H

ledáte technologické řešení pro živý chat? V dnešním článku pro vás máme přehled těch nejlepších služeb, díky kterým budete moct komunikovat s návštěvníky vašich stránek v reálném čase.

Ať už máte eshop nebo jiný projekt, live chat může být skvělým pomocníkem, jak být se zákazníky ve větším kontaktu. Díky live chatu vám mohou zákazníci kdykoli napsat a poradit se, pokud shánějí nějaké informace, nebo pokud řeší nějaký problém.

Na trhu existuje spoustu řešení, mezi kterými můžete vybírat. My jsme se při výběru těch nejlepších live chat nástrojů zaměřili na tyto parametry:

  • cena - ceny live chatových služeb se pohybují od několika stovek do několika tisíc korun měsíčně. Správným výběrem můžete ušetřit hodně peněz.
  • jednoduchost používání - implementace a používání live chatu by měly být snadné a měl by je zvládnout každý.
  • design - okénko s živým chatem, které uvidí návštěvník vašich stránek, by mělo být hezké a moderní.
  • čeština - stránky a uživatelské prostředí nástroje by měly být ideálně v češtině.

Které nástroje pro live chat si v těchto disciplínách vedly nejlépe?

Vítěz: SmartSupp

  • cena: ZDARMA až 750 Kč měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: velmi jednoduché
  • design: klasický
  • čeština: ✅ ano

VYZKOUŠEJTE SMARTSUPP ZDARMA

Pokud byste rádi vsadili na českou službu, doporučujeme vám nástroj SmartSupp. Ten vznikl už v roce 2013 v Brně a dnes své služby nabízí po celém světě - využívají ho například uživatelé ve Spojených státech, v Německu nebo v Brazílii.

Silnou uživatelskou základnu má Smartsupp i v České republice. Používají ho tu například firmy jako FIRO-tour, insportline nebo Travelking.

Ceny SmartSuppu patří k těm nejvýhodnějším na trhu. Službu můžete používat zcela bezplatně - a to v neomezeném počtu lidí. Pokud se rozhodnete pro placené předplatné, které stojí buď 375 nebo 750 Kč za jednoho operátora na jeden měsíc, získáte navíc některé prémiové funkce.

Patří mezi ně například možnost zobrazit si různé statistiky - třeba o tom, jak vaši zákazníci hodnotili konkrétního operátora, nebo o tom, jak rychle odpovídá vaše firma na dotazy zákazníků. Do nabídky prémiových funkcí patří také featura, díky které si můžete operátory rozdělit na několik skupin (například na obchodní oddělení, technickou podporu atd.). Každá skupina může obsluhovat jinou část webu.

Výhodou placeného předplatného je i delší historie konverzací, kdy si zpětně můžete vyhledat až rok staré chaty.

FREESTANDARDPRO
CENAzdarma375 korun za operátora na jeden měsíc750 korun za operátora na jeden měsíc
HISTORIE KONVERZACÍ14 dní1 rok1 rok
STATISTIKY

Uživatelské prostředí služby SmartSupp je velmi jednoduché a všechno si zvládnete nastavit i bez nějakých speciálních dovedností. Nasazení SmartSuppu na váš web proběhne tak, že na vaše stránky zkopírujete krátký javascriptový kód. Pokud používáte některou z podporovaných platforem (například Shoptet, Eshop-rychle, UPgates nebo Webnode), můžete si Smartsupp aktivovat jedním kliknutím přímo v administraci vašeho eshopu nebo služby. Seznam všech podporovaných platforem najdete na webových stránkách SmartSuppu.

Fungování služby je velmi prosté: po registraci budete mít přístup do uživatelského dashboardu, ve kterém uvidíte všechny nové konverzace. Když se vám nějaký návštěvník vašich webových stránek rozhodne napsat, pípne vám upozornění přímo v dashboardu.

Komunikace se zákazníky funguje na SmartSuppu podobně, jako když si s někým píšete třeba na Messengeru nebo na WhatsAppu: před sebou vidíte chatovací okénko, do kterého píšete všechny odpovědi.

V dashboardu také najdete všechny funkce SmartSuppu a statistiky. Aktivování jednotlivých funkcí je jednoduché a zabere vždy jen několik kliknutí. Z funkcí nás zaujala hlavně featura Automatické zprávy, díky které můžete vaše návštěvníky automaticky oslovovat zprávou v chatu. Nadefinovat si můžete různé situace - pokud je například návštěvník několik minut nečinný na stránce s platbou, můžete ho automaticky oslovit a zeptat se ho pomocí zprávy, jestli nepotřebuje pomoct s placením.

Design chatovacího okénka je povedený. Nečekejte žádné designové eskapády ani výstřelky - SmartSupp nabízí chatovací okénko s klasickým designem. Jeho barvu si můžete sami změnit v nastavení. Upravit se dá také oslovení, které uvidí každý návštěvník vašeho webu v momentě, kdy si s ním začnete psát.

Chatovací okénko služby SmartSupp, které má modrou barvu a klasický design.

VYZKOUŠEJTE SMARTSUPP ZDARMA

SmartSupp je za nás skvělé, laciné a univerzální řešení pro živý chat. Naše dojmy z tohoto nástroje si můžete přečíst v aktuální recenzi.

2. místo: SupportBox

  • cena: 390 Kč měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: velmi jednoduché
  • design: klasický
  • čeština: ✅ ano

Pozornost si zaslouží i české řešení nazvané SupportBox. Tento nástroj, za kterým stojí podnikatel Mário Roženský, nabízí sadu nástrojů pro zákaznickou podporu - a to pro email, telefon a živý chat.

Řešení pro živý chat se dá zakoupit zvlášť a dáte za něj 390 Kč měsíčně za jednoho operátora. Za tyto peníze získáte kompletní platformu pro provozování živého chatu - se statistikami, prémiovými funkcemi i neomezenou historií chatů.

LIVE CHAT
CENA390 korun měsíčně za uživatele
NEOMEZENÁ HISTORIE CHATŮ
STATISTIKY

Funkcemi je SupportBox nabušený - můžete si v něm například dělat interní poznámky k jednotlivým konverzacím, nebo můžete do jednoho chatu přizvat další operátory. Pokud je návštěvník vašeho webu přihlášený, uvidíte u něj doplňující údaje.

SupportBox si můžete snadno propojit s nejpopulárnějšími eshopovými platformami jako UPgates, Shoptet, PrestaShop nebo WooCommerce (podpora Eshopu-rychle zatím bohužel chybí).

Používání SupportBoxu je jednoduché. Základem všeho je dashboard, ve kterém najdete všechny vaše konverzace i jednotlivé funkce. Design chatovacího okénka je pěkný a moderní. Upravit si u něj můžete barvu a také uvítací titulek, kterým oslovujete každého nového uživatele, který s vámi začne chatovat.

VYZKOUŠEJTE SUPPORTBOX ZDARMA

Zajímavost: Při používání SupportBoxu se nám líbilo, že vidíte, zda člověk na druhé straně píše, nebo ne. Poznáte tak, zda je uživatel na druhé straně aktivní, a jestli od něj můžete očekávat odpověď.

SupportBox je nenápadná služba, která si rozhodně zaslouží místo v našem seznamu. Její řešení pro živý chat vám může velmi dobře posloužit - zejména pokud ho zkombinujete s řešením pro emailovou podporu nebo telefon, které SupportBox také nabízí.

Naše zkušenosti s používáním SupportBoxu si můžete přečíst v aktuální recenzi.

3. místo: LiveChat.com

  • cena: od 19 do 59 dolarů měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • design: originální a cool
  • čeština: ❌ ne

Třetí místo na našem seznamu zabírá gigant LiveChat.com. Tento nástroj patří mezi nejpoužívanější světová řešení pro živý chat. Mezi jeho hlavní výhody patří mimořádně kvalitní produkt, nevýhodou je však vysoká cena.

LiveChat.com aktuálně nabízí celkem tři cenové tarify - za 19, 39 a 59 dolarů měsíčně za jednoho operátora. Toto řešení je tedy výrazně dražší než dva výše zmíněné nástroje v našem seznamu. Výhodou LiveChat.com nicméně je, že si ho můžete vyzkoušet na 14 dní zdarma - a pokud vám bude vyhovovat, tak si koupit placenou verzi.

Jednotlivé placené tarify se mezi sebou liší hlavně délkou chatovací historie a také dostupností prémiových funkcí.

STARTERTEAMBUSINESSENTERPRISE
CENA19 dolarů za operátora na jeden měsíc39 dolarů za operátora na jeden měsíc59 dolarů za operátora na jeden měsícneveřejná
HISTORIE KONVERZACÍ60 dníneomezenáneomezenáneomezená
STATISTIKY

Uživatelské prostředí LiveChat.com je o něco komplikovanější než u českých nástrojů. Na LiveChat.com vás čeká o něco větší počet funkcí a různých featur - dashboard je kvůli tomu daleko robustnější a působí víc “namakaně”.

Základní funkci, kterou je nasazení a používání živého chatu na váš web, byste měli v pohodě zvládnout. Pro používání dalších funkcí a pro plné ovládnutí nástroje LiveChat.com je už ale potřeba trochu cviku a praxe. Pomoct vám s tím mohou například různé video tutoriály, které můžete najít třeba na YouTube.

Chatovací okénko služby LiveChat.com působí velmi moderně a neobvykle - musíme říct, že jeho design nás na první pohled velmi zaujal. Pokud chcete pro vaše zákazníky něco neotřelého a zajímavého, LiveChat.com vaše nároky v tomto ohledu určitě splní.

Chatovací okénko služby LiveChat.com, které má bílou barvu a moderní a cool design.

VYZKOUŠEJTE LIVECHAT.COM ZDARMA

Při pohledu na firmy, které LiveChat.com využívají, narazíme na slavná a velká jména jako McDonald’s, Adobe nebo PayPal. Pokud se mezi ně chcete přidat, určitě vám můžeme LiveChat.com doporučit. Jedná se o lídra v oboru s kvalitním produktem. Jedinou slabinou zůstává poměrně vysoká cena - právě kvůli ní není LiveChat.com produktem pro každého.

4. místo: LiveAgent

  • cena: od 15 do 39 dolarů měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • design: nemusí sedět každému
  • čeština: ❌ ne

Slovenská služba LiveAgent dnes obsluhuje klienty jako Forbes, Airbus či BMW a velmi rychle roste. Vděčí za to především svému našlapanému produktu, který zvládne konkurovat i řešení od LiveChat.com.

LiveAgneta můžete používat zdarma - k dispozici budete mít základní funkce a 7denní historii chatů.

Pokud budete chtít využít placené řešení, tak LiveAgent aktuálně nabízí tři cenové tarify - za 15, 29 a 39 dolarů měsíčně za jednoho operátora. U všech tarifů najdete neomezenou historii chatů. Tarify se mezi sebou liší hlavně dostupností prémiových funkcí.

FREETICKETTICKET+CHATALL-INCLUSIVE
CENAzdarma15 dolarů za operátora na jeden měsíc29 dolarů za operátora na jeden měsíc39 dolarů za operátora na jeden měsíc
HISTORIE KONVERZACÍ7 dníneomezenáneomezenáneomezená
STATISTIKY
VIDEOHOVORY
SOCIÁLNÍ SÍTĚ

U funkcí bychom se na chvíli rádi zastavili. LiveAgent nejenže nabízí velký počet různých featur - často také nabízí věci, které jeho konkurenti neumí. Vedle technického zázemí pro živý chat umí LiveAgent pomoci i v dalších oblastech zákaznické podpory - třeba s podporou přes sociální sítě nebo s podporou přes telefon.

U nejvyššího tarifu můžete například zahájit s vašimi zákazníky videohovor. Nebo si s LiveAgentem můžete nahrávat vaše hovory se zákazníky a později si je pouštět. Také můžete odpovídat na dotazy zákazníků na sociálních sítích přímo z dashboardu LiveAgenta. Nabídka funkcí je velmi pestrá a rozhodně stojí za to si ji podrobněji projít - seznam všech featur najdete na stránkách LiveAgenta.

Co se týče uživatelského prostředí, tak na začátku vás uvítá malý tutoriál. V něm uvidíte všechny věci, které je potřeba nastavit. Poté už vše funguje jako ostatní nástroje pro živý chat - na vaše stránky si nasadíte kód a poté v dashboardu uvidíte všechny příchozí konverzace.

Design chatovacího okénka je na LiveAgentovi velmi specifický. Nás na první pohled příliš nezaujal. Uznáváme, že se ale jedná o velmi subjektivní záležitost, takže vám třeba do oka padne.

Chatovací okénko služby LiveAgent, které má oranžovou barvu a specifický design.

VYZKOUŠEJTE LIVEAGENT ZDARMA

5. místo HubSpot Live chat

  • cena: zdarma až 1 104 euro měsíčně
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • design: skvělý
  • čeština: ❌ ne

HubSpot je platforma pro všechny, kteří pracují v marketingu, sales nebo v zákaznické podpoře. HubSpot má stovky funkcí a můžete v něm vyřídit v podstatě cokoli: od vytvoření a rozeslání newsletteru až po vytvoření nové landing page.

HubSpot také nabízí řešení pro živý chat. Toto řešení je v základu zdarma. Hlavní nevýhodou neplaceného tarifu je fakt, že pole s živým chatem, které uvidí zákazník, bude obrandované. Ponese tedy malou reklamu s textem “powered by HubSpot”. Abyste se této reklamě vyhnuli, je potřeba si zaplatit placený tarif. HubSpot aktuálně nabízí celkem tři cenové tarify - za 41, 331 a 1 104 euro měsíčně (u HubSpotu se platí za přístup pro firmu, ne za jednoho operátora).

U vyšších tarifů najdete navíc funkce, které můžete využít pro zlepšení vaší zákaznické podpory. Patří mezi ně například možnost zřídit si vlastní Knowledge Base nebo oslovit zákazníky s různými NPS průzkumy.

FREESTARTERPROFESSIONALENTERPRISE
CENAzdarma41 euro za měsíc331 euro za měsíc1 104 euro za měsíc
BEZ REKLAM
KNOWLEDGE BASE
NPS PRŮZKUMY

Uživatelské prostředí služby HubSpot je jednoduché, rychlé a přehledné.

Design chatovacího okna nás zaujal a připadal nám jako jeden z nejhezčích napříč všemi nástroji, které jsme vyzkoušeli.

Chatovací okénko služby HubSpot, které má modrou barvu a povedený a elegantní design.

VYZKOUŠEJTE HUBSPOT ZDARMA

Řešení od HubSpotu vám doporučujeme hlavně v případě, že byste vedle řešení pro živý chat využili i další featury této služby. Mít k dispozici jednu platformu, ze které vyřizujete jak komunikaci se zákazníky, tak například posílání newsletterů, je totiž velmi praktické a pohodlné.

Více si o HubSpotu můžete přečíst v naší aktuální recenzi.

6. místo: Olark

  • cena: 19 dolarů měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • design: klasický
  • čeština: ❌ ne

Olark je dalším mezinárodním řešením, které používají organizace a firmy z celého světa. V portfoliu jeho klientů najdeme například Michiganskou univerzitu nebo službu Envelopes.com.

Ceník Olarku je velmi jednoduchý: v nabídce je jeden tarif za 19 dolarů měsíčně za jednoho operátora, se kterým získáte přístup ke všem funkcím a také neomezený přístup k historii konverzací.

LIVE CHAT
CENA19 dolarů za operátora na jeden měsíc
HISTORIE KONVERZACÍneomezená

Uživatelské prostředí Olarku je jednoduché a dobře se v něm pracuje. Zaujala nás hlavně možnost upravit si chatovací okénko na míru. Změnit můžete hlavní i sekundární barvu, téma (světlé vs. tmavé) a jazyk komunikace (čeština v nabídce není, ale samozřejmě vám nic nebude bránit tomu, abyste si se zákazníky psali česky).

VYZKOUŠEJTE OLARK ZDARMA

Olark býval králem chatovacích nástrojů - služba vznikla už v roce 2009 a dlouho patřila mezi nejpopulárnější nástroje na světě. V posledních letech ale Olark začal ztrácet na úkor svých mladších a dravějších konkurentů. Byť se Olark snaží a neustále svůj produkt inovuje a vylepšuje, nemůžeme se zbavit dojmu, že tenhle nástroj má už to nejlepší za sebou.

Nicméně - nechceme Olark odepisovat, třeba pro vás bude tím pravým. Vyzkoušet si ho můžete zdarma, a to po dobu 14 dní. Při registraci je bohužel potřeba zadávat údaje k platební kartě. Drtivá většina ostatních nástrojů z našeho seznamu nabízí zkušební období bez nutnosti zadávat kartu.

7. místo: Freshchat

  • cena: zdarma až 99 dolarů měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: velmi jednoduché
  • design: moderní
  • čeština: ❌ ne

Freshchat je řešení od indické firmy Freshworks, která vyvíjí různé nástroje pro zákaznickou podporu a patří v tomto oboru mezi nejlepší na světě. Freshchat aktuálně používá například švédský platební startup Klarna nebo prodejce sportovního zboží Decathlon.

Ceny toho řešení patří mezi průměr - Freshchat nabízí čtyři placené tarify za 19, 39, 59 a 99 dolarů za měsíc. Tarify se od sebe liší dostupností některých prémiových funkcí. U nejdražších tarifů je například dostupná funkce živého překladu, která vaši zprávu přeloží do jazyka zákazníka. U vyšších tarifů také najdete pokročilé statistiky a reporty.

BLOSSOMGARDENESTATEFORREST
CENA19 dolarů za operátora na jeden měsíc39 dolarů za operátora na jeden měsíc59 dolarů za operátora na jeden měsíc99 dolarů za operátora na jeden měsíc
HISTORIE KONVERZACÍneomezenáneomezenáneomezenáneomezená
STATISTIKY
LIVE PŘEKLAD

Freshchat můžete používat i zdarma - službu bude moct používat až 100 operátorů.

Nasazení Freshchatu na váš web může proběhnout buď přes zkopírování krátkého javascriptového kódu, anebo můžete službu aktivovat na pár kliknutí - to pokud používáte redakční systém WordPress nebo eshopový systém Shopify.

Používání Freshchatu je jednoduché - dashboard je velice přehledný a připomínal nám dashboard služby SmartSupp, která se umístila na prvním místě našeho seznamu.

Chatovací okénko od Freshchatu vypadá hezky a moderně. Design si můžete sami upravit - možnosti Freshchat jsou v tomto ohledu velice pokročilé, upravit si můžete třeba barvu pozadí chatu nebo si do chatu můžete nahrát logo vaší firmy.

VYZKOUŠEJTE FRESHCHAT ZDARMA

Freshchat nabízí velmi kvalitní řešení, jehož jediným nedostatkem je, že není v češtině.

8. místo: ClickDesk

  • cena: zdarma až 39,99 dolarů měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • design: lehce zastaralý
  • čeština: ❌ ne

ClickDesk je řešení, které není v našich končinách příliš známé. Nejvíce uživatelů má tento nástroj ve Spojených státech, v Kanadě a také v Indii.

ClickDesk aktuálně nabízí celkem tři placené tarify - za 14,99, 24,99 a 39,99 dolarů měsíčně za jednoho operátora. Dražší tarify nabízejí navíc například video hovory a také možnost hodnocení operátorů ze strany uživatelů. ClickDesk je možné používat i zdarma - využít ho v tomto případě může až 10 operátorů a každý z nich může mít za měsíc maximálně 30 chatů.

FREELITEPROENTERPRISE
CENAzdarma14,99 dolarů za operátora na jeden měsíc24,99 dolarů za operátora na jeden měsíc39,99 dolarů za operátora na jeden měsíc
HISTORIE KONVERZACÍ30 dní3 měsíce6 měsíců1 rok
POČET CHATŮmaximálně 30neomezenýneomezenýneomezený
STATISTIKY

Co do jednoduchosti používání je ClickDesk nenáročný a používá se snadno.

Problémem je ovšem jeho design - při testování tohoto nástroje se nám příliš nelíbil ani uživatelský dashboard, ani design chatovacího okénka. Ani webové stránky ClickDesku nejsou zrovna pastvou pro oči. Je znát, že toto řešení nešlape do vývoje tolik jako ostatní nástroje a po produktové stránce spíše stagnuje.

Chatovací okénko služby Freshchat, které má modrou barvu a lehce zastaralý design.

VYZKOUŠEJTE CLICKDESK ZDARMA

9. místo: Zendesk Chat

  • cena: od 49 do 99 dolarů měsíčně za jednoho operátora
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • design: klasický
  • čeština: ❌ ne

Další místo na našem seznamu si vysloužil americký gigant Zendesk. Jedná se o jednu z největších firem z oboru - Zendesk je tak velký a úspěšný, že se s jeho akciemi dokonce obchoduje na burze v New Yorku.

Pro českého uživatele má Zendesk jednu podstatnou nevýhodu, a tou je vysoká cena. Služba aktuálně nabízí tři cenové tarify za 49, 79 a 99 dolarů měsíčně. Tarify se navíc platí vždy na jeden rok dopředu - u ostatních služeb je zvykem, že je možné si je předplácet po měsíci.

TEAMGROWTHPROFESSIONAL
CENA PŘI PLATBĚ NA JEDEN ROK49 dolarů za operátora na jeden měsíc79 dolarů za operátora na jeden měsíc99 dolarů za operátora na jeden měsíc
HISTORIE KONVERZACÍneomezenáneomezenáneomezená
STATISTIKY

Dashboard služby Zendesk Chat je velmi přehledný a najdete v něm jen několik základních kategorií jako Tikety, Reporty a Nastavení. Všechno funguje velmi jednoduše, což u této služby obdivujeme - čekali bychom, že ze Zendesk Chatu se při jeho velikosti stane obří korporátní kolos s pomalejším produktem, opak je ale pravdou.

Design chatovacího okénka je klasický, ale má šmrnc a zaujal nás.

VYZKOUŠEJTE ZENDESK CHAT ZDARMA

Nebýt vysokých cen, byl by za nás Zendesk Chat dobrou volbou a doporučili bychom vám ho. Takto ale platí, že na trhu se dají najít daleko levnější nástroje, jejichž produkt je stejně kvalitní.

10. místo: Tawk.to

  • cena: zdarma (ale můžete si dokoupit různé addony)
  • jednoduchost používání: jednoduché
  • design: zasloužil by si facelift
  • čeština: ❌ ne

Náš seznam uzavřeme službou Tawk.to, která si své uživatele získala hlavně díky tomu, že je zdarma. Na rozdíl od ostatních komerčních řešení nemá Tawk.to model klasického měsíčního předplatného.

Tawk.to totiž svou službu monetizuje jinak: a to prostřednictvím addonů, které si můžete dokoupit na jeho stránkách. Koupit si můžete například vlastního operátora zákaznické podpory, který vám bude k dispozici za 1 dolar na hodinu. Nebo si z chatovacího okénka můžete nechat odstranit branding a reklamu na Tawk.to - za to zaplatíte 19 dolarů měsíčně.

LIVE CHAT
CENAzdarma
OPERÁTOR ZÁKAZNICKÉ PODPORY1 dolar na hodinu
BEZ REKLAM19 dolarů měsíčně

Byť Tawk.to deklaruje, že je zdarma, my za tím vidíme pouze chytrý marketingový trik. Pokud si totiž dokoupíte všechny potřebné addony, zaplatíte za službu každý měsíc klidně i víc, než kolik zaplatíte u konkurence.

Tawk.to nabízí klasický uživatelský dashboard, ve kterém najdete všechny obvyklé funkce. Dashboard působí moderně. Líbila se nám hlavně možnost nechat si přehledně zobrazit různé statistiky - statistiky také vidíte hned na úvodní stránce dashboardu a máte tak přehled o tom, kolik chatů jste v poslední době vyřídili či kolik zpráv jste zmeškali.

Chatovací okénko působí lehce zastarale a zasloužilo by si menší facelift. Celkově je Tawk.to zajímavá služba, ve srovnání s ostatními hráči z našeho seznamu ale podle našeho názoru lehce ztrácí.

VYZKOUŠEJTE TAWK.TO ZDARMA

To by bylo pro dnešek vše! Doufáme, že jste si z našeho seznamu nejlepšího softwaru pro živý chat vybrali nástroj, který vám bude co nejvíce vyhovovat. Pokud byste ještě potřebovali pomoci s výběrem nebo se nás chtěli na něco zeptat, klidně nám napište!