ale potřeba se připravit na to, že je to velká spousta práce.

Správa produktů je u tohoto eshopového řešení vymyšlená dobře. K dispozici jsou všechny běžné úpravy, jako je nastavení ceny, obrázku, popisku nebo textů pro SEO.

Pro propojení s lokálními službami je nejsnazší využít různých addonů. V podstatě pro každou důležitou aplikaci z tuzemska (GoPay, Zásilkovna, Zboží.cz, Heureka, …) je k dispozici addon - některé jsou placené, jiné jsou zdarma. Ceny placených addonů jsou bohužel velmi vysoké a pohybují se od 500 Kč výše.

Zákaznická podpora PrestaShopu je k dispozici na telefonu a přes různá komunitní fóra. Vzhledem k tomu, že PrestaShop není komerční službou, ale open sourcem, je pochopitelné, že si služba nemůže dovolit platit agenty, kteří by odpovídali přes email nebo přes živý chat. Spolehnout se tedy musíte hlavně na různá komunitní fóra. Na nich je aktivní velká spousta lidí a je pravděpodobné, že tam najdete odpověď na váš dotaz.

9. místo: BigCommerce

  • cena: od 29,95 do 299,95 dolarů měsíčně
  • jednoduchost používání: může působit složitě
  • počet šablon: stovky
  • čeština: ❌ ne
  • zákaznická podpora: skvělá (dostupná na emailu, telefonu a živém chatu)

Firma BigCommerce vznikla v roce 2009 v americkém Austinu. Dnes se jedná o jednu z celosvětově nejpoužívanějších služeb na tvorbu eshopu, která na trhu soupeří hlavně s kanadským gigantem Shopify.

Za používání služby BigCommerce zaplatíte 29,95, 79,95 nebo 299,95 dolarů měsíčně. U všech tří tarifů můžete na vašem eshopu prodávat neomezené množství produktů. Tarify se od sebe liší hlavně dostupností některých pokročilých funkcí: dražší tarify například obsahují možnost filtrování produktů.

STANDARDPLUSPRO
CENA29,95 dolarů měsíčně79.95 dolarů měsíčně299.95 dolarů měsíčně
POČET PRODUKTŮneomezeněneomezeněneomezeně
FILTROVÁNÍ PRODUKTŮ

Uživatelské prostředí služby BigCommerce může působit trochu složitě. Konkurenční služby se nám při testování používaly daleko lépe a rychleji jsme si na ně zvykli. Dashboard BigCommerce nabízí velké množství kategorií a spoustu funkcí - občas ale působí trochu nepřehledně. Dashboard služby BigCommerce nám v lecčems připomínal kanadské Shopify - dashboardy obou služeb totiž mají podobný design a způsob fungování. Shopify nám ale používalo o něco lépe. Nevýhodou služby BigCommerce je, že její stránky ani uživatelské prostředí nejsou v češtině.

VYZKOUŠEJTE BIGCOMMERCE ZDARMA

BigCommerce nabízí stovky šablon. Některé šablony jsou zdarma, jiné jsou placené. Ceny začínají na 150 dolarech a končí na 300 dolarech. Design šablon je většinou velmi povedený a na BigCommerce můžete narazit na překrásné šablony.

Správa produktů je na BigCommerce vyřešena dobře. V kategorii Products můžete na pár kliknutí přidávat a editovat vaše zboží. Nastavovat můžete ceny, hmotnost, popisky, obrázky a další věci.

Nabídka propojení s českými službami a aplikacemi je u BigCommerce stejně slabá jako u Shopify. Propojení některých služeb je obtížné až nemožné. Většinou je potřeba využít externí doplňky - například Heureku můžete připojit přes doplněk Koongo, který je ovšem placený. Pokud vám na propojení s českými službami záleží, doporučujeme podívat se raději po jiném řešení.

Zákaznická podpora BigCommerce je spolehlivá a kvalitní. Funguje na živém chatu, telefonu a emailu. Na emailové dotazy reaguje firma do druhého pracovního dne. Spojit se s ní přes živý chat je možné okamžitě.

10. místo: WooCommerce

  • cena: zdarma
  • jednoduchost používání: v porovnání s ostatními složité
  • počet šablon: desítky
  • čeština: ✅ ano
  • zákaznická podpora: podprůměrná (dostupná přes uživatelská fóra)

WooCommerce je open source řešení, díky kterému si můžete postavit váš eshop na redakčním systému WordPress. Používání WooCommerce bychom vám doporučili v tomto případě: pokud máte zkušenosti s vývojem webů nebo umíte pracovat s redakčním systémem WordPress, ničeho se nebojte a běžte do toho.

Pokud ale zkušenosti s WordPressem nebo s vývojem webů nemáte, porozhlédněte se raději po jiném eshopovém řešení. Ušetříte si čas i nervy. Spuštění eshopu na WooCommerce totiž předcházejí poměrně náročné přípravy. Je potřeba zařídit si wordpressový hosting, nainstalovat různé pluginy a tak dále.

VYZKOUŠEJTE WOOCOMMERCE ZDARMA

Velkou výhodou WooCommerce je, že toto řešení je open source, a tím pádem je zdarma. I většina doplňků a pluginů je zdarma - například za propojení se službami MailChimp nebo PayPal nezaplatíte na WooCommerce žádné peníze. Jinak se ale doplňky a pluginy platí. Ceny se pohybují okolo několika desítek dolarů za doplněk.

WOOCOMMERCE
CENAzdarma
POČET PRODUKTŮneomezeně
CENA DOPLŇKŮdesítky dolarů

Šablon nabízí WooCommerce několik desítek. Většina šablon je placená. Ceny se pohybují od 59 do 129 dolarů. Další šablony můžete koupit na TemplateMonster a Envato Market. Šablony, které pro WooCommerce existují, mají pěkný design, který stylem připomíná šablony od Shopify.

Hodnotit možnosti propojení je u WooCommerce poměrně složité. Z pohledu amerického uživatele je tato služba skvěle vybavená - a dá se propojit s velkou spoustou mezinárodních služeb pomocí různých doplňků a pluginů. Z pohledu českého uživatele to tak růžové není. Ne pro všechny české služby existují na WooCommerce pluginy, přes které by bylo možné je propojit s vaším eshopem. Proto raději doporučujeme řešení od Eshopu-rychle, UPgates nebo FastCentriku, kde podobné věci nemusíte řešit a všechny důležité služby si napojíte na pár kliknutí.

Zákaznická podpora WooCommerce je dostupná na emailu, je ale vyhrazená pouze pro uživatele, kteří si koupili nějaký placený plugin nebo doplněk. S instalací WooCommerce nebo nastavení WordPressu vám podpora nepomůže. Vzhledem k tomu, že se jedná o open source řešení, to chápeme. Pokud budete potřebovat, můžete se obrátit alespoň na uživatelská fóra, a váš dotaz můžete zkusit vyřešit tam.

Věříme, že vám náš seznam eshopových nástrojů pomohl, a že si z něj vyberete službu, na které postavíte krásný eshop. Pokud byste ještě potřebovali poradit s výběrem nebo se nás chtěli na něco zeptat, klidně nám napište!