H

ledáte nástroj, který by vám pomohl se řízením projektů? V dnešním článku se podíváme na nástroj Lamael, který přesně k takovému účelu slouží. Mrkneme se na to, jaké má Lamael funkce, ceny i na to, zda se jedná o důvěryhodnou službu. Pojďme na to!

🛡️ Důvěryhodnost služby Lamael - 10/10

Lamael vznikl v roce 2016. Stojí za ním podnikatel Martin Pavlík, který původně hledal ideální nástroj pro řízení svého týmu a svých projektů. Na trhu ale neobjevil řešení, které by mu plně vyhovovalo, a tak se rozhodl postavit si vlastní službu.

Dnes je Lamael jedním z nejoblíbenějších nástrojů pro řízení projektů na českém trhu. Stojí za ním silný tým a používají ho firmy jako myTimi, Pharmafit nebo Virtual Lab.

Lamael je tedy důvěryhodná služba, která má na trhu letitou historii.

VYZKOUŠEJTE LAMAEL ZDARMA

📊 Funkce - 10/10

Lamael nabízí všechno, co budete potřebovat k řízení vaší firmy. Během testování Lamaelu jsme nejvíce ocenili funkci přidávání a spravování projektů a úkolů. K projektům a úkolům můžete přidávat termíny, přílohy a poznámky. Projekty a úkoly můžete také delegovat na kolegy.

Funkce pro projektový management jsou na Lamaelu dobře zpracované a žádná klíčová funkce nechybí. Líbilo se nám, že na Lamaelu jsou dostupné i některé velmi pokročilé funkce, které vídáme u zahraničních projektových nástrojů. Patří sem například funkce Gantt, která vám zobrazí seznam všech vašich úkolů a ukáže vám, jak jsou spolu navzájem propojené. Oceňujeme také dostupnost funkce měření času, díky které si můžete snadno změřit čas, který odpracujete na konkrétním úkolu.

Vedle toho Lamael nabízí i další možnosti - u projektu můžete například zadat celkovou hodnotu zakázky, u úkolu zase můžete procenty vyjádřit, jak velká část úkolu už je splněná.

Vedle funkcí pro projektový management má Lamael i řadu dalších funkcí. U tohoto bodu bychom se rádi zastavili. U jiných projekťáckých nástrojů jako ClickUp nebo Paymo je totiž zvykem, že se zaměřují pouze na projektový management a nenabízejí další featury. To Lamael jde mnohem dál a pomůže vám i v jiných oblastech. Lamael zvládne například CRM a správu kontaktů. Také si ho můžete propojit s vaší e-mailovou schránkou a přijímat v Lamaelu všechnu poštu. V neposlední řadě můžete v Lamaelu spravovat různé seznamy - třeba seznamy zboží, které prodáváte na vašem eshopu.

Abyste se vyznali ve všech funkcích, které Lamael nabízí, připravili jsme pro vás malý přehled. Tohle všechno s Lamaelem zvládnete:

  • projektový management, správa projektů a úkolů
  • výkazy práce - u každého projektu si můžete nastavit hodinovku a změřit čas, který odpracujete.
  • CRM a správa kontaktů
  • kalendář - v Lamaelu budete mít k dispozici kalendář, do kterého si můžete zaznamenat osobní i pracovní úkoly. Kalendář je možné propojit si s dalšími službami - například s Google kalendářem nebo kalendářem od Outlooku.
  • správa leadů a dealů - podobně jako v nástroji Pipedrive si v Lamaelu můžete zaznamenávat vaše obchodní příležitosti.
  • nákup a prodeje - v Lamaelu můžete zaznamenávat i vaše nákupy a prodeje. V nástroji můžete také vystavovat faktury.
  • seznamy - v Lamaelu můžete spravovat seznam vašeho zboží nebo nabízených služeb.
  • přijímání pošty a propojení s e-mailem - po propojení s e-mailem vám Lamael přiřadí vaše kontakty ke konkrétním projektům.
  • poznámky - vytvořit si můžete poznámky na jakékoli téma. Poté je můžete sdílet s vašimi kolegy.
  • přidávání souborů - Lamael můžete použít jako cloudové úložiště a nahrávat si do něj firemní soubory tak, jako to děláte třeba na Dropboxu nebo OneDrivu.
  • chat - s kolegy můžete komunikovat napřímo prostřednictvím chatu. Funguje to podobně jako na Messengeru nebo na WhatsAppu.

⚙️ Uživatelské prostředí - 9/10

Uživatelské prostředí Lamaelu je jednoduché a během testování tohoto nástroje se nám v něm dobře pracovalo. Základem všeho je dashboard, který najdete po registraci a po přihlášení na adrese Lamael.cz.

Uživatelské prostředí nástroje Lamael, ve kterém právě probíhá přidání nového projektu "rekonstrukce kanceláří".
Uživatelské prostředí nástroje Lamael.

Dashboard je rozdělený na několik hlavních kategorií, ve kterých najdete všechny potřebné funkce. Kategorií je aktuálně celkem třináct - patří sem kategorie jako například Obchody, Projekty, Úkoly nebo Seznamy. Dále najdete v dashboardu třeba seznam notifikací nebo váš profil, ve kterém si můžete nastavit všechny věci, které se týkají vašeho účtu.

Design uživatelského prostředí má svůj specifický styl. Svou funkčností nás jednoznačně zaujal - všechno je přehledné, logicky uspořádané a při používání Lamaelu se nám ani jednou nestalo, že bychom se na něčem zasekli. Graficky je Lamael povedený - možná není tak vyumělkovaný a elegantní jako některé zahraniční nástroje, je ale rozhodně pěkný a dobře se na něj kouká.

Ovládání nástroje Lamael a používání konkrétních funkcí je většinou otázkou několika kliknutí. Například pro vytvoření nového úkolu stačí kliknout na kategorii Úkoly a poté na tlačítko +Nový záznam. Poté zadáte potřebné parametry jako je název úkolu, termín dokončení nebo odpovědnou osobu a úkol uložíte.

Na jakých platformách můžete používat Lamael? Lamael je online služba, která se používá v prohlížeči na adrese Lamael.cz. K používání Lamaelu si tedy do počítače nemusíte nic stahovat. Pokud budete chtít, tak Lamael můžete používat i na mobilu - aktuálně je k dispozici aplikace pro operační systém Android.

Velkou výhodou Lamaelu oproti zahraničním nástrojům jako ClickUp nebo Monday.com je, že celé uživatelské prostředí je kompletně v češtině.

💪 Jednoduchost používání - 9/10

Používání Lamaelu je jednoduché a nepotřebujete k němu žádné speciální dovednosti. Nám s používáním aplikace velmi pomohl průvodce, který je zdarma, a který na vás čeká hned po prvním přihlášení do Lamaelu.

Průvodce vám nabídne ty nejzákladnější informace o konkrétních funkcích - většinou vám nabídne také možnost zhlédnout několikaminutové video, které vám všechno ještě lépe vysvětlí.

Po absolvování úvodního tréninku byste si už měli s Lamaelem poradit sami, nástroj se používá opravdu snadno, a tak by vás nemělo nic zaskočit. Pokud byste přeci jen potřebovali s něčím pomoct, můžete se obrátit na zákaznickou podporu. Máme vyzkoušeno, že vám ochotně zvládne poradit i s technickými záležitostmi a nastavením aplikace. Případně se můžete podívat na YouTube, kde k používání Lamaelu existuje několik videonávodů.

💰 Cena - 9/10

Lamael si můžete vyzkoušet zdarma, a to po dobu 15 dní. Pokud vás služba zaujme, můžete přejít na placené předplatné. Lamael aktuálně nabízí tři cenové tarify.

LITEPREMIUMBUSINESS
CENA PŘI PLATBĚ NA JEDEN ROK290 Kč měsíčně490 Kč měsíčně790 Kč měsíčně
CENA350 Kč měsíčně590 Kč měsíčně950 Kč měsíčně
ÚKOLY
PROJEKTY
EMAILY
NÁKUP A PRODEJ
DATOVÉ ÚLOŽIŠTĚ5 GB20 GB100 GB
ŘÍZENÍ ZÁKAZNICKÉ PÉČE

Pojďme se nyní na jednotlivé tarify podívat zblízka.

LITE

  • cena: 350 Kč za měsíc za jednoho uživatele (a 290 Kč měsíčně při platbě na jeden rok)
  • Předplatné Lite nabízí kompletní osobní a pracovní agendu, na kterou jsme zvyklí z manažerských diářů.
  • S tímto předplatným budete moct v Lamaelu vytvářet a spravovat úkoly. K dispozici budete mít funkci Kanban, díky které si úkoly můžete rozřadit do přehledných sloupců. Také budete mít přístup ke kalendáři a plánování, k výkazům a měření času, ke kontaktům a k základnímu CRM. S předplatným Lite také budete moct používat poznámky a soubory a získáte datové úložiště o velikosti 5 GB na jednoho uživatele.

PREMIUM

  • cena: 590 Kč za měsíc za jednoho uživatele (a 490 Kč měsíčně při platbě na jeden rok)
  • Premium je balíček pro řízení projektů, řízení obchodu a týmovou spolupráci.
  • S předplatným Premium získáte navíc možnost vytvářet a spravovat v Lamaelu vaše projekty. K tomu budete moct v Lamaelu spravovat obchodní příležitosti, vytvářet faktury, propojit e-mailovou schránku a chatovat s kolegy. Navíc získáte možnost vytvářet webové formuláře pro sběr dat. Součástí předplatného je datové úložiště o velikosti 20 GB na jednoho uživatele.

BUSINESS

  • cena: 950 Kč za měsíc za jednoho uživatele (a 790 Kč měsíčně při platbě na jeden rok)
  • Business je balíček pro ty, kdo budou v Lamaelu řídit celou svou firmu, včetně nákupu a prodeje.
  • Nejvyšší varianta předplatného nazvaná Business nabízí navíc správu nákupů a prodejů, ceníky a evidenci zboží a majetku či evidenci plateb, úhrad a účtů. Součástí předplatného je také datové úložiště o velikosti 100 GB na jednoho uživatele. Součástí balíčku Business je i funkce nazvaná Podpora, která slouží k řízení zákaznické péče.

Jak hodnotíme ceny Lamaelu? Pokud by byl Lamael pouze projektový nástroj, připadaly by nám jeho ceny zbytečně vysoké. Lamael ale nabízí další funkce a vy díky tomu nebudete muset utrácet za jiné nástroje. Místo toho, abyste si například pořídili Monday.com na projektové řízení, Pipedrive na CRM a iDoklad na fakturace, bude vám stačit pořídit si Lamael. Touto optikou nám ceny Lamaelu připadají rozumné a férově nastavené.

VYZKOUŠEJTE LAMAEL ZDARMA

🤖 Možnosti propojení - 5/10

Jak je na tom Lamael s možnostmi propojení se službami a aplikacemi třetích stran? Lamael je aktuálně možné si propojit s kalendáři od Googlu a od Outlooku. Díky tomu získáte možnost přijímat v uživatelském rozhraní Lamaelu vaši e-mailovou poštu.

Propojení s dalšími službami jako například se Slackem, Dropboxem nebo Google diskem není možné. Má to ale svůj důvod: Lamael je nástroj, který toho umí velkou spoustu, a tak není potřeba ho propojovat s takovým množstvím cizích služeb. Proto nechceme Lamaelu zbytečně ubírat body a hodnotíme ho v této disciplíně pěti body z deseti.

Pokud je pro vás důležité propojit si váš nástroj pro projektový management s cizími aplikacemi, doporučujeme například Monday.com nebo ClickUp, které v této disciplíně patří ke špičce.

🕹️ Zábavnost - 9/10

Lamael je zábavný nástroj, se kterým se velmi dobře pracuje. Věříme, že váš tým si Lamael zamiluje - některé nástroje pro projektový management umějí být pořádně nudné, to ale naštěstí není případ Lamaelu. Na Lamael si ve firmě zvyknete rychle a členy týmu bude práce s tímto nástrojem bavit.

📧 Zákaznická podpora - 9/10

Zákaznická podpora Lamaelu je k dispozici na emailu a na telefonu. Když jsme zákaznickou podporu testovali, odpověď na email nám přišla ještě ten samý pracovní den. Odpověď byla milá, vstřícná a našli jsme v ní všechno, co nás zajímalo.

Také zákaznická podpora přes telefon funguje velice spolehlivě. Do Lamaelu jsme se dovolali okamžitě a operátorka byla ochotná a trpělivá. Na zákaznickou podporu Lamaelu se můžete obracet i s dotazy, které se týkají technického fungování a nastavení aplikace - ověřili jsme si, že i v takovém případě vám operátoři rádi pomůžou.

✏️ Pro koho je vhodný nástroj Lamael

Lamael je skvělým pomocníkem, který vám pomůže přinést řád do vaší firmy. Užitečný je jak pro správu projektů a úkolů, tak i pro další oblasti, jako je CRM nebo fakturace. Podle našich zkušeností se Lamael hodí do malých i velkých firem.

Lamael nejvíce oceníte ve chvíli, kdy si potřebujete nastavit firemní procesy a začít efektivně řídit vaše projekty. Nasazení Lamaelu dokáže zajistit, že celý váš tým bude komunikovat efektivně a každý člen týmu bude vědět, co má dělat.

Závěrečné hodnocení - 9/10

Lamael patří mezi nejlepší aplikace pro efektivní řízení firmy. Vedle projektového managementu nabízí Lamael velkou spoustu dalších užitečných funkcí. Uživatelské prostředí tohoto nástroje je jednoduché, přehledné a dobře se v něm pracuje.

Nadto má Lamael rozumné ceny a skvělou zákaznickou podporu. Jediným slabším místem je omezená nabídka propojení s cizími aplikacemi a službami. Vzhledem k tomu, že se ale nejedná o nějaký závažný nedostatek, vám můžeme Lamael upřímně doporučit.

VYZKOUŠEJTE LAMAEL ZDARMA

Bonus: Q&A s Martinem Pavlíkem, CEO Lamaelu.

Připravili jsme si pro vás krátký rozhovor se zakladatelem a ředitelem Lamaelu, Martinem Pavlíkem.‍

Zakladatel a CEO služby Lamael pózuje na fotografii.

Jak jste přišel s nápadem na službu Lamael a v čem dnes spatřujete její největší výhody pro vaše zákazníky?

Lamael vznikl z vlastní potřeby přehledně řídit svou vlastní firmu, projekty a tým. Hledali jsme na trhu nástroj, který by evidoval nejen naše obchodní aktivity a finance, ale také ty běžné operativní záležitosti, jako kdo má co za úkol, termíny, vykázanou práci, požadavky na podporu apod. Chtěli jsme mít jedno místo na všechny naše kontakty, informace, poznámky a soubory.

Na trhu jsou buď velká drahá řešení typu SAP nebo Navision, která sice umí skoro všechno, ale práce s nimi je často těžkopádná. Nikdo nechce proklikávat desítky formulářů a vyplňovat desítky položek, které nepotřebuje.

Pak jsou tady moderní cloudové aplikace jako je Trello, Asana, Slack, BaseCamp, Pipedrive a mohl bych jmenovat ještě mnoho dalších. Ty máme rádi. Nemusí se instalovat, jsou milé, snadno ovladatelné, ale… Aby vaše firma fungovala, potřebujete takových aplikací tak 7 až 10. Musíte to nějak propojit a řešíte uživatelská práva, zálohování, bezpečnost, kde máte co uložené, … A to se vám nechce.

Naše myšlenka je dostat všechny klíčové informace na jedno místo do jediné aplikace, se kterou budou uživatelé rádi pracovat. Vše od kontaktů, obchodních případů, přes úkoly a projektové řízení, výkazy práce, až po fakturaci a párování plateb. K tomu navíc prostor na poznámky a dobře prohledatelné úložiště souborů. Skoro bych zapomněl na elektronickou nástěnku a firemní chat.

Na co jste ve vaší firmě nejvíc pyšný?

Pyšný asi nejsem, nevím, co to je. Řeknu vám, co si na nás cení naši klienti, co říkají o nás a jak hodnotí aplikaci Lamael. Z toho mám radost.

Uživatelům se na Lamaelu líbí, že obsahuje skutečně všechno v jedné aplikaci a přitom, že je velmi jednoduchý a příjemný na ovládání. Říkají, že se s tím naučí i blbec. Šéfové si pochvalují, že nemusí trávit čas školením svých kolegů, protože oni vše pochopí sami. Lidem se líbí naše podrobné video návody a pochvalují si, že aplikace mluví česky. Všichni jsou nadšeni z naší podpory a z našeho přístupu, kdy se o jejich potřeby opravdu zajímáme.

Mám radost z toho, že se mi kolem Lamaelu podařilo vybudovat tak dobrý tým.

Jak se bude podle vašeho názoru v příštích letech vyvíjet týmová spolupráce a řízení projektů? Bude všechno více a více "remote"?

No, jasně, že spolupráce bude více na dálku. Firmy i lidi si na to zvykli, vidí výhody a někteří se nebudou chtít vracet do toho, co bylo dřív. Pracovat z domova se dá. Mnozí si doma zařídili kancelář a jsou v pohodě. Jsme vybavení pro práci na dálku, webkamery, internet, mikrofony. Například já mám teď doma lépe vybavený office než na firmě.

Nejde jen o práci z domova, ale celkově o svobodu a nezávislost na místě a čase. K tomu, aby tohle všechno mohlo fungovat, nám pomáhají chytré aplikace. S komunikací, sdílením dat a s řízením procesů. Lamael je jedna z těch chytrých aplikací, která vám umožní mít svobodnou firmu. Můžete pracovat odkudkoliv, kdykoliv, a přitom tvoříte s kolegy jeden tým a jednu firmu, která je spojena kulturou, vizí, procesy a informacemi.